نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه … آموزشگاه را به درس علاقه مند سازم ؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

در رابطه با نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی به روش نوین امکان پذیر نیست.

نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

حال اجرای یک نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه … آموزشگاه را به درس علاقه مند سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه … آموزشگاه را به درس علاقه مند سازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقولهعلاقه مند کردن دانش آموزان به درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با  علاقه مند کردن دانش آموزان به درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس

ویژگیهای تعلیمات اجتماعی :

۱-   متغیر بودن مفاهیم

۲-   توجّه به ارزشها

۳-   مشكلات بررسی زمان و مكان در گذشته

۴-   تـاثیر دیدگاه معلم اجتماعی

۵-   انتقال مفاهیم

۶-   تحوّل مطالعات اجتماعی

ضرورت درس تعلیمات اجتماعی:

آموزش و پرورش یك جامعه در دوره آموزشهای عمومی باید افراد را به سمت كسب مهارتهای كلامی، جسمی، علمی و مهارتهای اتماعی هدایت كند و شخص را آماده ورود به اجتماع نماید.اجتماعی شدن جریانی است كه در آن مهارتها، انگیزه ها، ارزشها و هنجارها و رفتارهای فرد شكل می گیرد تا فرد در جامعه فعلی یا آتی نقش مناسب و كارآمد داشته باشد. این اجتماعی شدن از لحظه ی بدو تولد یك كودك شروع می شود و ارتباط دو جانبه میان فرد و اطرافیان تا پایان حیاط فرد ادامه دارد.نهاد آموزش و پرورش به عنوان مؤثرترین نهاد در اجتماعی كردن افراد جامعه نقش مهمی را ایفا می كند. كه عملكرد اشتباه این نهاد تاثیر مستقیم بر روی سایر نهادهای جامعه خواهد داشت. اگر مدارس كار كرد اجتماعی كردن افراد را به درستی انجام ندهند ، افرادی به جامعه تحویل می دهند كه نه تنها یك شهروند وظیفه شناس برای جامعه نخواهد بود بلكه به وظائف خود در آینده به عنوان پدر و مادر آگاه نیست و موجبات نابسامانی اجتماعی را فراهم می سازد. نكته قابل توجّه این است كه به این نیاز مهم و ضرورت اجتماعی شدن اهمیّت خاص و اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

همكاران گرانسنگ و آگاه دوره ی ابتدایی :

امروزه هدف از آموزش ایجاد زمینه و بستر مناسب برای تلاش و كوشش و تحقیق دانش آموزان است. تا یادگیری مادام العمر تحقق یابد.

آموزش مطالعات اجتماعی بر كسب اطلاعات علمی ، مهارتهای اجتماعی و ذهنی (كه شامل مشاهده ، اندازه گیری ، مقایسه ، طبقه بندی و برقراری ارتباط وغیره است) و جامعه پذیری، خودشناسی و كسب نگرشها و ارزش ها تاكید خاص دارد.

فی المثل همانطور كه می دانید اهمیّت و لزوم مطالعه ی تاریخ بر كسی پوشیده نیست و فراگیری این گذشته ی هزار توی پر رمز و راز چه روشنگریها و رهنمودهایی كه در مسیر پر پیچ و خم آینده می تواند داشته باشد كه البته این مهم با مطالعه ی چند سطر تاریخ كتابهای درسی امكان پذیر نیست. و شاید می تواند نه فقط آغاز بلكه پیش درآمدی بر راهی پر فراز و نشیب باشد.

اگر كیفیت آموزش مطالعات اجتماعی در جامعه از وضعیت مطلوبی برخوردار گردد دانش آموزان كه پیكره ی اصلی جامعه فردا را تشكیل می دهند دچار عقب ماندگی از نظر توسعه ی علمی ، صنعتی ، فعّالیّت اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی نخواهند شد.و در نهایت شهروندانی معتقد به ارزش ها و پای بند به اصول اخلاقی ، مسئولیت پذیر و سازگار خواهیم داشت.

ضمائم

باسمه تعالی

دانش آموزان گرامی سلام

پرسشنامه ي حاضر بخشی از کار تحقیقی اینجانب در زمینه ي افزایش علاقه ي دانش آموزان به درس تعلیمات اجتماعي  است. خواهشمند است صادقانه به سئوالات زیر پاسخ دهید. لازم به یاد آوري است که جواب دادن به این سوالات تأثیري در نمره ي شما ندارد و همچنین نیاز به نوشتن نام نیست.

با تشکر

-۱ شغل والدین شما: پدر( ) مادر ( )

-۲ تحصیلات والدین: پدر( ) مادر ( )

۳ آیا به درس تعلیمات اجتماعي  علاقه دارید؟ خیر  بله

۴ آیا به معلم تعلیمات اجتماعي  علاقه دارید؟ خیر  بله

۵ به نظر شما درس تعلیمات اجتماعي  براي آینده زندگی شما فایده اي دارد؟  خیر  بله

-۶ درس هاي زیر را از لحاظ فایده آنها رتبه بندي کنید.

شيمي-فيزيك –رياضي-انديشه اسلامي –رياضي-تعلیمات اجتماعي

-۷ با توجه به زمان کلاس حجم کتاب تعلیمات اجتماعي  شما چگونه است؟

 مناسب  زیاد  کم

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی

منابع و مآخذ

  1. اصغرپور، حمید( ۱۳۸۳ )، مشاوره با دانش آموزان در مدارس (مهارت هاکاربردها) براي معلمان مشهد، موسسه فرهنگی و هنري و انتشاراتی ضریح آفتاب.
  2. خیراندیش، عبدالرسول ( ۱۳۸۴ ) آموزش رسمی تاریخ (ضرورت ها و تنگناها)،. رشد آموزش ، شماره ۱۸
  3. سیف، علی اکبر ( ۱۳۸۲ )، روش هاي اندازه گیري و ارزشیابی آموزشی، تهران،آگاه.
  4. شعبانی، حسن ( ۱۳۸۲ )، مهارت هاي آموزش و پرورش (روش ها و فنون تدریس) تهران، سمت.
  5. لوگال، آندره ( ۱۳۷۹ )، شکست هاي تحصیلی (شناخت و جبران)، ترجمه محمدرضا شجاع رضوي، مشهد، آستان قدس رضوي.
  6. ملک محمدي، حمید ( ۱۳۸۴ )، ایفاي نقش، شیوه اي در تدریس اجتماعي ، رشد . آموزش تاریخ
  7. نوروزي، جمشید ( ۱۳۸۳ )، کتاب هاي درسی از نگاه تعدادي از. دانش آموزان، رشد آموزش ، شماره ۱۴
  8. نوروزي ، جمشید ( ۱۳۸۳ )، کتاب هاي درسی در کشور آلمان، رشد آموزش . شماره ۱۶

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر مطالعات اجتماعی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

82 − 80 =