نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل زور گویی و قلدری مهرداد را برطرف نمایم؟

اقدام پژوهی زور گویی و قلدری

در رابطه با اقدام پژوهی زور گویی و قلدری چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی زور گویی و قلدری به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی زور گویی و قلدری به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی زور گویی و قلدری بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی زور گویی و قلدری براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی زور گویی و قلدری مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی زور گویی و قلدری در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی زور گویی و قلدری این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی زور گویی و قلدری قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی زور گویی و قلدری به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی زور گویی و قلدری، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی زور گویی و قلدری

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی زور گویی و قلدری می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی زور گویی و قلدری می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی زور گویی و قلدری

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی زور گویی و قلدری دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی زور گویی و قلدری دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل زور گویی و قلدری مهرداد را برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل زور گویی و قلدری مهرداد را برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد

روش هاي پيشگيري از قلدري در كلاس درس

موثرترين راهكار بررسي قلدري در مرحله اول پيشگيري از آن است.

۱- آموزش رفتار خوب و مراقب بودن

می توانيد به وسيله لحن و آوای صداي تان و تاکید کردن بر بردباري، احترام و مسئوليت پذيري در کلاس پيام ضد قلدري بدهيد. موثرترين شيوه آموزش، آموزش طرز برخورد است.  در ادامه روش هایی براي توسعه كارهاي دسته جمعي وجود دارد:

– از سرزنش يا كم كردن مهرباني بپرهيزيد. اگر كودكي رفتارش غلط بوده، با او صحبت كنيد و بدون خشمگين شدن و بي نزاکتی کردن نكات لازم را به او بیاموزید.

– از فعاليت هاي متفاوت در حین درس دادن استفاده کنید تا درك دانش آموزان افزايش یابد.

– از پروژه هاي يادگيري گروهی استفاده کنید تا دانش آموزان براي کسب موفقيت با يكديگر كار كنند.

– به دانش آموزان كوچك و فروتنی که از همكلاسي اش دعوت كرده به گروه شان ملحق شود جایزه دهید.  دانش آموزان غمگین را با تشویق و قدردانی آرام کنید.

– از دانش آموزان بخواهيد گفتار و کردار مثبت همکلاسی های شان را روی کاغذ بنویسند و داخل جعبه مخصوص قرار دهند. پايان هر هفته يادداشت ها را براي دانش آموزان بخوانيد.

– هر هفته یکی از شاگردان را ” دانش آموز هفته ” بناميد و پوستري از نظرات مثبت او درباره هم كلاسي ها تهیه کنید.

– بچه ها را دایره وار بنشانید و از یکی از دانش آموزان قدردانی کنید. اجازه دهيد تنها نظرات مثبت ارائه شود. مطمئن شوید همه دانش آموزان دست کم یک بار تشویق می شوند.

– نموداري از رفتار خوب تهیه کنید و در تابلو اعلانات قرار دهید. به محض مشاهده رفتار پسندیده دانش آموزان، نام و رفتار او را در كارتی به شکل قلب بنویسید و در تابلو اعلانات نصب كنيد. دانش آموزان را تشويق كنيد تا درباره كارهاي همكلاسي هايشان صحبت كرده و آنها را در تابلو نصب كنند. اين كار سبب می شود واكنش زنجير وار رفتار خوب افزايش يابد.

۲- به دانش آموزان قلدر بفهمانيد، مهربان باشند

تلاش كنيد با دانش آموزاني كه خشونت طلب اند یا ژستش را می گیرند درباره رفتار مثبت گفت و گو كنيد. اگر دانش آموزي را ديديد كه به همکلاسی اش کمک می کند تشويقش كنيد و براي دیگران شرح دهيد. ممكن است به دانش آموزي بگویید:” پسرم، بهتر است بعد از اين كه دوستت آسيب ديد كنارش بنشيني. اين كار نشان دهنده مهربان بودنت است.”

