اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مزایای فعالیت های گروهی در رقابت را برای دانش آموزانم آموزش دهم ؟

اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی

در رابطه با اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی مزایای فعالیت های گروهی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مزایای فعالیت های گروهی در رقابت را برای دانش آموزانم آموزش دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۷ صفحه

اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مزایای فعالیت های گروهی در رقابت را برای دانش آموزانم آموزش دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت

ارزشیابی

فعالیت های دانش آموزان در کلاس شامل : تهیه مقاله – تدوین نرم افزار به صورت پاورپوینت از خلاصه دروس درس- فیلم های آموزشی که از تلویزیون در مورد موضوعات درس ضبط کرده اند با توجه به موضوع کتاب –  یک تکه از روزنامه – تهیه عکس از اینترنت – جمع آوری اخبار   وتهیه آلبوم عکس   – کنفرانس در کلاس و… در تعیین نمره ارزشیابی نقش دارد

در اجرای روش ارزشیابی مراحل زیر انجام می شود که عبارتند از :

در دومین جلسه حضور در کلاس موضوع درس تدریس می شود وشیوه های ارزشیابی به دانش آموزان در جلسه اول معارفه گفته می شو

اولین ازرشیابی کلاس:

یکی از اولین ارزشیابی های طول سال اولین ارزشیابی است زیرا دانش آموزان معلم  را ومعلم دانش آموزان را ارزشیابی می کند. دانش آموز نوع سوالات معلم – روش ارزشیابی –صحت ارزشیابی  را ومعلم دانش آموزان قوی وضعیف وسطح کلاس را تشخیص می دهد.

– از جلسه دوم به بعد دانش آموزان  کلاس به دو گروه الف وب تقسیم می شوند وهر جلسه از یک گروه درسی پرسیده شود در هر گروه هم  دانش آموزان ضعیف هستند هم قوی . هر جلسه ازیک گروه درسی می پرسم ونمی گویم از جایی که از شما  درس نپرسیده ام درس می پرسم وجلسه بعد از گروه بعدی به این ترتیب همه کلاس همه ی کتاب را  ارزشیابی می شوند .

–  در پایان  هر ماه برترین ها به مدير مدرسه  معرفی می شوند ، البته به دانش آموزان گفته می شود که بدترین ها هم  معرفی خواهند شد ولی هر گز این کار نمی شود اما به صورت خصوصی از اولیا ء آنان دعوت به عمل می آید .

–  معرفی سر صبحگاه – تشویق توسط دانش آموزان – دادن جایزه به برترین ها .

این روش بسیار رقابت بر انگیز  وترغیب کننده است دربین دانش آموزان شور وهیجان ایجاد می کند اینکه بسیاری از دانش آموزان برای اولین بار اسمشان سر صف خوانده می شود ،جایزه می گیرند اسمشان به عنوان دانش  آموز زرنگ روی تابلو می رود.

–  بالای ۱۹ را تشویق یا در صورت امکان به اردو می بریم .

– اگر این نمره شما خوب باشد بیشترین تاثیر را در نمرات مستمر دارد.

– قبل از شروع درس هر جلسه حتما حضور وغیاب  انجام می شد واز علت غیبت دانش آموزان مطلع می شدم واحوالشان را می پرسیدم همین کار باعث می  شد که دانش آموزان احساس ارزش کنند وبداند که معلمش به اوعلاقه مند است وحضورش در کلاس برایم  مهم است.

–  یکی دیگر از کارهایی که با توجه به نظر یکی از همکاران که در جلسه شورای معلمان مطرح نمودند انجام دادم این بود که هر دانش آموز قوی ودرس خوان با دانش آموزی که از نظر درسی ضعیف است کار کند و وضعیت دانش آموز ضعیف بهتر شود به نسبت بهبود وضعیت دانش آموز ضعیف ،دانش آموز قوی را تشویق خواهیم کرد. دانش آموزان درس خوان داوطلبانه وبه اختیار با یک یا دو دانش  آموز ضعیف کار نموده وضعیت درسی بهتر ازقبل شد.

ضرورت فعالیت های گروهی در ایجاد رقابت

جانسون و همکارانش ادعا می کنند که بهره گیری از روش های یادگیری مشارکتی دست کم دو دشواری ممکن را از بین می برد: افت پیشرفت تحصیلی و افزوده شدن گوشه گیری، از خود بیگانگی، بی هدف و ناراحت بودن در فعالیت های جمعی و این روشی است بر نگرش مثبت به مدرسه می افزاید، سبب بالا رفتن اعتماد به نفس شده و روابط فردی بین دانش آموزان را بهبود می بخشد.

