نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل دروغگویی دانش آموزم را حل کنم؟

اقدام پژوهی دروغگویی

در رابطه با اقدام پژوهی دروغگویی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی دروغگویی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی دروغگویی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی دروغگویی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی دروغگویی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی دروغگویی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی دروغگویی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی دروغگویی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی دروغگویی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی دروغگویی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی دروغگویی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی دروغگویی

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی دروغگویی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی دروغگویی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی دروغگویی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی دروغگویی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی دروغگویی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل دروغگویی دانش آموزم را حل کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل دروغگویی دانش آموزم را حل کنم؟  نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکل دروغگویی دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار:

براساس شواهد ۲ تأثیرات اقدامات انجام شده را بنا به دلایل زیر مثبت ارزیابی کردم:

گزارشی از کلاس هاي مذكور توسط مدیر محترم تهیه شد و تعیین اعتبار از طریق افراد زیر انجام گرفت:

۱- ارزیابی طرح توسط دانش آموزان      به وسیله پرسشنامه       ۲- توسط خودم

۳- توسط همکاران و آموزگاران            ۴- به وسیله کتاب ها

 عوامل عدم راست گویى دانش آموزان:

از آن جا که راستى و درستى در فطرت و طبیعت انسان ها به امانت گذاشته شده است, نیازى به علت یابى ندارد; مانند شیرینى عسل و شورى نمک که از ذات آن دو مى جوشد, ولى دروغ یک امر انحرافى و غیر طبیعى است. دروغ برخلاف وجدان و انسانیت است, فطرت و طبیعت هر انسانى از دروغ نفرت دارد. حتى شخصى که صادق نیست همواره احساس پستى و حقارت مى کند و از خودش بیزار است.

یکى از علل انحراف دانش آموزان از راست گویى, تربیت نادرست خانوادگى است. طبیعى است هر کسى در زندگى اشتباهاتى دارد, دانش آموزان نیز از این قاعده مستثنا نیستند; بنابراین اگر اشتباهى کردند, ظرفى را شکستند, دیر به خانه آمدند یا نماز آنان قضا شد, نباید پدر و مادر و اولیا و مربیان به صورت خشونت آمیز با آنان برخورد کنند, زیرا گاهى بچه ها از ترس پدر و مادر و مربیان به دروغ پناه مى آورند و اگر دروغ مایه نجات و پیشرفت آن ها شد به تدریج آن را ادامه مى دهند. در این گونه موارد باید دانش آموزان را به راست گویى تشویق کرد; مثلاً گفت:, ما هم وقتى سن شما بودیم, از این نوع اشتباهات داشتیم, ولى درس عبرت مى گرفتیم تا تکرار نکنیم.

الگوگیرى نادرست دانش آموزان از پدر و مادر و مربیان , محیط آلوده, دوستان دروغ گو, شکست ها, محرومیت ها, تحقیرها, آموزش هاى غلط, موفقیت هاى نسبى دروغ گویان, عقب افتادگى راست گویان, آگاه نبودن از ضرر و زیان هاى مادى, معنوى, اقتصادى و اجتماعى دروغ, از جمله علل و عوامل انحراف دانش آموزان از صداقت است. از طرفى تقویت راست گویى و بیان ارزش هاى آن, احترام به شخصیت افراد, ایجاد محیط امن در خانه و مدرسه وفاى به عهد و… از جمله عواملى هستند که موجب گرایش دانش آموزان به راست گویى مى شود.

در این قسمت لازم است به چند نکته درباره خطرات دروغ گویى اشاره کنیم تادانش آموزان آگاهى بیشترى درباره آن پیدا کنند و هیچ وقت دست از راست گویى برندارند.

امام على(ع) فرمود: (بزرگ ترین گناه در پیشگاه خداوند متعال, زبانى است که بسیار دروغ گوید

امام حسن عسکرى(ع) مى فرماید: (تمام زشتى ها و گناهان در خانه بسته اى گذاشته شده که کلید آن, دروغ است.)

راهکارهای لازم جهت افزایش صداقت در دانش آموزان:

۱. از ارزش صداقت برای دانش آموزان صحبت کنیم. به آنها بگوییم که این برای همه شما خیلی مهم است که بتوانید همیشه روی همدیگر برای شنیدن حقیقت، حتی اگر سخت باشد، حساب کنید. اگر بین والدین و بچه ها صداقت نباشد، اعتماد و نزدیکی در محیط آموزشی وجود نخواهد داشت. صداقت پایه و اساس روابط و اعتماد و احترام متقابل است. به دانش آموزان بگوییم که برای حمایت و دفاع از آنها هر کاری از دستمان برآید انجام میدهیم،. وقتی اعتماد از بین برود، زمان زیادی میخواهد تا دوباره ایجاد شود.

