اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم با شناسایی رفتار های نا بهنجار، دانش آموزان را کنترل نمایم؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار

در رابطه با اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار های نا بهنجار دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم با شناسایی رفتار های نا بهنجار، دانش آموزان را کنترل نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۴۰ صفحه

اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم با شناسایی رفتار های نا بهنجار، دانش آموزان را کنترل نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان

  تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده ومدرسه

۱- صمیمت، صمیمیت در خانواده امری لازم و ضروری است زیرا هم مهمی در کاهش خشونت در خانواده دارد بسیاری از رفتارهای خشونت آمیز به این دلیل است که صمیمیت بین طرفین وجود ندارد. صمیمیت هنگامی افزایش می یابد که افراد خانواده درامور زندگی با یکدیگر مشارکت داشته باشند. همچنین اعتماد و اطمینان در مشارکت بین افراد خانواده باعث صمیمیت می شود.

۲- تامل و سکوت، یکی از بهترین راههای کنترل خشونت در خانواده کنترل رفتار خویشتن در مواقعی است که یکی از اعضای خانواده به تحریک دیگری بپردازد. بهترین شگرد در این هنگام آن است که دیگران سکوت اختیار کنند تا آن فرد هم آرامش پیدا کند سپس در یک فرصت مناسب با هم به بحث و بررسی بپردازند.

۳- تخلیه یعنی اینکه به طور مستقیم جواب خشونت را ندهیم. تحقیقات جدید نشان میدهد که پرخاشگری حلاکی و حتی فیزیکی علاوه بر اینکه خشم را کاهش نمی دهد بلکه باعث افزایش آن نیز می شود.

۴- مدل پرخاشگری غیر پرخاشگرانه (قدم زدن و…) تحقیقات نشان داده که افرادی عادی که پرخاشگری خود بدون رفتار پرخاشگرانه بروز دادند بعد از این کار سطح کمتری از پرخاشگری را داشته اند ولی به طور کل این روش هم زیاد موثر نیست.

۵- تنبیه، درطول تاریخ یکی از وسایل اجتماعی برای کم کردن میزان خشونت تنیه بوده است که توسط آن جلوی تجاوز خشونت و دیگر رفتارهای پرخاشگرانه را می گرفتند ولی در حال حاضر علما معتقدند که تنبیه به طور موقت جلوی خشونت حاضر را می گیرد و برعکس در طولانی مدت به طور مستقیم باعث تقویت آن می شود درحال حاضر تنبیه بدنی از طرف سازمان بهداشت جهانی ممنوع شده است.

۶- صحبت کردن در مورد مشکل، بهترین روش برای کاهش پرخاشگری صحبت کردن در مورد آن است این تکنیک به طور عملی به دو صورت عملی است ولی اینکه در لحظه ای که پرخاشگری به حد اعلای خود می رسد یکی از طرفین سکوت اختیار کند و سعی کند قائله را ختم کند ولی بعد از اینکه طرفین آرام شدند و مدتی نیز گذشت با خونسردی مطالب را با یکدیگر در میان می گذارند و آن را حل و فصل می کنند.

    درمان پرخاشگری:

برای درمان پرخاشگری گام اول شناخت و ریشه یابی علت یا علل پرخاشگری است با شناخت این عوامل می توان همکاری های لازم را برای کاستن از میزان و شدت پرخاشگری ارائه نمود مانند سرگرم نمودن فرد مهر و محبت و دلجویی آموزش تنهایی فکرکردن صبرو متانت نشان دادن در مواقع پرخاشگری تشویق جهت استحمام وروش گرفتن اجرای عدالت در منزل برآورده کردن نیازهای دانش آموزان و نوجوانان مساعد ساختن جو آزادی های کنترل شده جلوگیری از توهین و ناسزا گفتن به آنها ویا مقابله به مثل نکردن با آنها جلوگیری از تهدید و ترساندن الگوهای خوب را به آنها نشان دادن رهنمودهایی در مورد سازش و جوشش با دیگران تشویق به بازیهای گروهی و رعایت بتراکت و قوانین در زندگی با دیگران عادت دادن به آنا به گذشت یاد دادن انتقاد صحیح به آنها جهت تخلیه و سبک شدن و آرامش یافتن و درپایان چنانچه رعایت عوامل فوق تاثیری نداشت می توان از عوامل دیگری مانند توبیخ اخطار تحکم علامت مقابله به مثل تنبیه و قهرو… استفاده نمود. ( ویکی پدیا ، ۲۰۰۷ )

