دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس و جهت جلوگیری از افت تحصیلی در درس موفق شوم ؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی

در رابطه با دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی به روش نوین امکان پذیر نیست.

دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی

حال اجرای یک نمونه دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی افت تحصیلی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس و جهت جلوگیری از افت تحصیلی در درس موفق شوم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم با روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس و جهت جلوگیری از افت تحصیلی در درس موفق شوم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس

انتخاب راه حل های جدید موقتی و اجرای آن ها 

در رویکردهای جدید تعلیم و تربیت عرضه ی اطّلاعات کافی نیست. بلکه روش تدریس دوسویه از اهمّیّت ویژه برخوردار است. نقش اصلی بر عهده ی دانش آموزان گذاشته می­شود که با مشارکت مستقیم خود به فرآیند یادگیری شکل می­دهند و شیوه های تفکّر کردن را تمرین می­کنند. البته با کمک روش های دیگر و استفاده از وسایل و ابزار کمک آموزشی مثل رایانه، تصاویر و کتب شعر می­توان به افزایش انگیزه و مشارکت دانش آموزان و زمینه سازی بروز خلّاقیّت آنان کمک کرد. بنابراین برای رفع مشکل علاقه مندی دانش آموزان تصمیم گرفتم که آنان را در کلاس درس فعّال سازم. برای رسیدن به هدف فوق تصمیم گرفتم یک راه حلّ موقتی که شامل شش طرح بود را اجرا کنم.

۱- پرسش و پاسخ گروهی

برای پرورش خلّاقیّت و روحیه جستجو گری و نقد پذیری دانش آموزان یکی از روش های مؤثر روش پرسش و پاسخ   می باشد. در این راستا دانش آموزان کلاس دوم به ۷ گروه ۴ نفره تقسیم شدند. برای هر درس در ترم دوم مطالبی برای فعّالیّت گروه ها مشخص شد. دانش آموزان در منزل درس مربوط به هر گروه را مطالعه می­کردند. پس از ارزشیابی درس گذشته در ابتدای درس جدید پرسشی را مطرح می­کردم به طور مثال: امیرکبیر چگونه وزیری بوده و چه کارهای مفیدی برای پیشرفت کشورمان انجام داده است؟ دانش آموزان در گروههای خود به بحث می­پرداختند و نتیجه ی بحث را به صورت گزارش ارائه می­دهند. به عنوان مثال پاسخ گروه اول: تأسیس مدرسه دارالفنون بوده است. پاسخ گروه دوم: چاپ روزنامه وقایع الاتفاقیّه بوده است. پس از ارائه گزارش گروه ها اینجانب توضیحات کافی داده و در صورت لزوم دانش آموزان را هنرستان خواهم کرد. از درس یازدهم تا آخر کتاب هرجلسه کلاس دوم با این روش پیش رفت. این روش موجب اعتماد به نفس بیشتر در دانش آموزان شد و منجر به ایجاد علاقه و تفکّر خلّاق در آن ها شد و قدرت اظهار نظر دانش آموزان را تقویت کرد. برای ایجاد رقابت میان دانش آموزان ارزشیابی مستمر به شکل تیمی و گروهی انجام می­شد. که در پایان جلسه گروه های برتر نیز اعلام می شدند.

۲- استفاده از رایانه

یکی دیگر از ابزارهای مؤثر کمک آموزشی برای درک بهتر متون ادبی و روانخوانی صحیح فیلم های آموزشی هستند. چون در بیشتر کلاس های درس روش تدریس به صورت سخنرانی، سنتی و تکراری است، دانش آموزان از نمایش فیلم و استفاده از رایانه استقبال می­کنند. در مبحث پند پدر برای کمک به تدریس از کلیپ صوتی در کلاس دوم استفاده شد. در مبحث پرنده آزادی نیز برای کمک به تدریس از فیلم لحظه شهادت این نوجوان فلسطینی در کلاس درس استفاده شد.

۳- استفاده از تصاویر

یکی از راه های افزایش درک بصری در تفهیم و تفسیر مطالب تاریخ ادبیّات و معانی واژگان دشوار کتاب استفاده از تصاویر است. به عنوان نمونه در مبحث زندگی نامه حافظ از تصاویر وی و آرامگاه او استفاده شد. و همچنین برای به خاطر سپردن هرچه مؤثرتر و ماندگار تر معانی واژگان دشوار کتاب، معانی این واژگان به صورت پوستر هایی توسط دانش آموزان آماده و به دیوار های کلاس نصب گردیده است.

۴- خواندن مطالبی جذاب برای افزایش آگاهی  

از آن جا که هدف اصلی نگارنده در این پژوهش خارج شدن کلاس از جنبه ی خشک و بی روح بودن است، تصمیم گرفتم مطالبی که برای دانش آموزان جذابیّت دارند ، برای افزایش علاقه مندی آن ها در کلاس استفاده نمایم . در شعر آزادگی از جامی کتاب بهارستان وی را در کلاس درس همراه با دانش آموزان ورق زدیم و گوشه هایی از آن را خواندیم همچنین در درس مادر برگرفته از کتاب هزار و یک حکایت نوشته محمّد حکیمی با ارائه حکایاتی دیگر از وی زمینه تدریس این درس را فراهم نمودم.

