اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهای موثر بر تربیت دینی دانش آموزان افغانی آنها را از آسیب های اجتماعی دور کنم؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

در رابطه با اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهای موثر بر تربیت دینی دانش آموزان افغانی آنها را از آسیب های اجتماعی دور کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۶ صفحه

اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم با راهکارهای موثر بر تربیت دینی دانش آموزان افغانی آنها را از آسیب های اجتماعی دور کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی

عوامل محیطی:

محیط، شامل کلیه شرایطی است که فرزندان دختر و پسر در جنبه های مادی یا معنوی در تعامل با آن قرار دارند.

استفاده از ورزشگاه های ویژه دختران و پسران و نیز فرهنگ سراهای مخصوص به هر یک، به تدریج اندیشه جدایی جنسیت را در هر یک از دو جنس دختر و پسر افزایش می دهد و به نظر می رسد روش جداسازی به طور غیر مستقیم، یکی از بهترین راه های انتقال این معنا باشد.جداسازی فضای آموزشی و غذا خوری دختران با پسران در مراکز آموزشی، دانشگاهی و غیره از این سیستم تبعیت می کند؛ چرا که برخورد کم این دو جنس با یکدیگر، موجب حفظ شخصیت آنان خواهد شد.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پیوسته نگاه کردن و زیاد گفت و گو کردن با زنان و دختران (نامحرم) را از جمله عوامل قساوت قلب و سخت دلی بیان می فرماید.

حضرت علی علیه السلام برای دین داران نشانه هایی را بر شمرده اند که یکی از آنها برخورد کم با زنان نامحرم است؛ زیرا یکی بودن فضا، مقدمات آلودگی و در نتیجه گمراهی هویتی برای دختران و پسران را به بار می آورد.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در یکی از خطبه های پیش از وفاتش فرمود:

هر کس با زن (و دختر) نامحرمی دست بدهد، روز قیامت در حالی که سرافکنده است، می آید و به او امر می شود که به جهنم برود. هر کس با زن نامحرم شوخی کند، برای هر کلمه ای که در دنیا با او حرف زده است، هزار سال در آتش زندانی می شود و اگر زن با مرد موافقت کند و مرد به طور حرام او را در آغوش بگیرد یا ببوسد و با هم به طور حرام تماس داشته باشند و شوخی کنند یا با او مرتکب عمل زشت شود، همان گناهی که برای مرد هست، برای او نیز هست؛ ولی اگر مرد به زور وادارش کند، گناه مرد و زن بر عهده مرد است… و هر کس زنی را برای مردی توصیف کند و از زیبایی های او بگوید و آن مرد مفتون و شیفته زن گردد و دچار گناهی شود، از دنیا خارج نمی شود، مگر آن که خدا بر او خشم و غضب می کند.

و نیز حضرت علی علیه السلام در این باره می فرماید: رسول خدا از زنان بیعت گرفتند که با مردان (نامحرم) در خلوت ننشینند.

آثار بی هویتی جنسی دختر و پسر

تکمیل نشدن شخصیت هر یک از دو جنسیت دختر و پسر به انتقال عادت های جنس مخالف به یکدیگر و یا به تأخیر افتادن تکامل بعد شخصیتی هر یک از آنها می انجامد و در حالت افراطی می تواند موجب از میان رفتن بعد شخصیتی و عزت هر یک از آن دو شود.

پدیدار شدن عزت نفس در فرزندان دختر و پسر بسته به این است که هر یک از آنها خودِ واقعی شان را پیدا کنند تا به نیازهای فطری خویش پاسخ مثبت دهند. ازاین رو،یکی از ابتدایی ترین مرحله شکل گیری ساختار شخصیت انسان، یافتن هویت جنسی خویش است تا بتواند در سایه آن پاسخی منطقی و صحیح به خود بدهد و از تأثیر پذیری منفی جنس مخالف که سیر تکاملی او را به تأخیر می اندازد، دوری گزیند. به طور حتم، آموزش درک هویت جنسی، به خودی خود و رعایت حدود این روابط میان دختر و پسر، برای استقرار منطقی حیات اجتماعی و فردی انسان لازم است.

