اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان را حل نمایم ؟

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی

در رابطه با اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی مشکل رفتاری و روانی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان را حل نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل رفتاری و روانی یکی از دانش آموزان را حل نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش

دیباچه مطالب پیرامون مقوله حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش

چگونگی اجرای راه حل های جدید و پیشنهادی

کمک گرفتن از اولیاء : با صحبت کردن با اولیاء چند راه حل به آنها پیشنهاد دادم : ۱- با آرامش با فرزند خود رفتار کنند ۲- در حضور فرزند با هم بحث و جدل نداشته باشند ۳- فرزند خود را به تفریح و گردش ببرند . ۴- در ورزشهای متنوع مخصوصاً والیبال ، فوتسال ، شنا با خاطر آرامش و نشاط فرزندشان را شرکت دهند ۵- به محیط های آرام و دور از جنجال بیشتر بروند نه به جاهایی که باعث پرخاشگری بیشتر می شود ۶- در مقابل رفتارهای خوشایند او را تشویق کنند و جایزه تعیین کنند ۷- از طریق داستانهای شیرین و آموزنده او را تشویق کنند . ۸- از دوستانش بخواهند که با او صمیمی رفتار کنند .

همکاری خود دانش آموز : از دانش آموز خواستم که مثل بقیه ی دوستانش آرامش داشته باشد و اگر نداشته باشد چه عواقبی در آینده به دنبال دارد . همیشه او را تشویق می کردم و از مدیر و معاون هم خواستم که او را تشویق کنند .

از او خواستم در کلاسهای ورزشی شرکت کند مخصوصاً تابستان که خودم والیبال و فوتسال با بچه ها کار می کردم شخصاً از دانش آموز خواسته بودم که شرکت کند و با او با آرامش کار می کردم . و خواستم کلاس شنا برود که قبول کرد . کتاب هایی در اختیارش گذاشتم که مطالعه می کرد و تأثیر مثبتی روی او داشت .

کمک گرفتن از همکاران : در یک جلسه از همکاران خواستم که نظر خود را در مورد دانش آموز بیان کنند که هر کدام نظر خاصی داشت و از آنها خواستم که برای حل مشکل دانش آموز همکاری لازم را داشته باشند . دانش آموز را تشویق کنند . از کارت های تشویقی استفاده کنند و او را به عنوان سر گروه بعضی اوقات انتخاب کنند و به او مسئولیت بدهند . در مقابل پرخاشگری دانش آموز او را سرزنش نکنند بلکه نصیحت کرده و کارهای مثبت او را بیشتر در نظر داشته باشند . از دوستانش بخواهند با او ارتباط دوستی صمیمانه داشته باشند . و …..

دعوت از مشاور : در چند زنگ ورزش از مشاور دعوت به عمل آمد و به صورت خصوصی با دانش آموز صحبت می کرد . از خانواده ، دوستان ، همسالان و وضع خانوادگی آنها پرسید و دانش آموز را در جلسات متعدد راهنمایی و مشاوره کرد .

کمک گرفتن از معاون پرورشی : از معاون پرورشی مدرسه خواهش شد زمانی که مراسم صبحگاه برگزار می شود به عنوانهای مختلف از دانش کمک گرفته شود و در صورت بهبود وضع او در حضور دانش آموزان مورد تشویق قرار گیرد .

زمانی نماز برگزار می شود در اغلب مواقع به عنوان پیشنماز باشد . در مسابقات فرهنگی – هنری او را شرکت دهد .

معرفی دانش آموز به کانونهای ورزشی : با تربیت بدنی آزاد صحبت کردم و خواهش کردم که دانش آموز پرخاشگر را در اکثر کلاسهای ورزشی شرکت دهند و به خاطر وضع اقتصادی   خانواده اش از او هزینه ای دریافت نکنند . و آنها قبول کردند و خواسته شد جهت بهبود وضع دانش آموز هر تلاشی می توانند انجام دهند که همکاری کردند .

تشویق های متنوع : در زنگ ورزش جعبه ای که مانند قلک به دست شده بود آماده کرده بودم در قبال کارهای خوب ، خوش اخلاقی ، همکاری با گروه ، پیشرفت نظم و ادب و … دانش آموزان نامشان روی کاغذ نوشته می شد و داخل جعبه می رفت و در پایان هر هفته گنجینه باز و ستاره های هفته مشخص می شدند و از دانش آموز مشکل دار خواستم که دقت لازم را در رفتارش داشته باشد تا هر هفته جزء ستاره های آن هفته شود و موفقیت آمیز بود .

