نمونه اقدام پژوهی کلاس اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه ام را از بین ببرم؟

اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی

در رابطه با اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی اضطراب و نگرانی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی کلاس اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه ام را از بین ببرم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۵ صفحه

نمونه اقدام پژوهی کلاس اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه ام را از بین ببرم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت جام دانش تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی کلاس اول دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی کلاس اول دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی کلاس اول دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه

عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان

– خانواده

خانواده اولین نهادی است که انسان در آن رشد می کند و تأثیر مستقیم بر اعمال و رفتارها و نگرش ها و طرز تلقی های فرزندان دارد. برخی خانواده ها عموماً دنیا را مکانی قابل اعتماد، منظم، پیش بینی پذیر، قابل مهار می بینند. آن ها خود را با کفایت می شمارند، سایر خانواده ها اطراف خود را محیطی خطرناک، نااستوار و متزلزل، غیرقابل پیش بینی می انگارند که خطر بالقوه در آن وجود دارد (گلدبنرگ، ۱۳۸۷، ص ۱۲). بنابراین دیدگاه خانواده و رفتار اعضای خانواده بر نوجوانان تأثیر فراوان دارد.

– مدرسه شاد و با روح

مدرسه موقعیتی فراهم می کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند (سنجانی، ۱۳۸۷، ص ۳۴).

الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه

محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. این بخش شامل:

۱- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سردر مدرسه، مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.

۲- زیباسازی ساختمان مدارس: رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازی راهروها، کلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصنوعی در راهروها، مناسب بودن اندازه کلاس ها و…

۳- زیباسازی و تمیز بودن نمازخانه، کتابخانه و کارگاه: استفاده از خوش بو کننده ها، قفسه های زیبا، مناسب بودن محیط کتابخانه، نمازخانه و کارگاه.

۴- پوشش های ظاهری معلم ها، مدیر و کارکنان، دانش آموزان: استفاده از روپوش های شاد برای دانش آموزان و همچنین پوشش مرتب و استفاده از رنگ های شاد و روشن برای کارکنان مدرسه.

۵- رعایت بهداشت: تمیز بودن محیط مدرسه، کلاس ها، بهداشت فردی، اجتماعی، دانش آموزان

ب) معلم شاد و با روحیه:

معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم می کند، چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزان پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان بوجود خواهد آمد. معلم با انواع روش های تدریس آشنا باشد. اطلاعاتش به روز باشد، معلم باید بداند که دانش آموزان دارای تفاوت های فردی هستند و نیز باید با روش های تشویق وتنبیه آگاهی لازم داشته باشد و پر روحیه و باانگیزه باشد.

 اهمیت موضوع :

واقعیت این است که درمان کودک بی میل و کلاس گریز بسیار با اهمیت است و والدین نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشند، چرا که بی میلی و در کلاس حاضر نشدن تاثیرات بدی بر کودک و خانواده می‌گذارد. برای مثال موجب اختلافات خانوادگی و به هم ریختن خانواده می‌شود، مشکلات تحصیلی ایجاد می‌کند، تعاملات اجتماعی کودک را کم می‌کند و زمینه‌ساز بزهکاری، اضطراب و افسردگی می‌شود و عواقب اقتصادی دارد.

تشخیص این که کودکان به دلایل مختلف از حضور در  کلاس خودداری می‌ورزند اهمیت بسزایی دارد. بهره هوشی بیشتر این کودکان در حد متوسط یا بالای متوسط نشان می‌دهد که مشکلات تحصیلی علت بی‌میلی آنها به مدرسه نیست. گاهی اوقات ترس از مدرسه، از اطلاعات محض از معلم یا دیگران و مقررات خارج از خانه، مقایسه شدن با کودکان ناآشنا و تجربه ترس از شکست ناشی می‌شود. برخی کودکان به دلیل تمسخر، آزار، تهدید و زورگویی بچه‌های دیگر و مورد انتقاد قرار گرفتن یا تنبیه شدن توسط معلم از مدرسه می‌ترسند.برای بسیاری از کودکان ترس از رفتن به مدرسه در واقع دور شدن از والدینشان (اضطراب جدایی)‌ است. اکراه و امتناع از رفتن به مدرسه می‌تواند به دلایل مختلف باشد. در مواردی هم ترس کودک از این ترس شدید و غیرمنطقی ناشی می‌شود که تصور می‌کند در جمع، ارزیابی می‌شود یا خجالت می‌کشد، زیرا مجبور است در کلاس درس جواب دهد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه نمونه اقدام پژوهی کلاس اول دبستان

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه  نمونه اقدام پژوهی کلاس اول دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه نمونه اقدام پژوهی کلاس اول دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه نمونه اقدام پژوهی کلاس اول دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه نمونه اقدام پژوهی کلاس اول دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  از بین بردن اضطراب و نگرانی دانش آموز تازه وارد به مدرسه نمونه اقدام پژوهی کلاس اول دبستان 

منابع و مآخذ

  1. دلجو- شریعت- شیوه های ایجاد آرامش- انتشارات چاپار- چاپ سوم- ۱۳۸۷
  2. خیابانی- ناصر- روشهای دوری از اضطراب – انتشارات شلاک- سال انتشار ۱۳۸۱
  3. بیابانگرد- اسماعیل- اصول و بهداشت مطالعه- انتشارات آرین- سال انتشار ۱۳۷۷

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی کلاس اول دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 4 = 3