مراحل رشد جنسی دانش آموزان و نوجوانان

الف) از هنگام تولد تا ۳ سالگی

  • نسبت به اعضای مختلف بدن خود کنجکاو می‌شود و در صدد کشف آن‌ها بر می‌آید .
  • از لمس کردن آلت تناسلی خود لذت می‌برد (توجه داشته باشید که لذت دانش آموز ۳-۲ ساله ، با لذت جنسی تفاوت دارد).
  • به راحتی و بدون هیچ‌گونه خجالت و شرمساری درباره‌ی اعضای بدن خود صحبت می‌کند .
  • قادر به صحبت با دیگران و درک گفته‌های آنان است . می‌توان نام اعضای بدنش را به او یاد داد . مادر و پدر می‌توانند به منظور کمک به دانش آموزان خردسال (تا ۳ سالگی) و رشد ویژگی‌های جنسی سالم در آنان به نکات آموزشی زیر دقت کنند :

۱- درباره‌ی اعضای مختلف بدن و کارکرد هر یک ، توضیحات ساده و قابل فهمی به دانش آموز بدهید . برای مثال ، دهان و دندان‌ها برای خوردن و جویدن غذا می‌باشد ، چشم‌ها برای دیدن و …

۲- دانش آموز را در آغوش بگیرید و اجازه دهید علاقه و محبت شما را از این طریق درک کند . دانش آموزان نیاز به برقراری تماس‌های جسمانی با مدیران و اعضای خانواده‌ی خود دارند .

۳- به تدریج به فرزندتان تفاوت و خصوصی بودن بعضی از اندام‌های بدنش را یاد بدهید . برای مثال ، بینی عضوی از صورت است و دست زدن به آن اشکالی ندارد ، ولی آلت‌تناسلی اندامی خصوصی است و دیگران نباید به آن دست بزنند .

۴- چنان‌چه فرزندتان با دانش آموز غیر هم‌جنس خودش بازی می‌کند و متوجه‌ی تفاوت جنسی خودش با او می‌گردد ، سعی کنید تفاوت دختر و پسر را خیلی ساده و راحت برایش توضیح دهید .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله  دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

کسب نتایج  پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله دور کردن دانش آموزان افغانی از آسیب های اجتماعی با راهکارهای موثر بر تربیت دینی اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه

منابع

– انبارکی ، میترا ، نوجوانان و مد در ایران ( ۱۳۸۹ )، مجله اینترنی فصل نو،( ۱۳۸۹ ) ، سال پنجم، شماره ۵۴ ، ص ۱۶

– باقری نژاد ، مرتضی ( ۱۳۸۰ ) بررسي جامعه شناختي مدگرايي دانش آموزان پايه هاي دوم و سوم دبيرستانهاي پسرانه شهر كرمان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ،سال ۱۳۸۰ ، دانشگاه شهید با هنر کرمان

– حسینی شاهرودی ، سید مرتضی (۱۳۹۰ ) ،ابعاد دین

– حیدری ، محمدرضا ( ۱۳۷۶ ) پژوهشي در پديده مدگرايي نوجوانان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، سال ۱۳۷۶ ، دانشگاه فردوسي مشهد

– خسروی زاده، ادریس( ۱۳۸۷ )، بررسی جامعه شناختی رذایل اخلاقی .

– سراج زاده سید حسین ( ۱۳۸۷ )، بررسی رابطه دینداری با احساس آنومی و کجروی در میان نمونه ای از دانشجویان، مجله مسائل اجتماعی ایران، سال ۱۶ ، شماره  ۶۳ ، ص ۶۳

– سیف ، علی اکبر ( ۱۳۷۸ )، روشهای اندازه گیری و ارزشیابی، تهران، چاپ نیل

– شایان مهر، علیرضا ( ۱۳۷۷ )، دایرة المعارف تطبیقی علوم اجتماعی، جلد اول، تهران، نشر کیهان،

– شجاعی زند، علیرضا ( ۱۳۸۴ ) ، مدلی برای سنجش دینداری در ایران ، مجله جامعه شناسی ایران ، دوره ی ششم ، شماره ی ۱

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

9 + 1 =