قوانين يادگيری:

قانون اثر ونتيجه :

وقتی يك پاسخ یا واكنش برای يك وضع (انگيزه يا محرك)، با احساس خوشی و رضايت خاطر همراه باشد بايد دنبال آن خوشی حاصل شود شخص به تكرار آن رفتار مايل خواهد شد. ولی اگر با احساس رنج وناخوشايندی همراه بوده يا به دنبالش ناراحتی پيدا شود آن رفتار ديگر تكرار نشده به تدريج فراموش خواهد شد.

تشویق و تنبیه  :مشاهدات وآزمايش های زياد ثورندايك و ديگران نشان دادند كه پاداش ،فرد را به تكرار پاسخي كه موجب پاداش گرفتن او شده است تحريك مي كند وهمواره با عث تقويت ارتباط بين انگيزه وپاسخ مي شود . در حالي كه نتايج كيفر رانمی توان هميشه تضمين كرد وچه بسا از اشتباه ولغزش جلوگيری نمي كند.

برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه  و احساس مسئولیت فرد نسبت  به گروه ایجاد   می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.

برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین (دانش آموزان پرخاشگر )خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد .  به نظر می رسد یکی از علتهای  اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند  تا دانش آموز باور کند که واقعاً دارای  ویژگی های مثبت است .

مدل جدول تناقضات: 

ردیفوضعیت موجودوضعیت مطلوبمیزان موفقیت
۱عدم ناسازگاریسازگاری۹۰درصد
۲داشتن سردردبهبودسردرد۱۰۰درصد
۳لجاجت وپرخاشگریهمکاری وبرخورددوستانه۸۵درصد

ارزيابی تاثير اقدام جديد وتعيین اعتبار:

به نظر مي رسد وقتی مسئله ای پيش می آيد . اولين قدم اين سئوال پيش می آيد كه اين مسئله چرا بوجود آمده است؟ مشكل چيست واز كجاست؟ قدم بعد ، پيدا كردن علل مشكل است؟ البته ممكن است يك مسئله خاص ، از علل متفاوتی ناشی شود. اما با مطالعه دقيق مسئله ، علل اصلی مسئله به احتمال زياد مشخص می گردد. تشخیص زمان پيدايش مسئله خود خيلی مهم است . چون علت را تا حد زيادی مشخص می نمايد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

کسب نتایج  پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  کنترل رفتارهای نابهنجار دانش آموزان اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه

منابع :

۱-    لورابرک .(۱۳۸۹). روانشناسی رشد . (مترجم: یحیی سیددانش آموزان پرخاشگری )(تهران :نشر ارسباران .

۲- کریمی،دکتریوسف.(۱۳۸۹).اختلالات رفتاری .  تهران : نشرساوالان.

۳- شعاری نژاد، علی اكبر.(۱۳۸۲). روانشناسی يادگيری . تهران: انتشارات توس

۴-  شفيع آبادی، عبداله.(۱۳۷۴).راهنمايی ومشاوره دانش آموزان. تهران: انتشارات سمت.

۵-  قاسمی پويا، اقبال. (۱۳۸۱). راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: چاپ افست.

۶- مير كمالی.سيد دانش آموزان پرخاشگر.(۱۳۸۹). روابط انسانی در آموزشگاه. تهران: یسطرون.

۷-  ميلانی فر، بهروز.(۱۳۸۸). روانشناسی نوجوانان ونوجوانان استثتايی.  تهران: قوس.

۸- نلسون ، ریتاولکس ، الن سی ، ایزارائل. (  ۱۳۷۹). اختلالات رفتاری.( مترجم: دانش آموزان پرخاشگر تقی منشی طوسی). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی  .

۹- سیف ، دکترعلی اکبر .( ۱۳۹۰) . تغییررفتارورفتاردرمانی نظریه هاوروشها .تهران : نشردوران

۱۰- چرا دانش آموزان حسادت می کنند . ( ۱-۱۲-۹۰ ) .

۱۱- اختلال بیش فعالی ( ۱۸-۲-۹۱ ).

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی آموزشگاه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

59 − = 58