اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان افغانی را به اجرای طرح مدیریت بازیافتها تشویق و ترغیب نمایم ؟

اقدام پژوهی مدیریت بازیافت

در رابطه با اقدام پژوهی مدیریت بازیافت چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی مدیریت بازیافت به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی مدیریت بازیافت به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی مدیریت بازیافت بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی مدیریت بازیافت براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی مدیریت بازیافت مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی مدیریت بازیافت در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی مدیریت بازیافت این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی مدیریت بازیافت قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی مدیریت بازیافت به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی مدیریت بازیافت، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی مدیریت بازیافت

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی مدیریت بازیافت می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی مدیریت بازیافت می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی مدیریت بازیافت

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی مدیریت بازیافت دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی مدیریت بازیافت دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان افغانی را به اجرای طرح مدیریت بازیافتها تشویق و ترغیب نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان افغانی را به اجرای طرح مدیریت بازیافتها تشویق و ترغیب نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها

انتخاب راه جدید به طور موقت: 

بدیهی است که شکوفایی یک رویکرد جدید ، مستلزم اندکی تمرین و بردباری است. اما از آنجایی که راهبردهای آموزشی اثر بخش بریافته های علمی و تجربه های عملی و مکتب رفتارگرایی و شناختی متکی هستند، می توان از آن به عنوان رویکردی مناسب و اطمینان بخش در آموزش مفاهیم استفاده کرد. چه بسا، بسیاری از ما در مدرسه همیشه به دنبال راهی نو برای تغییر روش های خود هستیم. اما آیا هیچ وقت سعی کرده ایم این تغییر را در خودمان ایجاد کنیم و آن را در جهت بهبود وضعیت مدرسه استفاده کنیم؟ بعد از اینکه دلایل به وجود آورنده را تجزیه و تحلیل کردم، سعی کردم تا تعدادی از راه حل های مورد نظرم را اجرا کنم. سعی کردم راه حل های خود را بیشتر حول محیط کلاس و تکیه بر آموزه های دینی و مذهبی قرار دهم تا نتایج بهتری را به دست آورده و کمتر به خطا بروم. البته در انتخاب راه حل باید از دیگر همکاران نیز کمک می گرفتم تا من را در اجرای صحیح راه حلها یاری دهند. حالا من می توانستم با صبر و حوصله بیشتر به انتخاب راه حل برای بقیه مشکلات بپردازم. راه حل های پیشنهادی خود را با دیگر همکاران در مدرسه وسرگروهای دروس در گروه های آموزشی منطقه در میان گذاشتم و در مورد آن با ایشان نظرخواهی کردم و خوشبختانه همگی نظر مساعد خود را اعلام کردند.

اجرای راه حل ها

بعد از برگزاری چند جلسه دستور العمل زیر را به دانش آموزان دادم :

ــ برای خودمان یک برنامه شخصی بازیافت تهیه کنیم .

ــ تا جایی که ممکن است هر دو روی کاغذ را بنویسیم تا کاغذ سفید هدر نرود .

ــ مجلات ، روزنامه ها ، کارتن و مقواهایی که استفاده نمی شوند را روی هم بگذاریم و با طناب ببندیم .

روزنامه ها را به همراه زباله ها بیرون نریزیم .

توجه :

کاغذهای روغنی مثل کارت ویزیت ، جلد رنگی بعضی از مجلات و … بازیافت نمی شود .

روش های دفع زباله:

۱ــ دفن بهداشتی : در این روش ابتدا گودال هایی حفر می کنند ، سپس زباله ها را درون آن ریخته و روی آن را با خاک می پوشانند . این عمل هرروز انجام می گیرد . دفن بهداشتی باعث کاهش جمعیت مگس ها ، موش ها و دیگر حشرات موذی می شود.

۲ــ سوزاندن زباله با دستگاههای زباله سوز : در این روش زباله ها را در دستگاههای زباله سوز می سوزانند و از گرمای بوجود آمده آب را بخار می کنند که از انرژی حاصل از بخار آب ، برق کارخانه ها بدست می آید.

۳ــ تلنبار کردن یا انباشتن زباله ها روی هم : در این روش کاملا” قدیمی ، زباله ها را در زمین های خالی و یا مکان هایی که خالی از سکه است می ریزند که این کار باعث انتشار آلودگی ، تولید بوی بد ، جمع شدن حشراتی مثل سوسک ، موش و زشت شدن چهره آن محیط می شود.

تولید زباله یعنی استفاده از منابع طبیعی برای تهیه مواد اولیه؛ آلوده کردن زمین برای دفن زباله یعنی شیوع بیماری و یعنی هزینه فراوان برای جمع‌آوری و دفع آن.

برای جلوگیری از این مشکل دو راه وجود دارد: اول تولید کمتر زباله و دوم بازیافت.

ببین با جدا کردن دو تا کیسه زباله بی‌ارزش چه کارهای بزرگی می‌توانیم بکنیم؛ باور نمی‌کنی…

فایده‌های بازیافت را مهندس فیاض می‌شمارد و ما می‌بینیم که در نتیجه این کار، می‌توانیم از تصرف زمین برای دفن زباله جلوگیری کنیم؛ یعنی نگذاریم زمین قبرستان زباله شود.