۵- روش نمایشی

هدف از روش نمایشی آشنایی دانش آموزان و ایجاد انگیزه ی بیشتر برای درس آزادگی، دانش آموزان حکایت خارکش و جوان را اجرا کردند. .

۶- دست سازه های دانش آموزان

ساخت دست سازه ها در کلاس دوم اجراشد. هدف اصلی از اجرای این روش آشنایی با تاریخ ادبیّات برای سال بود. کلاس دوم به هفت گروه چهار نفره برای ساخت روزنامه دیواری و لوح فشرده تقسیم شدند، بدین ترتیب گروه ها روزنامه هایی با موضوع شاعران ذکر شده در کتاب درسی مربوطه شان و همچنین اسلاید های پاورپوینت با موضوع این شاعران تهیّه کردند و به کلاس ارائه نمودند. از آثار دانش آموزان در دهه ی فجر نمایشگاهی ترتیب داده شد.

توصیف وضع مطلوب (شواهد ۲ )

الف – شاخص های کیفی وضع مطلوب

در نتیجه ی این عمل اقدام پژوهی ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس ادبیّات فارسی را شناسایی کردم و به کمک خود دانش آموزان و اولیاء مدرسه اطّلاعاتی به دست آمد که از طریق آن ها عمل  پژوهشی ام را انجام دادم و تعدادی از راه کارهای متناسب با شرایط و امکانات مدرسه را به اجرا در آوردم. از مقایسه ی نتایج امتحانات و پرسش های مستمر کلاسی هم متوجّه شدم که کارهای انجام شده مؤثر بوده و موجب تغییر در وضعیت علاقه مندی دانش آموزان شده است .

ب- شاخص های کمی وضع مطلوب

با بررسی نتایج ارزشیابی پایانی در دی ماه مشخص شد که اجرای این طرح اقدام پژوهی نتیجه ی مطلوبی داشته و دانش آموزانی که از قسمت واژگان و تاریخ ادبیّات ، نمره از دست داده اند و حتی می توان گفت ، بیش از نیمی از کلاس نمره ی کاملی از ۲ سوال آخر آزمون که شامل معنی اشعار می باشد ، را کسب کردند. فراوانی پاسخ  دانش آموزان به سؤالات مربوط به واژگان و تاریخ ادبیّات چنین بود:

جدول شماره ۲ : جدول درصد فراوانی نتایج آزمون ادبیّات فارسی دی ماه در سال تحصیلی ۹۲-۹۱

مؤلفهجمع دانش آموزاندانش آموزانی که به کل سوالات پاسخ صحیح دادنددانش آموزانی که از قسمت واژگان و تاریخ ادبیّات ، نمره از دست داده بودنددانش آموزانی که فقط از قسمت معنی شعر نمره از دست داده بودند
مطلق۲۸۱۵۸۵
درصد۱۰۰۵/۵۳۵/۲۸۱۸

جدول شماره (۲) نشان می دهد ۱۵ نفر از کلّ دانش آموزان کلاس به تمام سؤالات آزمون پاسخ صحیح و کامل داده اند که به عبارتی ۸ نفر بیشتر از امتحانات آذر ماه می باشد و تعداد ۸ نفر از کلّ کلاس هم از قسمت واژگان و تاریخ ادبیّات ، نمره از دست داده اند که این عدد ۲ نفر کمتر شده است و بقیه دانش آموزان که ۵ نفر می باشند فقط از قسمت معنی شعر نمره از دست داده اند که این دسته نیز ۶ نفر کمتر شده اند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس  دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس  دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس  دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس  دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس  دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

منابع و مآخذ

  1. انوری، حسن و احمدی گیوی، حسن. دستور زبان فارسی ۲. انتشارات فاطمی. چاپ پنجم. سال ۱۳۷۰
  2. قاسمي پويا ،اقبال .راهنماي عملي پژوهش درعمل .انتشارات پژوهشکده تعليم وتربيت .سال ۱۳۸۱٫
  3. فريس ، حنا ، گزارشي از نشست اقدام پژوهي در رشدحرفه اي معلمان و اعضاي هيات علمي ،
  4. همايون‌پور، منوچهر، اقدام پژوهي چيست و چه كاربردي در تحقيقات سازمان و مديريت دارد؟ ۱۳۸۶ (اينترنت )
  5. يزدچي، صفورا ، نقش اقدام پژوهي در افزايش كيفيت فعاليت هاي آموزشي و پرورشي
  6. از ویکی ‌پدیا، دانشنامه ی آزاد اسم (دستور زبان)
  7. رشد شبكه ملي مدارس roshd.ir

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 64 = 70