نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با تقویت حافظه ی دیداری و شنیداری در بالا بردن میزان علاقه به یادگیری درک مفاهیم موثر باشم؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

در رابطه با نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی به روش نوین امکان پذیر نیست.

نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

حال اجرای یک نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با تقویت حافظه ی دیداری و شنیداری در بالا بردن میزان علاقه به یادگیری درک مفاهیم موثر باشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۲ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با تقویت حافظه ی دیداری و شنیداری در بالا بردن میزان علاقه به یادگیری درک مفاهیم موثر باشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم

اعتبار بخشی به راه حل ها :

دراین مرحله برای اینکه یافته های تحقیق علمی، دارای اعتبار باشد ضرورت داشت ، افرادی با تجربه و با صلاحیت آن را ارزیابی کنند. به همین دلیل  گروهی که شامل مدیریت محترم آموزشگاه و همکاران بودند، را به عنوان منتقد و ناظر کار خود انتخاب کرده، تا پیشرفت طرح ، از نظرات و نقادی آنان بهره مند گردم.

به لطف الهی ، راه حل های انتخابی مورد تایید همکاران گرامی و مدیر محترم آموزشگاه قرار گرفت . بنابراین توانستم با اطمینان بیشتر راه حل های انتخابی خود را به مرحله ی اجرا در آورم

اجرای راه حل های انتخابی :

مهمترین قسمت یک اقدام پژ وهی ، اجرای راه حل ها می باشد. بنابراین راه حل های انتخابی خود را به مرحله اجرا گذاشتم و مراحل را همراه با اصلاح و تعدیل بعضی از راه حل ها به اجرا در آوردم . مراحل اجرا به شرح زیر می باشد :

ایجاد انگیزه

برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و علاقه مند کردن آنها در فراگیری درس زبان انگلیسی ابتدا باید تا حد امکان در رفع عواملی که انگیزه را از دانش آموزان گرفته است ، کوشید . بنابراین ابتدا از راه تشویق و آسان جلوه دادن درس انگلیسی شروع کردم. بارها به آنها گوشزد می کردم که شما  احتمالا ” تا حدی به زبان انگلیسی مسلط هستید و این خود یک موفقیت بزرگ است! حالا به موفقیت های بزرگتری فکر کنید . وقت آن رسیده است که از روش های موثر و کارآمد برای رسیدن به سطح قابل قبولی از دانش انگلیسی استفاده کنید .

گروه بندی دانش آموزان و بهره از کار گروهی

با گروه بندی دانش آموزان و قرار دادن ۲ دانش آموز ضعیف در کنار ۲ دانش آموز قوی تر توانستم با استفاده از خود دانش آموزان به ضعیف تر ها کمک کنم . ترجمه ی متون انگلیسی و انجام تکالیف به صورت گروهی بیشتر توانست به آنها در یادگیری کمک کند . چون انجام تکلیف در منزل توسط دانش آموزان ضعیف برابر است با رونویسی کردن از کتاب های کمک آموزشی . همان طور که خودشان به این امر اعتراف می کردند

تهیه ی فلش کارت و پاور پوینت همراه با تصویر

در روش دیگر از دانش آموزانم خواستم تا واژه های جدید هر درس را به صورت فلش کارت همراه با تصویر و یا آنهایی که توانایی اجرای پاور پوینت را  داشتند به صورت پاور پوینت آماده کنند . این کار باعث می شد که دانش آموز برای پیدا کردن و یا نقاشی کردن تصاویر مربوط به هر لغت آن قدر با آن لغت درگیر می شد که دیگر معنی آن از یادش نمی رفت .

اجرای نمایش متون انگلیسی کتاب درسی

در روش دیگر بعد از تدریس متن و ترجمه گروهی و نیز پس از یک یا دو جلسه پرسش شفاهی آن ، از گروه ها می خواستم تا متن انگلیسی را به شکل نمایش در آورند و برای دوستانشان  در کلاس اجرا کنند و به بهترین اجرا به منظور تشویق و ترغیب بیشتر آنها نمره ای به نمره ی مستمر شان اضافه می کردم

اصلاح ، تعدیل و تغییرات در اجرای راه حل ها :

با مدیر محترم آموزشگاه لزوم یک کلاس به عنوان کلاس زبان انگلیسی که دارای امکانات صدا و تصویر و غیره باشد را مطرح نمودم . ولی متاسفانه به دلیل کمبود فضای کافی و مناسب جهت این امر نتوانستم این کار را به مرحله ی اجرا در آورم اما با نصب پوستر هایی در کلاس که از فلش کارت های دانش آموزان تهیه شده بود ، توانستم واژ گان هر درس را برای هفته ها جلوی چشمان دانش آموزان داشته باشم تا نوعی تکرار و تمرین تلقی گردد.

توصیف وضع مطلوب (شواهد ۲ )

الف – شاخص های کیفی وضع مطلوب

در نتیجه ی این عمل اقدام پژو هی ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی را شناسایی کردم و به کمک خود دانش آموزان و اولیاء مدرسه اطلاعاتی به دست آمد که از طریق آنها عمل پژوهشی ام را انجام دادم و تعدادی از راه کارهای متناسب با شرایط و امکانات مدرسه را به اجرا در آوردم. از مقایسه ی نتایج امتحانات و پرسش های مستمر کلاسی هم متوجه شدم که کارهای انجام شده شفا بخش بوده و موجب تغییر در وضعیت زبانی دانش آموزان شده است . دانش آموزان در مصاحبه ای که از آنها صورت گرفت بیان کردند که با اجرای نمایش متن های انگلیسی دیگر معنی واژ گان و مفاهیم متن از یادشان نمی رفت و حتی بسیاری از جملات را هم در ذهن خود به خوبی حفظ می کردند اکثریت دانش آموزان هم تصمیم گرفته بودن که در تعطیلات تابستان به کلاس زبان انگلیسی بروند. که این حاکی از افزایش میزان علاقه دانش آموزان  به زبان و آشنایی با یک فرهنگ جدید است .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم  نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان در یادگیری مفاهیم نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی  

فهرست منابع

  1. سیف اللهی، وجه الله. (۱۳۸۴) اقدام پژوهی ( پژوهش حین کار) ، تهران: عابد، چاپ اول
  2. فضلی خانی، منوچهر. (۱۳۸۶) راهنمای عملی روش های فعال و اکتشافی در آموزش. تهران: آزمون نوین. چاپ دوم
  3. قاسمی پویا، اقبال.(۱۳۸۹) راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: پژوهشگاه آموزش و پرورش
  4. کمانگر ، کیهان (۱۳۹۰) نکاتی در مورد یادگیری آسانتر مطالب www.aftab.ir آفتاب
  5. لطف آبادی، حسین.(۱۳۸۹) روان شناسی تربیتی. تهران. سمت. چاپ چهارم

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر زبان انگلیسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 80 = 82