در مصرف مواد و انرژی هم صرفه‌جویی می‌کنیم. با این‌که این کلمه بارها تکرار شده، اما باور کنید صرفه‌جویی در انرژی خیلی مهم است.

از بوی بد سوزاندن زباله و آلودگی که در نتیجه آن به‌وجود می‌آید، جلوگیری می‌کنیم.از بیماری‌ها و آلودگی آب و خاک کشاورزی هم جلوگیری می‌کنیم، ضمن این‌که به یک وظیفه مذهبی در مورد خودداری از اسراف عمل می‌کنیم، یک کار اخلاقی شهر نشینی هم انجام می‌دهیم و به حفظ منابع ملی کشورمان کمک می‌کنیم.

یک کار اقتصادی بزرگ هم انجام می‌دهیم که به برگشت مواد به چرخه تولید و کاهش هزینه‌های استخراج کمک می‌کند . جدا سازی زباله هم عملیات انتقال، پردازش و دفن را کاهش می‌دهد.

به طوركلي بازيافت مواد را مي‌توان به ۳ دسته تقسيم كرد:‌‌

دسته اول- بازيافت موادي كه بدون هيچ‌گونه فرآيندي و فقط با شستشو، ضدعفوني و رعايت مسايل بهداشتي قابل استفاده مجدد هستند، مانند بطري‌‌هاي شيشه‌اي سالم.

دسته دوم- بازيافت موادي كه پس از طي فرآيند به مواد جديد تبديل مي‌شوند. مانند شيشه خرده، فلزات، مواد پلاستيكي و كاغذ.

دسته سوم- بازيافت مواد، مثل تبديل مواد زايد فسادپذير به كود كمپوست و يا بازيافت انرژي، مثل تجزيه بي‌هوازي مواد زايد فسادپذير و توليد گاز متان (بيوگاز).

مزاياي بازيافت مواد زايد

تجمع زباله‌هاي خشك روي هم ضمن اشغال فضاها، منظره ناخوشايندي را ايجاد مي‌كند و موجب تجمع حشرات، تخم ريزي سوسك‌ها و ساير ناقلين بيماري را نيز فراهم مي‌آورد، وهم‌چنين بوي مشمئزكننده نيز مزيد بر علت شده و دفع مناسب را مي‌طلبد، اين امر بايد از لحاظ بهداشت، سلامت، اقتصاد و اشتغال نيز قابل قبول باشد.

لازم به ذكر است از آن‌جا كه برخي مواد مثل پلاستيك، لاستيك و… قابليت تجزيه و برگشت به چرخه طبيعت را ندارند پس به صرفه و عاقلانه است كه به گونه‌اي ديگر دفع شده كه گزينه مناسب براي اين كار بازيافت (استفاده مجدد و توليد مواد جديد) است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها  اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  تشویق دانش آموزان افغانی به اجرای طرح مدیریت بازیافتها اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی  

منابع

– انبارکی ، میترا ، نوجوانان و مد در ایران ( ۱۳۸۹ )، مجله اینترنی فصل نو،( ۱۳۸۹ ) ، سال پنجم، شماره ۵۴ ، ص ۱۶

– باقری نژاد ، مرتضی ( ۱۳۸۰ ) بررسي جامعه شناختي دانش آموزان پايه هاي دوم و سوم دبيرستانهاي پسرانه شهر كرمان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ،سال ۱۳۸۰ ، دانشگاه شهید با هنر کرمان

– حسینی شاهرودی ، سید مرتضی (۱۳۹۰ ) ،ابعاد دین

– حیدری ، محمدرضا ( ۱۳۷۶ ) پژوهشي در نوجوانان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، سال ۱۳۷۶ ، دانشگاه فردوسي مشهد

– خسروی زاده، ادریس( ۱۳۸۷ )، بررسی جامعه شناختی رذایل اخلاقی .

– سراج زاده سید حسین ( ۱۳۸۷ )، بررسی رابطه دینداری با احساس آنومی و کجروی در میان نمونه ای از دانشجویان، مجله مسائل اجتماعی ایران، سال ۱۶ ، شماره  ۶۳ ، ص ۶۳

– سیف ، علی اکبر ( ۱۳۷۸ )، روشهای اندازه گیری و ارزشیابی، تهران، چاپ نیل

– شایان مهر، علیرضا ( ۱۳۷۷ )، دایرة المعارف تطبیقی علوم اجتماعی، جلد اول، تهران، نشر کیهان،

– شجاعی زند، علیرضا ( ۱۳۸۴ ) ، مدلی برای سنجش دینداری در ایران ، مجله جامعه شناسی ایران ، دوره ی ششم ، شماره ی ۱

– شکوهی ، مسعود( ۱۳۸۸ )، حقیقت مد و رذایل اخلاقی، مجله اینترنی فصل نو، سال ۱۳۸۸ ، سال پنجم ، شماره ۵۴ ، ص ۱۶-۵۴

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

24 + = 26