۳- جلسه ای تشكيل دهيد تا درباره قلدري ديگران بحث كنيد

معلم ها می توانند با دانش آموزان ۴-۵ ساله نیز چنین کنند. بحث كردن درباره قلدري آگاهي شان را افزايش داده و به آنها كمك مي كند تا از میزان این ناهنجاری كاسته شود. در جلسات دوره اي، درباره قلدري حرف بزنید، به دانش آموزان فيلم نشان دهيد يا داستاني تعریف کنید. دانش آموزان را دایره وار بنشانيد و برخی نكات را يادآوری کنید:

– منظور تان از قلدري را شرح دهيد و مثال بزنید.

– در حالي كه از ارزش هاي اصولي نام مي بريد، به صراحت اعلام کنید هر گونه رفتاری که به قلدري ارتباط داشته باشد ناپسند است و نباید در مدرسه مشاهده شود.

– مطمئن شوید در قوانين كلاس چیزی که سبب قلدري شود وجود نداشته باشد.

– دانش آموزان را از آن چه بهتر است انجام دهند آگاه كنيد.

– به دانش آموزان اطمینان دهید گزارش مربوط به قلدري دانش آموزان را با جديت پيگيري مي كنيد. بعد از بيان اين نكات دانش آموزاني را كه از نظر سني مناسب هم هستند در بحث مشاركت دهيد و به آنها كمك كنيد بفهمند، قلدري تا چه اندازه مي تواند مضر باشد.

بعضي موضوعات عبارتند از:

– از آنها بخواهيد درباره زمان هايي كه آزار و اذيت شده اند حرف بزنند و بگویند چه احساسي داشته اند. با اين كار، عامل پيشگيري از قلدري را در آنها تقويت می كنید.

– تجربيات تان از مشاهده آزار و اذيت شدن همکلاسی تان شرح دهید.

– از دانش آموزان كلاس بپرسيد چرا فكر مي كنند دانش آموزان قلدر هستند. دلايلي كه آنها ارائه مي دهند ممكن است بعضي از دانش آموزان را از انجام اين کار باز دارد.

– درباره اهميت حمايت از هم كلاسي هايي كه قربانی قلدري شده اند، گفت و گو كنيد. در پايان بحث به دانش آموزان بگوييد هميشه در دسترس هستيد تا با آنها درباره نگراني هاي شان صحبت كنید.

۴- بازي كردن نقش موقعيت هاي اجتماعي با دانش آموزان

از دانش آموزان بخواهيد نقش هاي قلدر، قرباني و شاهد را در موقعيت هاي اجتماعي اجرا كنند. در زير موقعيت هايي كه دانش آموزان مي توانند نقش قلدري را اجرا كنند آمده است:

– يك دانش آموز شما را به اسمي كه دوست نداريد صدا مي زند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله  برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زور گویی و قلدری مهرداد نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

منابع و مآخذ

۱ – حسینی، سید مهدی، مشاوره والدین در مسایل تربیتی و تحصیلی فرزندان، چاپ اول، انتشارات اساطیر، ۱۳۷۷٫

۲ – چیکسنت، راتوند، ویلن، نوجوانان با استعداد، ریشه های موفقیت و شکست،ترجمه، پارسا، انتشارات انجمن اولیاء ومربیان، ۱۳۷۴ .

۳ – سیف، مهرداد اکبر، روانشناسی پرورشی، نشر آگاه، چاپ پنجم، ۱۳۷۰ .

۴ – شاملو، سعید، بهداشت روانی، انتشارات رشد، چاپ هشتم، ۱۳۶۹ .

۵ – فرقانی، رئیسی، شهلا، شناخت مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان، معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش – چاپ اول ، ۱۳۷۲٫

۶ – کاظمی حقیقی، ناصرالدین، روانشناسی کودکان تیز هوش، انتشارات سایه نما، چاپ اول ، ۱۳۷۶٫

۷ – کرومبولتز، تغییر دادن رفتارهای کودکان و نوجوانان، ترجمه: یوسف کریمی، انتشارات فاطمی، چاپ چهارم، ۱۳۷۰٫

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 2 = 3