نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در فرشاد دانش آموزم بهبود بخشم ؟

اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس

در رابطه با اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی بهبود ناخن جویدن و استرس دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در فرشاد دانش آموزم بهبود بخشم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در فرشاد دانش آموزم بهبود بخشم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد

تجزيه و تفسير داده‌ها:

در مدت فوق، سطح درسی او كاهش پيدا كرده است نگراني و اضطراب او بيشتر شد. با دانش‌آموزان در زنگ تفريح درگير مي‌شود. حرف‌هاي زشت هم به دانش‌آموزان مي‌زند. ترس و نگراني در وجودش نمايان است. در هنگام زنگ خانه، تمايل چنداني به رفتن خانه ندارد. در هنگام رفتن چند قدمي مي‌رود و دوباره به پشت سرش نگاه مي‌كند. فرشاد دانش‌آموزي از يك خانواده پرجمعيت مي‌باشد. با بررسي اطلاعات و تجزيه و تحليل آن‌ها، به اين نتيجه رسيدم كه مشاجره‌ي خانوادگي و بي‌مهري والدين و ايجاد يك محيط نامطلوب و تنش زا در خانه براي فرشاد، باعث اضطراب و نگراني او شده كه با جويدن ناخن مي‌خواهد آرامش پيدا كند.

انتخاب راه جديد.

با توجه به مشكلات و موانع موجود ، به راه‌‌حل‌هايي براي برطرف كردن مشكل فرشاد، فكر كردم از مشاور كمك و راهنمايي گرفتم. كتاب‌هاي روانشناسي و مجلات در اين زمينه مطالعه كردم. كه اين راه‌حل‌ها عبارتند از:

۱ـ محبت و مورد لطف قرار دادن فرشاد.

۲ـ شركت در كارهاي گروهي و دادن مسئوليت به او.

۳ـ كمك ويژه از نظر عاطفی به او.

۴ـ عدم تحقير و سرزنش او در هنگام جويدن ناخن.

۵ـ ايجاد محيط خانوادگي آرام و بدون تنش و درگيري.

۶ـ پي بردن مشكل او و حل آن.

اجراي راه جديد: براي تغيير رفتار او اقدمات زير را بعمل آوردم.

جلسه مشاوره با خانواده:

با اطلاع قبلي به منزل فرشاد رفته‌ام. چون براي حل مشكل فرشاد به خانه اش رفتم از انجام اين كار خيلي خوشحال شد.اين خوشحالي در چهره اش موج مي‌زد. در اين جلسه با والدين فرشاد، درباره وظايف والدين نسبت به فرزندان و ايجاد يك محيط سالم و آرام در خانه كه جزء وظايف والدين مي باشد صحبت كردم . وجود درگيري و اختلاف در خانواده، باعث از بين رفتن اعتماد به نفس در فرزند مي شود و نگراني و اضطراب را در او افزايش مي دهد. كه مبادرت به ناخن جويدن مي‌كند تا به نظر خودش به آرامش لازم دسترسي پيدا كند.

مسئوليت دادن و شركت دادن او در كارها و مسابقات متعدد ورزشي و فرهنگي.

براي اينكه ذهن او را نسبت به وقايع و اتفاقات بد منزل دور كنم مسئوليت كار كتابخانه را به او دادم. و در انجام بعضي از كارهاي كلاسي بيشتر از او استفاده مي كردم.به او بيشتر محبت مي كردم. مثل يك دوست با او رفتار كردم.در مسابقات از او استفاده مي‌كردم خيلي خوشحال شده بود كمتر دستش به دهانش مي رفت.

جلسه مشاوره با شوراي اسلامي و انجمن اوليا و مربيان مدرسه:

يكي از جلسه هاي انجمن اوليا و مربيان را به اين موضوع اختصاص دادم. و از آنها خواستم كه به كمك يكديگر بتوانيم مشكل فرشاد را درمان كنيم.

  1. قرار شد در موقعيت هاي مناسب مدرسه به او كمك ويژه‌اي شود.

از دانش آموزان خواستم به فرشاد محبت كنند به او احترام بگذارند و با دوست شوند و تا او به سراغ ناخن جويدن نرود.

گردآوري شواهد شماره دو

از زمان شروع اقدام پژوهي چند ماهي مي گذرد.اولين چيزي كه شنيدن آن خيلي خوشحالم كرد دانش آموزان اظهار داشتند خانم اجازه، فرشاد ديگر ناخن هايش را نمي‌خورد، دانش‌آموزي كه ماه‌هاي قبل دائماً در حال ناخن جويدن بود. الان رفتارش تغيير پيدا كرده است والدين او هم اين را تائيد مي‌كنند.

اضطراب فرشاد روز به روز کاهش یافت و دیگر به ناخن خوردن روی نمی آورد . به درس و مدرسه علاقه دو چندانی پیدا کرده بود . و همواره در آرامش به سر می برد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود مشکل ناخن جویدن فرشاد نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی  

منابع:

ـ سروري، محمد حسين ( ۱۳۷۷)، روان شناسي تجربي، انتشارات اميركبير

ـ قائمي، علي ( ۱۳۶۸) ترس و اضطراب در كودكان، تهران، انتشارات امير.

ـ فرقاني رئيسي، شهلا. شناخت مشكلات رفتاري در كودكان و نوجوانان. تهران، نشر معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش.

ـ ويكس ـ نلسون، ريتا، اختلال‌هاي رفتاري كودكان، مترجم، محمد تقي منشي طوسي. ناشر: انتشارات آستان قدس رضوي، چاپ هشتم ۱۳۸۷٫

ـ سي. كيت كانرز و جوليت ال. جت، اختلال نارسايي توجه بيش فعالي، ترجمه: دكتر حميد عليزاده، قربان همتي، صديقه رضايي، انتشارات دانژه ۱۳۸۷٫

ـ جمشيدي، ابولفضل، بررسي افت تحصيلي.

نشريه ماهانه آموزشي ـ تربيتي پيوند، انتشارات انجمن اولياء و مربيان اسفند (۸۸).

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم پایه اول ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

7 + 3 =