اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس و خودباوری را در کلاس … در دانش آموزم نهادینه سازم ؟

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری

در رابطه با اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اعتماد به نفس و خودباوری دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس و خودباوری را در کلاس … در دانش آموزم نهادینه سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸ صفحه

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی پیرامون مقوله چگونه توانستم اعتماد به نفس و خودباوری را در کلاس … در دانش آموزم نهادینه سازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم

انتخاب راه جديدموقتی

با توجه به اين مطالب اين راه كارها را به والدين او   و ديگر همكاران پيشنهاد دادم  تا كمي با دقت و حوصله در مورد او اجرا كنند

۱-همکاری و مشارکت اورادر گروه بندي در كلاس افزايش دهند

۲-اعتماد به گروه در برنامه كاري گروه قرار دهد

۳-   دوستیابی را مدرسه و محيط اطراف منزل بيشتر كند وتوجه بيشتري به شروع و خاتمه ارتباطات با دوستان داشته  باشد

۴-   گوش دادن فعال در سر كلاس درس را بيشتر كند و در حين درس دادن از او پرسش و نظر خواهي شود

۵-افزایش احساس مسئولیت افراد نسبت به یکدیگررا درك كند

۶-تقویت احساس همدلی، همکاری، هماهنگی و همفکری با دیگران را توجه داشته باشد

۷-اورا در كلاس درس ويا منزل كمرو خطاب نكنيم و به او روحيه بيشتر در انجام كارها بدهيم

۸-سعي كنيم جلوي تمسخر اورا از طرف ديگران بگيريم .

اجراي راه جدید موقتی

از بين راهكارهاي بالا كه با مشورت از همكاران ويكي از دوستان كه كارشناس ارشد روانشناسي هست تصميم به برطرف كردن مشكل گرفته مشاهدات و پرسش نامه اي كه از سوالات كمرويي سموعي بود را از او پرسيده و با كمبود زمان كه سال تحصيلي رو به اتمام  است به انجام چند كار پرداختم و به ديگر همكاران  و والدينش هم توصيه كردم كه انجام دهند

با توجه به اينكه يكي از محدوديت هاي اين تحقيق كم بودن زمان بود ،اما توانستيم با همكاري والدين و ديگرهمكاران و مديريت مدرسه در چند مورد موفقيت را در مورد اين دانش آموز احساس كنيم وتوانستيم جلوي تمسخر اورا از طرف ديگران بگيريم در جلو گيري از تمسخري كه به علت بد انجام دادن كار صورت مي گرفت به دانش آموزان ديگر فهماندم كه ممكن است كه خودم ويا ديگران هم اشتباه كنند ولي بايد در تكراربعدي ان اشتباه صورت نگيرد و دقت را بالاتر ببريم مثلا در حین درس دادن بعضی کلمات را اشتباه می کفتم در ابتدا دانش آموزان خندیده و سعی می کردند که به من بفهمانند که من اشتباه کرده و به قول معروف سوتی ازمن گرفته ومسخره کنند اما وقتی دیدند که این کار در هر ساعت چند بار تکرار شده برای انها عادی شده و فقط لبخندی زده و به ادامه درس توجه می کردند با این عمل سعی کردم اشتباهات شیرین در پاسخ دادن را کمی عادی کنم تا دیگر اورا مسخره نکنند.همچنین سعی کردم به دیگر دانش آموزان بفهمانم که در هنگام پاسخ دادن یکی از دانش اموزان ساکت بوده وبه صحبت او گوش دهیم و در بین کلام وی سخن نگویند واحترام به دوستشان بگذارند با این کار حواس پاسخ دهنده کمتر پرت سده و از تمرکز بیشتر ی برای پاسخ دادن برخوردار می شود .

در منزل به پدر و مادر وی توصیه کردم که او را وادار به خريد و نانوايي رفتن و در ديگر كارهايي كه به ارتباط بيشتر او در خارج از منزل مي انجامد تشويق كنند،ساعاتی را در طول روز اورا در محیط بازی بچه ها قرار دهند تا ارتباط بیشتری داشته باشد .اورا به مسجد برده تا هم نماز بخواند وهم بادیدن دیگران تشویق به هم صحبت شدن با دیگران شود ،همچنین در مسجد گروه بسیج و کتابخانه و کلاس های آموزشی و فوق برنامه که برگزار می شود او را ثبت نام کرده و مجبور به شرکت کنندو اورا همیشه تشویق کنند تا علاقه مند شودکه ارتباط بیشتر او می تواند کمرویی اورا کاهش دهد.

خودم سعي مي كردم در حين درس دادن از او پرسش داشته باشم و به ازاي انجام كار بهتر و او را تشويق كرده و باثبت نمره مثبت در دفتر كلاس اورا تشويق مي كردم از او نظر خواهي در مورد در س مي كردم و هيچ گاه اورا با عنوان كمرو خطاب نكردم .

پيشينه تحقيق

داخلي

 رمضاني (۱۳۷۳) در پژوهشي (پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه فردوسي) تحت عنوان ((تكنيك هاي آموزش ابزار وجود در درمان كمرويي و عدم قاطعيت دانش جويان ))۳۰ از افراد را به طور تصادفي  انتخاب نموده و ارزيابي كرد.بررسي ها نشان داد كه ميزان ابزار و جود گروه آزمايش  و كنترل در سطح ۱% تفوت معنا داري با هم دارند و نگرش آزمودنيهادر باره رفتار خود تغيير معناداري در طول زمان  داشته است .

پژوهشي با عنوان (( كمرويي كودكان و اعتياد اينترنتي ))توسط محمد نژاد (بانك اطلاعات ايران) ۱۳۸۶انجام شد  يافته ها حاكي از اين بود در مدارس راهنمايي رابطه مهمي بين كمرويي و اعتياد به اينترنت وجود دارد به طوري كه كمرو ها به اينترنت بيشتر معتاد بودند.

حيدر پور و همكاران (۱۳۷۸) (فصلنامه انديشه هاي تازه در علوم تربيتي ۴،۴۱-۵۲)در پژوهشي به بررسي تاثير آموزش  مهارت  هاي برقراري ارتباط  موثر  بر افزايش عزت نفس و كاهش كمرويي معلولان جسمي استان تهران پرداختند.نتايج نشان داد بين عملكرد افراد دو گروه آموزش مهارت هاي برقراري ارتباط موثردر افزايش عزت نفس معلولان تاثير دارد .و  بين عملكرد افراد دو گروه آموزش مهارت هاي برقراري ارتباط موثر دركاهش كمرويي معلولان تاثير دارد .

در پژوهشي با عنوان بررسي اثربخشي سايكودرام بر عزت نفس و كمرويي دانش آموزان كه توسط معصومه رجايي(پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه تربت جام )انجام شده مشخص شده كه انجام فعاليت هاي نمايشي و برقراري ارتباط با ديگران مي تواند د ركاهش كمرويي موثر باشد

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزم  اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

منابع

–         (اكبري،‌ مشكلات نوجواني و جواني، انتشارات معبود، ۱۳۷۴).

–         (افروز، روانشناسي كمرويي و روش هاي درمان- نشر فرهنگ اسلامي ۱۳۷۹).

–        اثربخشي سايكودرام بر عزت نفس و كمرويي دانش آموزان كه توسط معصوم  رجايي

(پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه تربت جام )

–         رمضاني (۱۳۷۳) در پژوهشي (پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه فردوسي) تحت عنوان ((تكنيك هاي آموزش ابزار وجود در درمان كمرويي و عدم قاطعيت دانش جويان))

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

67 − 58 =