دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه ی دهم را به خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی علاقه مند کنم؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم

در رابطه با دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم به روش نوین امکان پذیر نیست.

دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم

حال اجرای یک نمونه دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پایه ی دهم دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه ی دهم را به خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی علاقه مند کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان پایه ی دهم را به خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی علاقه مند کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی

گردآوری داده ها :

پس از اینکه برایم محرز شد که دانش آموزانم علاقه ای به متون انگلیسی از خود نشان نمی دهند و فقط دوست دارند دستور زبان انگلیسی را به صورت حفظی و فرمولی یاد بگیرند، تصمیم گرفتم برای شناسایی علت یا علل ایجاد کننده ی این مساله ، به گردآوری داده ها اقدام نمایم.

ابتدا به جمع آوری فرضیاتی که در ذهن خود داشتم پرداختم.، مثلا”: جذاب نبودن روش تدریس خودم برای دانش آموزان، عدم علاقه ی انان نسبت به خودم و غیره. با بررسی های به عمل آمده، دریافتم که مشکل بی علاقگی آنان نسبت به درس زبان انگلیسی به سال های قبل هم برمی گردید. لازم دانستم از روش های علمی گردآوری داده ها استفاده کنم، تا از این راه بتوانم راه حل های مساله را نیز بیابم.

از آنجا که یکی از ابزارهای کسب داده های تحقیق و پژوهش، پرسش نامه است، پرسش نامه ای با این سوال تنظیم کردم :

” به نظر شما علت بی علاقگی دانش آموزان به یادگیری واژ گان و درک مفاهیم زبان انگلیسی چیست؟” و آن را در اختیار ۵ نفر از دبیران زبان انگلیسی قرار دادم .

بعد از یک هفته ، پرسش نامه ها را جمع آوری و بررسی کردم . فراوانی پاسخ های همکارانم بدین شرح بودند :

جدول شماره ۲  : جدول درصد فراوانی پاسخ همکاران دبیر زبان انگلیسی به پرسش نامه بررسی علل بی علاقگی دانش آموزان به یادگیری درک مفاهیم زبان انگلیسی :

مولفهجمع همکارانعدم آشنایی دانش آموزان با کاربرد و اهمیت زبانعدم جذاب بودن کتابهای آموزشیدر اختیار نبودن وسایل کمک آموزشی متنوع
مطلق۵۱۳۱
درصد۱۰۰۲۰۶۰۲۰

همچنین ، جهت نظر سنجی از دانش آموزان در مورد علت بی علاقگی آنان به درک مفاهیم زبان انگلیسی سوالاتی را تنظیم کردم و در زمان های مناسب از آنها می پرسیدم. سوالات بدین شرح بودند:

  • چرا بعضی از دانش آموزان به دستور زبان انگلیسی بیشتر از درک مفاهیم متون انگلیسی علاقه دارند؟
  • چرا بعضی از دانش آموزان به درس زبان انگلیسی علاقه ندارند؟

دانش آموزان در پاسخ به سوالات مصاحبه ای چنین بیان کردند:

جدول شماره ۳ : جدول درصد فراوانی پاسخ دانش آموزان به علل بی علاقگی نسبت به درک مفاهیم زبان انگلیسی

 مولفهدانش آموزانمشکل بودن درس زبان انگلیسیزود فراموش شدن واژگانجذاب نبودن متون انگلیسی کتاب درسیمناسب نبودن محیط کلاس برای یادگیری زبان انگلیسی
درصد۱۰۰۲۱٫۴۳۵٫۷۱۷٫۸۲۵٫۱

با مطالعه ی  کتاب های مختلف و مقالات موجود در سایت های مختلف ، دلایل بی علاقگی دانش آموزان نسبت به درک مفاهیم زبان انگلیسی را چنین دریافتم که:

اولا” : نوع و روش تدریس برخی از دبیران در درس زبان انگلیسی مخصوصا”  در بخش  واژ گان و درک مفاهیم متناسب با هدف درس نیست .

ثانیا”: عدم آشنایی فراگیران با کاربرد واژ گان و درک مفاهیم زبان انگلیسی در زندگی روزمره ، میزان علاقه ی آنان را به این درس کاهش می دهد  .

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها :

پس از اینکه مساله یعنی بی علاقگی دانش آموزانم به درک مفاهیم متون زبان انگلیسی و رضایت بخش نبودن ارزشیابی آنان در درس یاد شده برایم محرز شد ، تصمیم گرفتم برای شناسایی علل بوجود آورنده این مساله ، به جمع آوری داده ها اقدام نمایم :

  1. با نشاط نبودن فضای کلاس زبان انگلیسی
  2. فراموش شدن واژگان انگلیسی سال های گذشته
  3. بی علاقگی به درس زبان انگلیسی
  4. ضعف شاگردان در یادگیری و حفظ واژ گان
  5. عدم آشنایی فراگیران با کاربرد واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیسی در زندگی آینده
  6. جذاب نبودن وسایل کمک آموزشی
  7. یکنواخت بودن روش تدریس برخی از دبیران

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دهم به خواندن مفاهیم زبان انگلیسی دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

فهرست منابع و مآ خذ :

  1. سیف اللهی، وجه الله. (۱۳۸۴) اقدام پژوهی ( پژوهش حین کار) ، تهران: عابد، چاپ اول
  2. فضلی خانی، منوچهر. (۱۳۸۶) راهنمای عملی روش های فعال و اکتشافی در آموزش. تهران: آزمون نوین. چاپ دوم
  3. قاسمی پویا، اقبال.(۱۳۸۹) راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: پژوهشگاه آموزش و پرورش
  4. کمانگر ، کیهان (۱۳۹۰) نکاتی در مورد یادگیری آسانتر مطالب www.aftab.ir آفتاب
  5. لطف آبادی، حسین.(۱۳۸۹) روان شناسی تربیتی. تهران. سمت. چاپ چهارم

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

40 − = 35