نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه شهید باهنر (دخترانه) را به بازی و مهارت در تربیت بدنی علاقه مند کنم؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش

در رابطه با نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش به روش نوین امکان پذیر نیست.

نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش

حال اجرای یک نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر ورزش دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه شهید باهنر (دخترانه) را به بازی و مهارت در تربیت بدنی علاقه مند کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه شهید باهنر (دخترانه) را به بازی و مهارت در تربیت بدنی علاقه مند کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی

ارزشيابي و تاثير اقدام جديد

پس از اجراي راه حل هاي جدید ، با توجه به مشاهدات خود و نظرات مدیر و معلمان و انجمن اولیا و مربیان و همچنین توجه و بررسی آمار و ارقام دانش‌آموزان شرکت‌کننده در فعالیت‌های ورزشی،طناب زنی ۴، اجراي ورزش صبحگاهی ،همچنین پوشیدن لباس‌های ورزشی و کاور ورزشی و انجام نرمش به‌منظور گرم کردن عمومی قبل از انجام فعالیت هاي ورزشی متوجه تغییرات مثبتی در میزان استقبال آنان از فعالیت‌های ورزشی از لحاظ کمی و کیفی شدم. مقايسه ميزان شركت دانش‌آموزان در قبل از اجراي طرح و پس از آن نشان داد كه علاقه دانش‌آموزان به نسبت زياد شده است . بر اساس مصاحبه‌ای که با خانواده‌ی دانش‌آموزان داشتم اذعان داشتند فرزندانشان صبح زود از خواب بیدار می‌شوند و صبحانه می‌خورند و با شور و شوق براي انجام ورزش صبحگاهی راهی مدرسه می‌شوند و همکاران نیز اعلام کردند که علاقه‌ی دانش‌آموزان به درس زیاد شده و نمرات بهتري کسب کرده‌اند.

عادلانه بودن ارزیابی (اعتبار بخشی)

مدیر محترم چندین بار به طور تصادفی ار دانش آموزان ارزشیابی بعمل آورد و وقتی تعداد شرکت کنندگان تربيت بدني هر کلاس را بررسی میکرد مشاهده میکرد که تعداد شرکت کنند گان کلاس من روز به روز افزایش می یابد بطوری که بعد از اجرای روش های متنوع و جذاب این تعداد به صد در صد رسیده بود که مدیر محترم چندین بار مقابل سایر همکاران مدرسه تقدیر و تشکر کرد.

اولیای محترم با نوشتن نامه یا بصورت شفاهی احساس رضایت خود را اعلام می کردند و تشکر و قدر دانی می کردند.

 باز ساخت یا بهسازی عمل

۱-        این اقدام پژوهی باعث شد که اطلاعاتم را در مورد روانشناسی دانش آموزان و مراحل رشد تربیتی آنها بالا ببرم

۲-        ابتدا برای بالا بردن آگاهی دانش آموزان در مورد آثار و اهمیت ورزش از روش تحقیق استفاده می کردم که بعد متوجه شدم که این روش به علت یکنواخت بودن برای بچه ها جالب نیست در نتیجه تصمیم گرفتم برای این کار از روش های جذاب و متنوع و ابتکاری استفاده کنم

۳-        همچنین خود و همکارانم به این موضوع پی بردیم که اقدامات مربی و مدیر مدرسه برای ترغیب دانش اموزان به ورزش کافی نیست باید همه معلمان در این مورد تلاش کنند.

۴-        استفاده از روش های یکنواخت و مستقیم برای ترغیب دانش آموزان مناسب نیست بلکه بهتر است از روش های غیر مستقیم و تلفیقی از چند روش استفاده شود.

هدف اصلی تربیت بدنی ( که با هدف کلی آموزش و پرورش یکسان است ) تربیت همه جانبه کودکان و نوجوانان به عنوان افراد مفید و مسئولیت پذیر جامعه است . بنا براین برنامه آموزشی باید به قدری اساسی و فراگیر باشد که جوانان بتوانند معلومات و تجربه های لازم را برای رسیدن به اهداف مقدس آموزش و پرورش کسب کنند .بنابراین برنامه های تربیت بدنی باید از نظر پرورش صحیح کودکان و جوانان دارای ویژگیهای زیر باشد :

۱- فرد را از نظر آمادگی بدنی به سطح مطلوب برساند ، یعنی بتواند آمادگی وکارایی بدن را تضمین کند .

۲- فرد بتواند به کمک آن در کاربرد بدن خود تسلط کامل داشته باشد و مهارتهای لازم را کسب کند .

۳- صفات ومحاسن اخلاقی و اجتماعی را ایجاد کند .

۴- مهارتهای ایمنی و عادتهای سالم را ایجاد کند .

۵- برای ایام فراغت ، برنامه سالم مفید داشته باشد .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان به بازی و مهارت در تربیت بدنی نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

منابع

۱ – مهريار، امير هوشنگ و يوسفي، فريده،(۱۳۶۹)، تشخيص و درمان بيماري‌هاي رواني در كودكان ، شيراز: انتشارات علامه طباطبايي.

۲ – اف. فيت، هاليس (۱۳۶۹)، تربيت بدني و باز پروري براي رشد، سازگاري و بهبود معلولان ، ترجمه‌ي تقي منشي طوسي، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوي.

۳ – دلاكاتو، كارل، تشخيص و درمان دشواري هاي گفتار و خواندن، ترجمه‌ي نيمتاج زرين قلم، چاپخانه‌ي دفتر نشر فرهنگ اسلامي – چاپ اول ، ۱۳۷۱٫

۴ – ملكي (قاسم) حسن (۱۳۸۲)، مباني و اصول تربيت، زنجان، انتشارات نيكان كتاب.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

50 + = 55