نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه می توانم یادگیری نماز را در دانش آموزانم تثبیت کنم؟

اقدام پژوهی نماز

در رابطه با اقدام پژوهی نماز چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی نماز به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی نماز به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی نماز بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی نماز براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی نماز مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی نماز در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی نماز این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی نماز قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی نماز به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی نماز، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی نماز

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی نماز می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی نماز می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی نماز

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی نماز دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی نماز دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه می توانم یادگیری نماز را در دانش آموزانم تثبیت کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۱ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم پیرامون مقوله چگونه می توانم یادگیری نماز را در دانش آموزانم تثبیت کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم

راه های جمع آوری اطلاعات:

تصمیم گرفتم از طریق مصاحبه مشاهده مطالعه کتب و مقالات مرتبط بانماز جلسات با اولیا و همکاران و مدیر مدرسه و خود دانش آموزان اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کنم و پس از بررسی دلایل مشکل راه حل های عملی و ابتکاری به دست آورم..صحبت و هم فکری با همکاران و اولیا که هیچ وقت برای یادگیری و آموزش نماز زود نیست.درست است که وجوب نماز از وقتی که بچه به تکلیف می رسد می باشد. اما آماده سازی از سال ها قبل است. از کوچکی پدر و مادر و در دوره ابتدایی معلمان نقش الگو را برای این بچه ها بازی می کنند.همچنین از موثرترین روش برای دعوت به نماز پرورش ریشه های فطری واحساسات مذهبی بچه هاست.مثل احساس سپاس گزاری احساس ستایش گری در مورد احساس سپاس گزاری شمردن نعمت هایی که خدا به ما داده نعمت چشم گوش نعمت پدر مادر آسمان ستاره و ……این نعمت ها را اگر ما بتوانیم با یک زبانی که بچه ها بهمند من فکر می کنم که گام اولی است که برای نمازخوان کردن بچه ها خیلی خوب است فکر می کنم یک زیر ساخت محکمی است که بچه ها به دبیرستان که می رسند سست نشوند. و همچنین در مورد احساس ستایشگری که یک احساس در نهاد ما آدم هاست که وقتی زیبایی را می بینیم می ستاییم. نقش زیبا طرح

زیبا صدای نطق زیبا بنای زیبا فرش زیبا شعر زیبا را می پسندیم و در مقابل به شعف در می آییم و آن را می ستاییم اگر بتوانیم در مدارس زیبایی های خدا را که کم هم نیست مثلا بجه ها را ببریم به یک موزه حیوانات مثلا همین طوری که پروانه ها را دارند آن جا می بینند به یک شکلی زمینه سازی کنیم که این پروانه ها سازنده ای دارند که آن سازنده اش خداست و من که دارم این زیبایی را می بینم آن آفریننده زیبایی را باید بستایم چه جور بستایم؟از این مسیر ما وارد آموزش نماز بشویم.

راه حل های انتخابی و اجرا:

پس از بررسی راه حل های پیشنهادی و اعتباربخشی به آن ها موارد ذیل انتخاب و اجرا شد:

۱-پرورش ریشه های فطری و احساسات مذهبی بچه ها

۲-خواندن هرقسمت از نماز در هنگام ورود معلم به کلاس به مدت ۲ یا۳ دقیقه

۳- استفاده از روش تدریس همیار (گروهی)در نماز

۴-تشکیل جلسه آموزشی و تربیتی ویژه والدین

۵-بیان داستان هایی در رابطه با نماز از بزرگان و استفاده از سی دی های آموزشی

ما معلم ها باید ثواب های دنیوی و پاداش های اخروی را برای بچه ها به زبانی ساده و شیوا در قالب داستان بیان کنیم.

۶-استفاده مکرر از تشویق

۷-همراه کردن یادگیری با بازی و تفریح

۸-اختصاص ۱۰یا ۱۵دقیقه زنگ های قرآن و هدیه های آسمان برای آموزش نماز

۹-تشویق مکرر دانش آموز انی که در گروه خود به دیگران نماز آموزش می دهند

۱۰-تشویق کامل گروهی که زودتر از گروه های دیگر نماز یاد گرفته اند

۱۱-ایجاد محیطی شاد و دور از استرس برای یادگیری نماز یا برگزاری نماز یا نماز جماعت قبل از ساعت ورزش در زمین فوتبال که وصول به اهداف آموزشی را بهتر تسهیل و تثبیت می کند

-تشویق دانش آموزان به حضور در مسجد محله ی خود

توصیف وضع مطلوب (شواهد موفقیت در پژوهش شواهد۲)

۱- اولیای محترم از روش های بکار گرفته شده استقبال می کردند و ابراز می کردند که بچه ها ی شان نمازهای روزانه ی خود را مرتب می خوانند و به مسجد محله می روند و در نماز جماعت شرکت می کنند وهم چنین بسیاری از مشکلات اخلاقی و رفتاری آن ها بر طرف شده است.هم چنین چند نفر از اولیای دانش آموزان ضمن تقدیر و تشکر از بنده اظهار می کردند که فرزندان شان به آن ها می گویند که ما را برای نماز صبح بیدار کنند.

۲-مدیر و ناظم و مربی پرورشی از برطرف شدن مشکلات اخلاقی و رفتاری دانش آموزان احساس رضایت و خوش حالی داشتند.

۳-من و مدیرمحترم مدرسه با دیدن بچه ها و ذوق و شوق حضور آن ها در مسجد بسیار خرسند می شدیم و خدا را شکر می کردیم.

نتیجه گیری و توصیه ی ما به معلمان و والدین:

بیدار کردن فطرت پاک و خدا جوی کودکان وظیفه ای خطیر و پر مسئولیت است که اولیا و مربیان باید تما م توان خود را برای انجام آن به کار گیرند . بهترین و پایدار ترین یادگیری برای بچه ها زمینه ی شیرین و تشویقی بودن یادگیری وپرورش ریشه های فطری و احساسات مذهبی بچه ها همچنین خود معلمان پیش از همه در نماز خانه های مدارس در مساجد حاضر شوند تا زودتر بتوانیم به هدف خود برسیم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

کسب نتایج  پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تثبیت یادگیری نماز در دانش آموزانم نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم

منابع :

www.sid.ir

www.noormags.com

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی پایه پنجم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

7 + 1 =