نه تنها در کلماتتمان بلکه در سبک عملمان هم برای دانش آموزان الگوی صداقت باشیم. اگر خودتمان با دانش آموزانمان صادق نباشیم، نمیتوانیم از آنها انتظار داشته باشیم که حقیقت را به ما بگویند. در واکنش به سوالاتی که میپرسند، سعی کنیم به جای دروغ گفتن، توضیح مختصری بدهیدم و در حد سنشان پاسخ دهیم. هدفتان باید ایجاد محیطی آزاد باشد که هیچ پنهان کاری وجود نداشته و همه دانش آموزان برای گفتن حقیقت احساس راحتی کنند.

۲- به دانش آموزان نشان دهیم که تاکیدمان بیشتر بر صداقت آنهاست تا بر تنبیه آنها بخاطر بی صداقتی شان. بله میتوانید برای دروغ دانش آموزان عواقبی در نظر بگیرید اما لازم است که برایشان توضیح دهید که راستگویی شان هم فوایدی برایشان خواهد داشت. گر هنوز لازم میدانید که باوجود گفتن حقیقت، تنبیهی برایشان در نظر بگیرید، اینکار را با دقت و ملایمت انجام دهید و با وجود آن تنبیه، از صداقتشان تشکر کنید.

۳- صداقت و راستی و اینکه خداوند ناظر اعمال ماست را به دانش آموزان آموزش داده و سعی کنیم از مراقب در جلسات امتحان استفاده نکم (امتحان بدون حضور مراقب و مقایسه نفرات دانش اموزان در زمان حضور مراقب )این کار صداقت را در آنها نهادینه می کند

۴- محول کردن هزینه پرداخت خوراکی از بوفه مدارس به دانش آموزان بدون حضور بوفه دار این کار به آنها کمک می کند تا با خودشان صادق باشند و در صورت عدم پرداخت احساس گناه کنند

۵- قوانین و مقر رات سخت در کلاس ایجاد نکنیم زیرا دانش اموزان راههای فرار از آنرا پیدا خواهند کرد
۶- تفاوت های فردی دانش اموزان را بشناسیم و در سدد براییم تا به نیازهایی که آنان را وادار به دروغگویی و عدم صداقت می کند در حد امکان پاسخ دهیم

۷- ورزش صبحگاهی در مدارس در تقویت صداقت دانش آموزان و ایجاد ارامش آنها تاثیر به سزایی و مثبتی دارد
۸- متناسب سازی حجم و محتوی کتب درسی با توانمندی ها و ویژگی های دانش‌آموزان

۹-تقویت روحیه تعاون و همکاری و کارگروهی بین دانش‌آموزان و پرهیز از ایجاد رقابت های ناسالم

۱۰-مشارکت دانش‌آموزان در عرصه‏‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی

۱۱-حضور روحانیون توانمند و مبلغان مذهبی مجرب در مدرسه.

۱۲-مشاوره تربیتی دانش آ موزا ن مبتنی بر مبانی اسلامی با به کارگیری مشاوران متخصص در تمام پایه های تحصیلی.
۱۳- شاداب سازی فضای مدارس و ایجاد جذابیت و نشاط در نمازخانه مدرسه

صداقت درونی باید بر اساس عقل و خرد پی ریزی شود:

صداقت زمانی ایجاد می شود که هیچ گونه تضادی میان افکار، الفاظ و اعمال افراد وجود نداشته باشد. این خصیصه اخلاقی باید در ابتدا در درون خود فرد معنا پیدا کند و سپس در برابر دیگران در معرض ظهور گذارده شود. یک فرد راستگو همواره به وجدان خود می گوید: “من با تو و با تمام انسان های دیگر با راستگویی برخورد می کنم.” باید همیشه کارهایی را انجام دهید که برای رابطه شما مفید و مناسب باشد. اگر باطناً صادق باشید، دیگر هیچ جایی برای نیرنگ و ریاکاری – که موجب ایجاد اغتشاش در اذهان و افکار می شوند – باقی نخواهد ماند. وجود صداقت به منزله خط سیر شما به سمت کمال به شمار می رود، چراکه ظاهر شما، آیینه ای از تمایلات درونی تان است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم  نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله حل مشکل دروغگویی دانش آموزم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم 

منابع ومآخذ:

۱-میرزابیگی،علی،(۱۳۸۲)،نقش هنردرآموزش وپرورش وبهداشت روانی کودکان،تهران، انتشارات مدرسه،چاپ چهارم.

۲-هاجری،ضیاءالدین،(۱۳۷۲)،آنچه یک معلم بایدبداند،تهران،انتشارات راد،چاپ اول.

(کتاب مذکورترجمه می باشد ،امانام مؤلف درآن نوشته نشده است.)

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه چهارم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

21 − = 18