اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های اثر بخش مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه را برطرف نمایم ؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

در رابطه با اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های اثر بخش مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه را برطرف نمایم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های اثر بخش مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه را برطرف نمایم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه

پرسشنامه ارائه شده به معلم

سوالات پرسشنامه به شرح زیر بود :

.۱ بنظر شما چه دلایلی باعث بی علاقگی و گریز از کلاس او شده است ؟

.۲ شما برای رفع این مشکل چه اقداماتی در طول این مدت انجام داده اید؟

.۳ آیا اقدامات شما موثر بوده است ؟ اگر موثر نبوده به چه دلیل ؟

.۴ چه راهکارهایی برای رفع مشکل کلاس گریزی و عدم رغبت رامتین به درس و مدرسه پیشنهاد می کنید ؟

تجزیه وتحلیل  و گردآوری اطلاعات

باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با علل  عدم علاقه به درس و کلاس و مشاهده رفتار کاوه در کلاس و مصاحبه ای که با مادر کاوه  داشتم متوجه شدم از مهم ترین دلایل بی علاقگی به درس در کاوه و عدم علاقه به ماندن در کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نحوه تربیت والدین که ماندن هميشگي و جدانشدن حتي چند ساعت از والدين را یک حسن   می دانند.

-عدم ارتباط صمیمی و دوستانه پدر با فرزندان در منزل و آگاه نبودن از مسایل و مشکلات روزمره آنان.

-عدم ارتباط کاوه با همكلاسي هايش

– عدم انگیزه در کاوه به کلاس درس و مدرسه

ارائه راهکارموقتی

۱-   برای تشویق اوبرای ماندن در کلاس ،جوایزی درقبال پیشرفت تحصیلی( ولوبه مقدارکم )درحضوردانش آموزان به اوداده شود.

۲-   درزنگ های تفریح به اومسولیت( دربان)بدهیم تاخودش مانع رفتن سایردانش آموزان ازمدرسه شود.

۳-   درصورت لزوم ارجاع به مشاور که بنده به دلیل تجربه و علاقه ای که به امر مشاوره داشتم تصمیم گرفتم با او در این امر مشورت و راهنمایی کنم.

۴-   مشاوره و راهنمایی خوددانش آموزونصیحت او

۵-   ارتباط صمیمی ودوستانه آموزگار ان وسایرمعلمان بااو

دلايل انتخاب راه حل

کاوه نيز مانند برخي از كودكان دچار مشكلاتي هم چون ناراحتي، بي قراري ، ترس از مدرسه و حتي بيزاري و تنفر از کلاس و بی علاقگی به درس شده است.ترس غير منطقي کاوه از مدرسه به معني امتناع از مدرسه رفتن و يكي از نشانه هاي اضطراب جدايي از والدين، خانه، خانواده و بخصوص مادر و يا شرايطي است كه به آن وابسته شده است.

دلايل بی علاقگی کاوه به درس و کلاس و ماندن در مدرسه

١-اضطراب جدايي: معمولا مادران بچه هايي كه دچار اضطراب جدايي هستند، شخصيتي افراطي، مضطرب، بيش از حد حمايت كننده، مردد، حساس و عاطفي هستند كه اضطراب خود را با بيان افكار منفي و عمل خود به بچه ها منتقل مي كنند

۲-يادگيري: ترس ويا امتناع از مدرسه بيش از آن كه علت شخصيتي و عاطفي داشته باشد ناشي از يادگيري است مادر يا پدري كه در ارتباط با كودكان خود مفاهيم ويا نكته هاي منفي از مدرسه، تنبيه و توبيخ ها و تجارب ناخوشايند خود را از دوران تحصيل بيان مي كنند و از آن ها مي خواهند كه  مواظب رفتارهايشان باشند خواه ناخواه باعث ترس كودكشان از مدرسه مي شوند.