برای گریز از گوشه گیری گروه های یادگیری، الزامی است گروه ها با یکدیگر ارتباط داشته باشند، کارهایشان را به هم نشان دهند و در صورت نیاز از کارهای یک دیگر دیدن کنند و الگو بگیرند.

فعالیت های گروهی باعث می شود که بیش از حد انتظار بیاموزند زیرا یاد دادن به دیگران به فرد کمک می کند تا آموخته های خود را بهتر بفهمد. افراد دارای مسئولیت متقابل نسبت به یک دیگر می شوند و مهارت های اجتماعی به صورت مستقیم آموخته می شود.

مزایای فعالیت های گروهی  در رقابت

پیشرفت تحصیلی

شرکت فعال تر فراگیران در جریان یادگیری

انگیزش بیش تر برای یادگیری

مسئولیت پذیری بیش تر برای آموختن و یادگیری خویش

پرورش مهارت های همکاری و برقراری ارتباط

علاقه مندی بیش تر به درس و مدرسه

پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس:

– استفاده وآشنایی معلمان محترم با انواع روش های نوین  تدریس در فرایند یاد دهی ویادگیری که موجب تنوع وعلاقه  مندی بیشتر دانش آموزان در بحث های درسی وعلمی می شود.

– پیش مطالعه درسی توسط دانش آموزان  ۲۰ دقیقه قبل از تدریس معلم در کلاس.

– مشارکت هرچه بیشتر معلمان ومسئولان مدرسه ها با دانش آموزانی که قصد انجام فعالیت های خارج از مدرسه را دارند .

– افزایش واهمیت دادن به دوره های تخصصی آموزش ضمن خدمت دانش افزایی معلمان درس وشرکت فعال همکاران

-استفاده نکردن از معلمان غیر متخصص برای تدریس درس

– استفاده از ارزشیابی  مستمر از نحوه تدریس وتهیه چک لیست های آموزشی – یادگیری توسط معلمان

– مجهز کردن کتابخانه های مدارس به کتاب های درس ومجلات آموزشی این رشته

– در صورت امکان تاسیس وتجهیز اتاق ادبیاتی مدارس ومناطق آموزش وپرورش وسیستم هوشمند رایانه ای

– برگزاری جشنواره های تدریس معلمان وجشنواره های از پژوهش های  دانش آموزی

–  استفاده از سایت تکنولوژی آموزشی وتجهیز مدارس

– در صورت امکان برای هر درس کلاسی اختصاص داده شود وامکانات لازم مورد نیاز برای هر درس به تناسب رشته تحصیلی ودرسی که تدریس می شود در اختیار معلم ودانش آموزان قرارداده شود

– استفاده بیشتر از نرم افزا رهای آموزشی می تواند در علاقه دانش آموزان موثر باشد به عنوان مثال مطالب درسی را به صورت پاورپوینت  آماده کرده ودر کلاس استفاده شود همانطوری که بنده در دروس درس این کار را انجام داده ام .

– تشکیل وحمایت از انجمن های علمی فرهنگیان ودانش آموزان با امکانات وفضای فراهم  تشکیل بانک اطلاعاتی در دسترس عموم از موفقیت ها وتجارب گذشته دانش آموزان برتر وفرهنگیان نمونه

– احیای پژوهشگاه معلم به شکل علمی – پژوهشی نه صرفا در قالب گروههای آموزشی

– برنامه ریزی وسرمایه گذاری صبورانه وهدفمند برکیفیت آموزشی که به تبع  بعد از چند سال کمیت آموزشی مورد نظر را نیز فراهم می کند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت  اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت  اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت  اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  آموزش مزایای فعالیت های گروهی در رقابت اقدام پژوهی پایه چهارم دبستا

منابع قابل استفاده :

– الیس ، سوزان ووالن . آشنایی با یادگیری از طریق همیاری ،ترجمه طاهر رستگار ومجید ملکان،نشرنی ، تهران ،چاپ هفتم ،۱۳۸۲

– بروس ، چویس،ویل ،مارشال ،الگوهای تدریس ۲۰۰۰ ، ترجمه محمد رضا بهرنگی ، نشر کمال تربیت تهران ،چاپ اول ،۱۳۸۰ .

– شعبانی ، حسن ، مهارت های آموزشی ، روش ها وفنون تدریس ، انتشارات سمت ، تهران ،۱۳۸۴ .

– حایری زاده ، قاسم خان ، سودابه ، محمد حسین ، یادگیری از طریق همیاری ، نشرنی ،تهران ، چاپ چهارم ، ۱۳۸۴ .

– کرامتی ، محمد رضا ، الگوهای برتر تدریس ، یادگیری مشارکتی ، نشر فراانگیزش ، مشهد ،چاپ دوم ،۱۳۸۴ .

 

برای دانلود اقدام پژوهی پایه چهارم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

50 + = 54