نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم به ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان بپردازم ؟

اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب

در رابطه با اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی رفتارهای نامطلوب دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم به ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان بپردازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۷ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم به ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان بپردازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

خلاصه یافته های اولیه:

خلاصه یافته هاپس ازتجزیه وتحلیل عبارتنداز:

-بی توجهی والدین نسبت به رفتارهای اوونشان ندادن عکس العملهای جدی دربرابروی.

– الگوقراردادن رفتارهای نامناسب برادر.

-حالات درونی وانگیزه های ناخودآگاه.

-استقلال طلبی ومقاومت دربرابراقتدارمعلم.

– جلب توجه دیگران ،مخصوصامعلم.

– خستگی فوری ازبحث ودرس معلم.

-سردرگم بودن نسبت به انتظارات معلم وقوانین کلاس.

چگونگی ایجادراه حلها:

پس ازتحقیقات وبررسی های لازم متوجه شدم ابتداباید درصدداصلاح رفتارنامناسب اوباشم.بامطالعه  کتاب روانشناسی تربیتی(پروین کدیور)وچاره اندیشیهایی کردم .صحبت هایی نیزبامدیرودیگرهمکاران  داشته وازنظرات وراه کارهای انهانیزاستفاده کردم.همچنین به دلیل اشتیاق مادرجهت کمک به فرزندش راهکارهای لازم رابه اودادم.ودرطول سال تحصیلی بااولیادرتماس بودم

اقدامات لازم برای پیشگیری ازرفتارهای نامطلوب دانش آموزان:

بامطالعه ی رفتارمعلمان درکلاسهای دارای رفتارهای نامطلوب وکلاسهای عادی نشان می دهدکه تفاوت این کلاسها به نحوه پاسخگویی معلمان به رفتارنامطلوب دانش آموزان نیست،بلکه ازاقدامات پیشگیرانه آنهاناشی می شود.

اقدامات پیشگیرانه مطلوب دارای این ویژگی هستند:

-نظارت:وقتی معلم بادانش اموزی کارمی کندبایدازفعالیت دیگران نیز اگاه باشد،بدین ترتیب به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان بدون تاخیر پاسخ میدهد.

(نظارت)احتیاج به دومهارت دارد:یکی اینکه معلم به طور فعال بیش از یک دانش آموز را موردتوجه قرار دهد و دوم اینکه برای همه ی دانش آموزا فعالیتی مشخص کند.

پاسخ مقتضی ومناسب به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس: چگونه باید به رفتارهای نامطلوب پاسخ داد؟البته این رفتار ها می تواند ازیک رفتار زود گذر تایک فعالیت و رفتار مکرر،که کلاس را مختل می کند،تغییر می کند.دراین مورد می توان از راهبردهای ذیل که نارضایتی معلم را نشان میدهد استفاده کرد:

۱٫معلم نگاهی خیره و کوتاه مدت به دانش آموز داشته باشد. در این حالت،معلم جریان آموزش را قطع نمی کند.

۲٫استفاده ازشیوه بیان غیرمستقیم،مثلا وقتی معلم درحال صحبت کردن است بگویدکه صحبت ونجوای شماراشنیدم .

۳٫به شکل تصنعی از دانش اموزی که رفتارنامطلوب انجام داده است سوال کند.مثلابپرسد:که چرابه جای شرکت درکلاس،به فعالیت دیگری مشغولید؟این سوالی تنبیهی وانتقادی نیست.این،سوالی تصنعی است که به وسیله آن می توان وضعیت کلاس رااصلاح کرد.

۴٫استفاده ازشیوه بیان مستقیم.مثلابه دانش آموزبگویدکه لطفاگوش بدهید.

۵٫الگوسازی رفتارمطلوب.معلم به جنبه های رفتارمطلوب دانش آموزان دیگراشاره کندتاالگویی ازرفتار مطلوب به کلاس عرضه کرده باشد.

۶٫پاداش دادن به رفتارهای مطلوب ونادیده گرفتن رفتارهای نامطلوب(شیوه اصلاح رفتار)

۷٫دانش آموزخاطی رادرقسمتی ازکلاس منزوی کندیااینکه اوراازکلاس اخراج کند.البته این مشکل وجودداردکه دانش آموزیادانش آموزان خاطی نتوانندبه دلیل اخراج شدن ازکلاس،دانش آموزان منظم کلاس رامشاهده کرده وآنهاراسرمشق خودقراربدهند.ازطرف دیگر،ممکن است بعضی ازدانش آموزان نتوانندعلت اخراج آن دانش آموزرابفهمند.

ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان:

این مساله به نگرش مدرسه ومعلمان به دانش آموزان بستگی دارد.دراین موردسه موضوع مطرح می شود:

-نگرش انسانگرایانه معلم نسبت به دانش آموزان موجب می شودکه

آنهاخودراتوانابدانندورفتارخویش رااصلاح کنند.

-مذاکره کردن منطقی بادانش آموزان که باعث می شودآنهادرموردمشکل خودفکرکنند.مثلاازدانش آموزپرسیده شودکه چرااین کارراانجام دادی؟نتایج وفایده این کارچیست؟این سوالات به دانش آموزان کمک می کند تاشخصابه حل مشکل وشناسایی رفتارنامطلوب خودبپردازند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  ارائه پاسخهای راهبردی به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی 

منابع وماخذ:

کدیور،پروین. (۱۳۸۶).روانشناسی تربیتی تهران، سمت چاپ یازدهم

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

20 + = 21