٣-وابستگي: اضطراب كودك گاهي به دليل وابستگي به مادر محيط خانه،خانواده و يا هر تكيه گاه و پناهگاه ديگر است.معمولا مادران سعي در وابسته كردن كودك به خود دارند و به واكنش هاي عاطفي او نسبت به ترك ،پاسخ مي دهند. بنا بر اين براي پيشگيري از به وجود آمدن اين مشكلات و يا برطرف كردن آن و نيز آماده كردن کاوه براي پذيرش شرايط جديد و مانوس شدن او با محيط دبستان موارد زير را مد نظر قرار مي داديم.

* كم كردن وابستگي کاوه:

بايد مادر کاوه  سعي مي كرد  با استفاده از روش هاي مناسب ( مثل گذاشتن کاوه در خانه اقوام به مدت يكي دو ساعت در روز به صورت پراكنده يا بردن او به پارك و همراه كردن او با كودكان همسن و سال خودش) به تدريج وابستگي کاوه را به خود كم كند.

* ايجاد آمادگي ذهني در کاوه :

بايد سعي مي كردم  با شروع سال تحصيلي ذهن کاوه را نسبت به مدرسه، معلم آماده كنم.به طوري كه با تعريف و تمجيد واقعي و منطبق برواقعيت از مدرسه و معلمان شور و اشتياق مدرسه رفتن را دركودك ايجاد نمايم مادرش نیز بايد سعي مي كرد  به او اطمينان دهد معلمش مهربان است و او را حمايت خواهد كرد.

ايجاد انگيزه:

چند روزی در مشاوره ای که با کاوه داشتم با علاقه و اشتياق زياد در باره آنچه كه او در مدرسه خواهد آموخت مثل خواندن، نوشتن، حساب كردن، شمردن، نقاشي، ورزش كردن حرف زدم. · مادرش نیز بنا بر توصیه من می بایست با كتاب خواندن براي کاوه و هديه دادن كتاب داستان به او علاقه او را به يادگيري خواندن و با سواد شدن افزايش می داد.

اجرای راهکارها

در تاریخ ۰۵/۰۹/۹۵ برای تشویق اوجوایز مختلفی که توسط مدرسه وحتی اولیاتهیه شده بودبه دانش آموزاهداشد.درزنگ های تفریح مسوولیت دربانی رابه اوسپردیم وهمچنین خودمن با او مشاوره کردم ؛بهانه های مختلفی می آورد،گاهی می گفت:« من ازمعلم خوشم نمی آید».«می خواهم جایم راعوض کنم».درعمل به هیچ کدام ازاین هاراضی نمی شدوازجواب دادن طفره می رفت.حتی تهدیدهم اثرنمی کرد. اودلیل آن راخستگی اوعنوان می کردند.وهمچنین نمی تواندبه بازی هایش برسد.

طی دوجلسه مشاوره با این دانش آموز و مادرش که انجام شد.نتیجه ای قابل توجهی  گرفتیم.با اینکه همه ی راهکارها را خود دانش آموز از قبل بلد بود.وهیچ کدام ازراه حل ها او را راضی نمی کرد.طی چندین جلسه دعوت اولیای دانش آموزبه مدرسه وهمچنین مراجعه به خانه آن ها(ازآن جایی که پسران دراین سن وابستگی عاطفی زیادی به مادردارند) کمک قابل ملاحظه ای در حل این مشکل کرد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل وابستگی به والدین و کلاس گریزی کاوه اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

فهرست منابع

۱-پرینگل،میاکلمر(۱۳۸۶)،نیازهای دانش آموزان،ترجمه نیره ایجادی وجوادشافعی مقدم،تهران،رشد

۲-خوش کام،سیمین(۱۳۸۱)،ترس ازمدرسه،مجله تربیت،شماره۲۸۱،صفحه۴۸

۲-طالعی،سهیلا(۱۳۸۷)، مدرسه گریزی در دانش آموزان را جدی بگیریم،

۳-کریمی،رامین(۱۳۸۷)،آنچه هرمعلمی بایدبداند،تهران،نشربهارسبز

۴-گنج جو،بهروز(۱۳۶۸)،«فوبیای مدرسه»ترس ومدرسه گریزی دانش آموزان،نشریه

اطلاعات،شماره۱۲۴،صفحه

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

77 − 71 =