نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم با دادن مسئولیت به دانش آموزم او را از حالت انزوا بیرون بکشم و به کارهای گروهی علاقه مند کنم؟

اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی

در رابطه با اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی مسئولیت پذیری و کار گروهی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم با دادن مسئولیت به دانش آموزم او را از حالت انزوا بیرون بکشم و به کارهای گروهی علاقه مند کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه توانستم با دادن مسئولیت به دانش آموزم او را از حالت انزوا بیرون بکشم و به کارهای گروهی علاقه مند کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او

گوشه گیری وانزوا طلبی چیست؟

.عارضه ای است که باعث می شود کودک و نوجوان از برقرار کردن ارتباط با افراد و محیط خارج دوری کند.این کودکان ونوجوانان نوعأ با تقلیل یلفتن علایق ذهنی وعاطفی نسبت به اطرافیان خود از داشتن دوستان نزدیکو صمیمی محرومند. نوجوان که گوشه گیر است معمولأ ازحضور در فعالیت های جمعی سر باز می زند و فقط با تک دوست خود که نوعأ به او بسیار وابسته می شود اوقات خود را می گذراند.

این رفتار یکی از زفتارها نسبتأ شایعی است که فرد را به شدت آزار می دهد و اگر درمان نشود فرد را به سمت مشکلات دیگری مثل عدم اعتماد به نفس،افسردگی،اضطراب و زودرنجی سوق می دهد.عدم احساس توانمندی وکمی عزت نفس و نیز ناتوانی در بروز احساسات،بیان افکار ونظریات خود باعث جدایی فرد از فعالیت های گروهی است.

برخی از کودکان ونوجوانان در برخورد با محرومیت عاطفی وناکامیها و تنشهای موجود در خانواده راه عزلت طلبی وانزوا گزینی را پیش می گیرند وبر خلاف افراد پرخاشگر که دیگران را مورد پرخاشگری خویش قرار می دهند او با پرخاشگری درونی، خود را هدف پرخاشگری شان قرار می دهند.(لیندن فیلد،۱۳۸۳ : ۲۰۷)

حساسیت های شدید یک نوجوان در کنار برخی از برداشت های غلط وی،بد بینی و انزوای او را به همراه آورده وهمین عوامل به بی علاقه شدن وی نسبت به درس انجامیده است.از طرف دیگر معلملنی که در زندان هوا وهوس وخود پرستی هستند برای توجیه کوتاهی خود در انجام وظایف انسانی نسبت به دانش آموز که نیازمند راهنمایی وکمک است سعی می کند با زدن بر چسب هایی نظیر روانی،استثنایی و… ضمن توجیه عدم مساعدت خود به این قبیل از دانش آموزان مانع از خجلان ذهن مرداب گونه خود شوند.همین برچسب های شکننده سبب می شود تا انزوا وبدبینی شاگرد عمیق تر شود و در نهایت کار به جایی بکشد که دانش آموز به سبب رفتارهای نابهنجارش با برچسب های بسیا زننده از مدرسه اخراج شود

گوشه گیری در لغت:

گوشه گیری از نظر لغوی به معنای تنها و مجرد و در خلوت نشستن و از جمع کناره گرفتن است. گوشه گیر کسی است که از مردم دوری کند وعزلت می گزیند و بدان وسیله خود را با محیط اطراف سازگار می سازد، البته هر نوع عزلت و در تنهایی ماندن گوشه گیری تلقی نمی شود، هر انسان گاه گاهی دوست دارد تنها باشد تا به خود شناسی و حل مشکلات زندگی بپردازد.گوشه گیری زمانی حالت بیماری پیدا می کند که فردازآمیزش باجمع و همنوعان بیزار و بیمناک باشد. در این مورد اگرگوشه گیری به موقع درمان نشود به پیدایش حالات روانی شدید و افسردگی منجرمیشود.(سیف، ۱۳۸۴: ۳۳۵)

انواع انزوا طلبی و گوشه گیری:

کناره گیری اجتماعی- لالی انتخابی- دوری گزینی- اوتیسم

درکنره گیری اجتماعی افراد انزوا طلب در سازگاری اجتماعی دچار شکست می شوند و از بروز برخورد و معاشرت با مردم خود داری می کنند و سرگرمی های فردی را بر هر چیزی مقدم می شمارند. اغلب آرام و بی سرو صدا بوده و دارای حرکاتی کند  می باشند ولی گاهأ عکس العملی  تند از خودشان نشان می دهند و در انجام امور دچار شرم می باشند و این کار موجب عدم توانایی درکسب مهارتها میگردد.

ارائه راه حل:

در تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده برایحل مشکل (س م) راه حل های جدید وجالبی بدست آمده که به ترتیب اولویت عبارتند از:

* حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیتهای مناسب باتوجه به میزان توان جسمی و ذهنی (س م) جهت تقویت اعتماد به نفس آن

* قرار ندادن (س م) در موقعیت هایی که شکست را به دنبال دارد و بالعکس تشویق و زمینه سازی جهت حضور (س م) در فعالیت های جمعی و گروهی

* ایجاد آمادگی لازم برای جرأت ورزی در بیان عقاید ونظریات خود ونیز پذیرش نظریات مخالف از طرف مقابل

* مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت جسمی (س م)(در صورت وجود مشکل) و رفع مشکل و اندیشیدن راه جدی

اجرای راه حل:

در اجرای راه حل بر طبق اولویت بندی راه حل اول یعنی:

((حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیت های مناسب با توجه به میزان توان جسمی و ذهنی (س م) جهت تقویت اعتماد به نفس آن.))

را برگزیدیم و جهت اجرای به منوال زیر اقدام کردیم.

در اولین اقدام از اولیاء (س م) دعوت کردیم که به مدرسه آیند ولی تنهامادر (س م) به مدرسه آمد بعد ازاحوالپرسی های روزمره خواسته های خود را به ترتیب اولویت های زیربا اودر میان گذاشتم واز او خواستم که آنها را با خانواده در میان بگذارند وحتمأ به آن عمل کنند.

*مسولیت کارهای (س م) را به خود او واگذار کنند.

*در کارهای خانه از (س م) کمک بخواهند وبه او مسئولیت واگذار کنند.

*فرزند خود را با نام های آقای مهندس ، آقای دکترو… صدا بزنند.

*در جمع هایی که (س م) حضور دارد ازاو تعریف وتمجید کنید.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

کسب نتایج  پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بیرون کشیدن دانش آموزم از حالت انزوا با دادن مسئولیت به او نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

فهرست منابع

  • شفيع آبادي، عبدا… . ناصري، غلامرضا.(۱۳۸۳) . نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني. تهران: ناشر مركز نشر دانشگاهي.
  • سيف، علي اكبر.(۱۳۸۴). تغيير ررفتار و رفتار درماني نظريه‌ها و روش‌ها. تهران: نشر دوران.
  • ليندن فيلد، گيل. (۱۳۸۳). اعتماد به نفس برتر . مترجم: حميد اصغري‌پور، نگار اصغري‌پور. تهران: ناشر جوانه رشد.

سیف ،(س م) (س م). (۱۳۸۰) روانشناسی تربیتی(اصلاح الگوی رفتاری کودکان): انتشارات دوران.

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 3 = 6