اقدام پژوهی پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با مدیریت تکلیف شب و اجرای طرح کیف در مدرسه کیفیت آموزشی را در دانش آموزان ارتقا بخشم؟

اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه

در رابطه با اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی اجرای طرح کیف در مدرسه دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با مدیریت تکلیف شب و اجرای طرح کیف در مدرسه کیفیت آموزشی را در دانش آموزان ارتقا بخشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

اقدام پژوهی پایه دوم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با مدیریت تکلیف شب و اجرای طرح کیف در مدرسه کیفیت آموزشی را در دانش آموزان ارتقا بخشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی پایه دوم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی پایه دوم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی پایه دوم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان

تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق

۱) باید در کیفیت کار کلاس تجدید نظر کرد و به شاخص‌های نشاط در چارچوب آن مفهوم بخشید.

۲) اگر قرار است پیشرفتی در جامعه حاصل شود باید از مدرسه شروع شود. معلم عـامل بسیـار مهمـی است کـه می‌تواند جمعیت کثیری را تحت‌تأثیر قرار دهد. معلم می‌تواند کلاس را به یک جایگاه ارزشی مبدل ساخته و با راهکارهای مختلف با ایجاد شادی و نشاط مدرسه را جایگاه رشد و بالندگی دانش‌آموزان سازد و به آنها احساس اعتماد، سربلندی، توانایی و غرور هدیه کند.

۳) با نشاط‌سازی‌ فضای فیزیکی کلاس از طریق حل تکالیف در کلاس

نسل جوان به محرک‌هایی که نشانه‌های زیبایی و سر زندگی و شادابـی در آنهـاست تمـایـل و علاقـه بیشتـری نشـان می‌دهند. تامین نشاط و شادابی در محیط ابتدا از کلاس شروع می‌شود. لذا ایجاد نشاط و شادابی در کلاس شایان توجه است.

با نشاط‌سازی‌ فضای فیزیکی کلاس ، موجب افزایش کارایی و یادگیری در دانش‌آموزان می‌شود.

۴) ایجاد روابط انسانی مطلوب بین ارکان مدرسه

شرایط مطلوب کار موجب تقویت روحیه معلمان و افزایش میل و رغبت و علاقه آنان به کار و غرور و افتخارشان در مدرسه خواهد شد( وایلز ۱۹۸۹)

معلم، دانش‌آموز و معلمی که از کار خود لذت نمی‌برند در حقیقت کاری نمی‌کنند. هرکس زمانی بهتر کار می‌کند که از آن احساس لذت می‌کند.

۵) استفاده از روش‌های فعال تدریس

معلمانی که از روش‌های فعال استفاده می‌کنند، کلاس‌های شادتری دارند. مشارکت دانش‌آموزان در کلاس و آموختن آنها را از کسالت و بی‌حالی رها ساخته، شادابی و نشاط را تقویت می‌کند.

۶) کار آموزش و پرورش آموزش ارزش‌های انسانی همچون، ایمان، عشق، امید، جوانمردی و… به   دانش‌آموزان است.

۷) آموزش ارزش‌های انسانی با سادگی و جذابیت با استفاده از کتاب‌ها، فیلم‌ها، نمایش‌ها و… همراه است.

۸) ایجاد رابطه دوستانه با  دانش آموزان

۹) معرفی الگوهای مناسب

۱۰) تشویق کردن و ارزش‌گذاری برای ایجاد حس عزت و اعتماد به نفس و در نتیجه احساس لذت و شادی از فعالیت

۱۱) آموزش روابط اجتماعی مناسب به دانش‌آموزان

۱۲) توجه به معیارها و ملاک‌ها و عوامل شادی‌آفرین در سنین مختلف

در دوران دانش آموزی پذیرش از طرف اعضای خانواده و گروه همسالان و نیز ابراز موفقیت در کارهای شخصی و امور تحصیلی شادی‌آفرین است.

کسب مهارت‌های لازم برای تصدی شغلی، پیشرفت در کار و تحصیل، موفقیت در کارهای هنری و ورزشی احساس وجد و مسرت را به‌وجود می‌آورد.

راه حل های پیشنهادی:

اجرای طرح کلاس بدون کیف

روش تدریس مشارکتی (فراگیر- مدار) توسط معلمان

تشکیل گروههای درسی توسط معلمان

استفاده از روش خود ابرازی برای همه دانش آموزان

تغییر شرایط فیزیکی کلاس

تشویق دانش آموزان با روشهای مختلف

ایجاد نمایشگاه در دو بخش درسی- پژوهشی و فوق برنامه

تعیین ساعات گفتگو و ملاقات با دانش آموزان و اولیای آنان

استفاده از وسایل کمک آموزشی ، تکنولوژی آموزشی

کم کردن تکالیف درسی

دعوت از همکاران پایه های دیگر جهت حضور در کلاس

گرفتن امتحان به روش مختلف در طول سال

استفاده از سبقت جویی و تعاون به عنوان محرک آموزشی

ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان

اجرای راه حل انتخابی:

طرح كيف در مدرسه با عنوان «مدرسه بعد از مدرسه» نيز ناميده مي‌شود و يژه دانش‌آموزان مقطع ابتدايي است. در اين طرح دانش‌آموزان پس از تعطيلي مدرسه، تكاليف شان را زير نظر معلم شان در مدرسه انجام مي‌دهند و بعد از آن به خانه مي‌روند. بهبود كيفيت آموزشي، ارتقاي توان علمي دانش‌آموزان، هم انديشي و همدلي در حل مسايل و مشكلات آموزشي و رفع دوگانگي آموزشي از محاسن اين طرح اعلام  مي‌گردد. اولین راهکاری را که به اجرا دراوردم طرح کیف در مدرسه بود که دیگر نیاز نبود دانش آموزان تکالیف سنگینی در منزل انجام دهند و آنها دروس و تکالیف خود را زیر نظر من در مدرسه انجام می دادند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان اقدام پژوهی پایه دوم دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان اقدام پژوهی پایه دوم دبستان  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان اقدام پژوهی پایه دوم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان اقدام پژوهی پایه دوم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان اقدام پژوهی پایه دوم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله اجرای طرح کیف در مدرسه و کیفیت آموزشی در دانش آموزان اقدام پژوهی پایه دوم دبستان  

منابع و مآخذ

۱-        باهنر، ناصر: آموزش مفاهیم مدرسه شاد  همگام با روان شناسی رشد، تهران، شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی، (۱۳۸۷)

۲-        بهزادی چینجانی، زهرا: تعلیم و تربیت فرزندان و خانواده، ماهنامه تربیت، سال شانزدهم، ص ص ۶۵-۶۳، (ویژه نامه تابستان ۱۳۸۰)

۳-        جمشیدی، نرگس: نقش والدین و معلمان در ایجاد محیط شاد و پویا ، مجموعه مقالات هشتمین اجلاس سراسری نماز (ص ص ۸۴-۶۷)، تهران، ستاد اقامه نماز، (۱۳۷۷)

۴-        خزائی، علیرضا: نقش معلمان در فضای شاد دانش آموزان، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش معلم، فرهنگ، توسعه، اداره کل آموزش و پرورش استان، (اردیبهشت ۱۳۸۰)

۵-        ساکی، رضا: اقدام پژوهی راهبردی برای بهبود آموزش و تدریس، تهران، وزارت آموزش و پرورش، پژوهشکده تعلیم و تربیت، (۱۳۸۳)

برای دانلود اقدام پژوهی پایه دوم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

51 + = 52