در مقابل رفتارهای خوب دانش آموز از مدیر خواستم که دانش آموز را به بانک جایزه مدرسه بفرستم و او را تشویق کند که مورد قبول واقع شد و اثر بخش بود .

برگزاری مسابقات گروهی : هر چند هفته یک بار مسابقه گروهی برگزار می کردم و برای افرادی که در بازی اخلاق ورزشی را رعایت می کردند جایزه تعیین می کردم که نتیجه خوبی گرفتم .

بازی های متنوع : در مدرسه در زنگ ورزش بازی های متنوعی نظیر : باز می شیم بسته می شیم ، دوی رفتو برگشت ، هفت سنگ ، تنیس روی میز ، والیبال ، وسط گل سه و …. برگزار می کردم و از همه ی بازی ها دانش پرخاشگر را شرکت داده و برای اخلاق ورزشی او جایزه تعیین می کردم و مسئولیت ها را به عهده اش می گذاشتم .

گذاشتن وقت : توجه خاصی روی دانش آموز داشتم و تمام حرکات و رفتارش را زیر نظر می گرفتم .

هر ماه یک با اولیاء دانش آموز را دعوت کرده و در جدولی پیشرفت وضعیت رفتاری دانش آموز ثبت می شد .

راه حل انتخابی

از بین راهکارهایی که ارائه دادم مسابقات گروهی و بازیهای متنوع همراه با تشویق هایی که برای این مسابقات و بازی ها در نظر می گرفتم بسیار د رامر پیشرفت دانش آموز به من کمک کرد .

اجرای بهترین راه حل

اجرای راه حل های انتخابی که به طور کامل در اجرای راه حل ها توضیح داده شده اند به من کمک کردند برای بهتر شدن کارم جدولی که تهیه کرده بودم با کمک اولیاء هر ماه پر می شد و تحویل مدیر مدرسه داده می شد با همکاری مدیر مربوطه جداول را در پوشه ای قرار دادم در نتیجه ی کارم را گزارش دادم که خیلی مثمر ثمر واقع شد .

ارزیابی (شواهد ۲ )گردآوری اطلاعات (۲)

با اجرای مراحل انجام شده شادابی و نشاط و آرامش را در دانش آموزم مشاهده کردم و خیلی خوشحال بودم که توانسته ام کار مفیدی انجام دهم طبق سفارش رهبر کبیر انقلاب با توجه به بند تحول بنیادین آموزش و پرورش که فرموده اند : محصولاتی که شما تحویل این ننظام می دهید باید در طراز جمهوری اسلامی باشد یا ویژگیهایی نظیر : مؤمن ، پرهیزکار ، متخلق به اخلاق اسلامی ، با نشاط ، خلاق ، خود باور و …. داشته باشند اگر این اتفاق بیفتد می شود .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

کسب نتایج  پیرامون مقوله حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  حل مشکل رفتاری و روانی دانش آموزم با ورزش اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

فهرست منابع

– رحيمي ارسنجاني، اسكندر (۱۳۸۰)، تربيت بدني در مدارس، دانشگاه شيراز

– واعظ موسوي، محمدكاظم (۱۳۷۹)، روان‌شناسي ورزشي، بنياد دانش‌نامه بزرگ فارسي

– مشرف جوادي، بتول (۱۳۶۷)، تربيت بدني و ورزش در مدارس، نشر دانشگاهي

– نبوي، مصطفي (۱۳۵۷)، اصول آموزش و پرورش براي مدارس ابتدايي و راهنمايي، دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي

– ذكائي، محمود (۱۳۷۱)، كليات تربيت بدني در مدارس، سمت

– اميرتاش، علي‌محمد (۱۳۷۰)، روش‌هاي تربيت بدني براي داخل كلاس ويژه دانش‌آموزان مدارس ابتدايي، وزارت آموزش و پرورش اداره كل تربيت بدني

– مجله حقوقي و قضايي دادگستري ۲۴/۸/۷۷

– مت جارويس (۱۹۶۶)، روان‌شناسي ورزشي، ترجمه نورعلي خواجوند، تهران ۱۳۸۰

– ادوارد فاكس (۱۹۸۱)، فيزيولوژي ورزش، ترجمه اصضر خالدان، دانشگاه تهران ۱۳۶۹

– www. Fekreno. Org

– www. Profs. Basu. ac.ir

– www. Sportjaber. Blogfa

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

48 + = 49