اقدام پژوهی معاون اجرایی آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم شوراي دبيران را به محلی جهت تبادل افكار و انديشه هاي مختلف تبدیل نمايم؟

اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران

در رابطه با اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی شوراي دبيران دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی معاون اجرایی آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم شوراي دبيران را به محلی جهت تبادل افكار و انديشه هاي مختلف تبدیل نمايم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۳ صفحه

اقدام پژوهی معاون اجرایی آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم شوراي دبيران را به محلی جهت تبادل افكار و انديشه هاي مختلف تبدیل نمايم؟  نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون اجرایی آموزشگاه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون اجرایی آموزشگاه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون اجرایی آموزشگاه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف

گردآوری شواهد يك

در چندین جلسه عواملی که باعث رکود جلسه شورای دبیران می شود دسته بندی و استخراج شده است و با عنوان علل رکود جلسات شورای دبيران که در جهت مرتفع نمودن ان باید اقدام شود بشرح ذیل دسته بندی شده است :

۱- عدم باور برخی از دبیران به تأثیر شورا

۲- عدم برنامه ریزی و کم محتوائی جلسات ( نداشتن دستور جلسه و آماده نبودن مدیر)

۳- عدم اداره صحیح و مؤثر جلسات

۴- عدم رعایت نظم و انضباط از سوی برخی از مدیران

۵- مناسب نبودن زمان و مکان برگزاری جلسه

۶- عدم ارائه گزارش از اقدامات انجام شده و نتایج به دست آمده در جلسات شورا

۷- عدم توجه به توانایی دبيران و متکلم الوحده بودن مدیر

۸- عدم وجود وسایل پذیرایی و جاذبه های لازم برای تشکیل و ادامه جلسات .

۹- عدم باور بعضی از دبيران به تأثیر حضور آنان در جلسات

۱۰- عدم وجود انگیزه و رغبت کافی در دبيران برای شرکت در جلسات

۱۱- مشغله دبيران به دلایل مختلف اقتصادی

۱۲- عدم نظارت لازم از سوی ادارات در خصوص تشکیل و کیفیت جلسات

۱۳- عدم نتیجه گیری محسوس از تصمیمات جلسات در روند آموزش و پرورش آموزشگاه .

۱۴- عدم تمایل به کار گروهی و گرایش به فرد گرایی در مدارس

تحليل يافته هاي علمي و بيان راه حل

۱- دستور جلسات قبلاً اعلام شود .

۲- تسهیلات لازم و کافی و راحت پیش بینی شود .

۳- زمان و مکان مناسب انتخاب شود .

۴- افراد فرصت بیان نقطه نظرات خود را داشته باشند .

۵- نظر افراد در تصمیمات ملحوظ شود .

۶- از وسایل سمعی و بصری مناسب استفاده شود .

۷- بدانید که آمادگی های قبل از تشکیل جلسه کمتر از خود جلسه نیست .

۸- در نظر گرفتن ویژگی ها و آمادگی های شرکت کنندگان شرط لازم تشکیل جلسه است .

۹- برای همه شرکت کنندگان جهت اظهار نظر فرصت مساوی قائل شوید .

۱۰- همدلی و همکاری شرکت کنندگان که از شرایط اثر بخش جلسات است .

۱۱- به شرکت کنندگان طوری آزادی بدهید که بتوانند آزادانه و به طور شفاف نظرات خود را بیان کنند .

۱۲-در صورتجلسه یا گزایش تنظیمی همه موارد تصمیم گرفته شده را بگنجانید.

۱۳- از روش های برانگیزنده در اداره جلسه استفاده کنید .

۱۴- در صورت امکان و بر حسب اقتضای جلسه ، به بعضی از افراد مسئولیت هایی برای بررسی یک موضوع و ارائه گزارش محول کنید .

۱۵- در بحث ها ، ارائه اطلاعات و نتیجه گیری از روش حل مسأله استفاده کنید.

۱۶- بدانید که پی گیری اجرای تصمیمات ، جزء جدایی ناپذیر اداره جلسات است .

انتخاب راه حل موقی و اجرای نظارت بر آن:

۱- بهسازی نگرش دبیران نسبت به اهمیت مشارکت و نقش مثبت آن در شورای دبیران .

۲- در نظر گرفتن زمان و مکان مناسب جهت شرکت دبیران .

۳- شرکت مدیران رده های بالا در جلسات و نظارت بر کیفیت جلسات .

۴- شرکت سرگروه های آموزشی در جلسات .

۵- پیگیری مصوبه های جلسات و باز خورد مناسب و اطلاع رسانی از نتایج اقدامات صورت گرفته .

۶- گنجانیدن شاخص هایی در فرم ارزشیابی دبیران .

۷- تقدیر از دبیران مشارکت جو و فعال در جلسات شورای دبیران و هفته گرامیداشت مقام دبير .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف  اقدام پژوهی معاون اجرایی آموزشگاه

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف اقدام پژوهی معاون اجرایی آموزشگاه

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف اقدام پژوهی معاون اجرایی آموزشگاه

کسب نتایج  پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف اقدام پژوهی معاون اجرایی آموزشگاه

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف اقدام پژوهی معاون اجرایی آموزشگاه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تبدیل شورای دبیران به محلی جهت تبادل اندیشه های مختلف اقدام پژوهی معاون اجرایی آموزشگاه 

منابع‌ و ماخذ

۱ – حقيقي، محمدعلي‌ – عليمرداني، محمد مهدي‌ (۱۳۷۷)، ، انتشارات‌ موسسه‌ فرهنگي‌ نشر عالم، چاپ‌ اول.

۲ – دويل، ميشل‌ و استراوس، ديويد (۱۳۷۵)، . ترجمه‌ فلورا سلطاني‌ تيراني، انتشارات‌ سازمان‌ مديريت‌ صنعتي، چاپ‌ اول.

۳ – رضايي‌نژاد، عبدالرضا (۱۳۷۵)، ، انتشارات‌ موسسه‌ خدمات‌ فرهنگي‌ رسا، چاپ‌ اول.

۴ – ماحوزي، مهدي‌ (۱۳۷۹)، ، مركز نشر تحقيقات‌ قلم‌ آشنا، چاپ‌ دوم.

۵ – نصراصفهاني، علي‌ (۱۳۷۹)، ، انتشارات‌ جهاد دانشگاهي‌ واحد اصفهان، چاپ‌ اول.

برای دانلود اقدام پژوهی معاون اجرایی آموزشگاه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

8 + 1 =