اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم استفاده صحیح از فضای مجازی را به دانش آموزان آموزش دهم ؟

اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه

در رابطه با اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم استفاده صحیح از فضای مجازی را به دانش آموزان آموزش دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم استفاده صحیح از فضای مجازی را به دانش آموزان آموزش دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان

ارائه راه حل های پیشنهادی:

با جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن، تبادل تجربه با همکاران طی تشکیل جلساتی مانند شورای معلمان و انجمن اولیاء ، جلسات مشاوره با دانش آموزان و جمع بندی مطالب بدست آمده برای حل مشکل، راههای مختلفی ارائه گردید که عبارتند از:

اقداماتی که به عهده والدین می باشد:

  • آگاهی کامل اولیاء از رایانه و فضای مجازی
  • آگاهی از راههای دستیابی اولیاء به سایت های فضای مجازیی استفاده شده از طریق History
  • جلوگیری از قرار دادن هر گونه رمز عبور یا قفل گذاری بروی فایل ها و قسمت های دستگاه
  • شناسایی دوستان رایانه ای و اطمینان از سالم بودن آنها
  • قرار دادن رایانه در مکان مناسب و در معرض دید والدین
  • کنترل بر زمان استفاده از رایانه مخصوصاً شب هنگام
  • استفاده از کارتهای فضای مجازیی فیلتر دار
  • کنترل نامحسوس و غیر مستقیم دانش آموز توسط والدین

اقداماتی که بر عهده مربیان و معلمان و مشاور می باشد:

–  برگزاری جلسات آموزشی و مشاوره برای والدین

–  آموزش نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی به دانش آموزان در کلاسهای فوق برنامه

–  ارائه دلایل روشن و کافی در مورد دلایل عدم بازدید از سایت های غیر اخلاقی برای دانش آموزان

–  شناسایی محدوده دوستی و روابط در دنیای مجازی

–  معرفی سایت های مفید برای استفاده نوجوانان

–  معرفی موتورهای جستجوی مناسب در فضای مجازی

انتخاب راه حل ها بر اساس اولویت اهمیت اجرا:

اقدام پژوه با توجه به یافته های بدست آمده و تحلیل وضعیت موجود، پیشنهادات و راه حل های ارائه شده را با قضاوت ارزشی سنجیده و با توجه به امکان اجرا و اهمیت اجرای آنها، راه حل ها را به ترتیب زیر بر می گزیند.

۱- آموزش و آگاهی والدین، آموختن نحوۀ برخورد صحیح والدین در مواردی که خطایی از فرزند آنان در استفاده از فضای مجازی سر می زند.

۲- فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب برای مواجهه با موقعیت های خاص در دنیای مجازی برای دانش آموزان

۳- هدایت درست و قرار دادن اصولی دانش آموزان در مسیر استفاده از تکنولوژی و ارتباطات جدید توسط معلمان

اعتبار بخشی به راه حل های انتخابی:

اینجانب به عنوان اقدام پژوه نتایج پژوهش انجام شده را با همکاران، مدیر، و مشاور آموزشگاه مورد بحث قرار دادم. در این زمینه مدیر مدرسه، مشاور، معاوت پرورشی قول همکاری را برای اجرای راه حل های انتخابی دادند. و بنا را بر این گذاشتیم که راه حل ها را بر اساس معیارهای زیر به اجرا در آوریم.

  • قابل اجرا در مدرس و منزل باشد.
  • زمان و هزینۀ کافی برای اجرای روشها گرفته شود.
  • استفاده از وسایل و ابزارهای الکترونیکی موجود در مدرسه به هنگام نیاز.
  • کنترل و نظارت مستمر بر اجرای راه حل ها.

نظارت بر اجرای راه حل ها:

  • با والدین ارتباط حضوری و تلفنی در طی هفته برقرار می شود و تغیرات درسی، روحی و اجتماعی دانش آموزان را گزارش می دهند و نسبت به قبل مقایسه می کنند.
  • مدیر مدرسه با همکاری معاون ساعاتی را در بین هفته برای ساعات فوق برنامه و آموزش صحیح در نظر گرفته و هزینه های جاری را تقبل نمودند.
  • معلمان هر درس به تناسب میزان استفاده و ارتباط مطالب هر درس دانش آموزان را به سمت سایتهای مربوط و مفید علمی سوق می دادند.
  • برای جلب اطمینان دانش آموزان به آنها فرصت برای ارائه برخورد مناسب در محیط فضای مجازی داده شد. به عنوان مثال مسابقه وبلاگ نویسی در بین دانش آموزان برگزار شد.
  • مشاور طی جلساتی دانش آموزانی را که دچار مشکل خاصی در این زمینه بودند فرا می خواند و مشاوره می نمود.
  • در پایان هر ماه گزارش اجمالی بصورت شفاهی در جلسه شورای معلمان در مورد تغییرات اعمال شده ارائه می شد.
  • کتابهایی مربوط به مسائل مورد نظر برای استفاده والدین و دانش آموزان به آنها معرفی شد.

پیشنهاد اقدام پژوه:

سعی کنیم هرچه زودتر فرهنگ صحیح استفاده از رایانه و فضای مجازی را آموزش دهیم و بستری را فراهم سازیم تا فرزندانمان هرچه زودتر بتوانند از دنیای ارزشمند فضای مجازی استفاده بهینه کرده و لذت ببرند.

به والدین توصیه می شود:

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه 

کسب نتایج  پیرامون مقوله آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به دانش آموزان اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه

منابع و ماخذ

فرهنگنامه کودکان و نوجوانان- تاریخچه آموزش و پرورش ایران

گسترش فضای مجازی در جهان- حاکمیت و حکومت بر فضای مجازی- فضای مجازی ایران و عرصه اطلاعات- ترجمه مهدی صمدی

تأثیر سازنده اینترنت و فضای مجازی بر اخلاق کاربران- میترا دیلمقانی- سید یلیرضا حجازی

آسیب های فرهنگی پژوهشی فضای مجازی- جهانگیر عیسی- ۲۰/۸/۸۸

اسلوین جیمز (۱۳۸۰) فضای مجازی و جامعه- عباس گیلوردی و علی رادباوه

ضرورت توجه به تکنولوژی های نوین در آموزش و پرورش- علیرضا مرآتی- مرضیه خمیس آبادی ۸۸

تازه های آماری کاربرد فضای مجازی در دنیا- ۳۱ دسامبر ۲۰۰۹

مطالعه تأثیر استفاده از فضای مجازی بر رفتار اطلاع یابی- اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران

برای دانلود اقدام پژوهی معاون اجرایی مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

45 − 37 =