اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم با آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر دانش آموزان را ترغیب به انتخاب این رشته کنم ؟

اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه

در رابطه با اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم با آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر دانش آموزان را ترغیب به انتخاب این رشته کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم با آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر دانش آموزان را ترغیب به انتخاب این رشته کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان

ارائه راه حل های پیشنهادی:

با جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن، تبادل تجربه با همکاران طی تشکیل جلساتی مانند شورای دبیران و انجمن اولیاء ، جلسات مشاوره با دانش آموزان و جمع بندی مطالب بدست آمده برای حل مشکل، راههای مختلفی ارائه گردید که عبارتند از:

اقداماتی که به عهده والدین می باشد:

  • آگاهی کامل اولیاء از رشته کامپیوتر
  • آگاهی از راههای دستیابی اولیاء به سایت های اینترنتی استفاده شده از طریق History
  • جلوگیری از قرار دادن هر گونه رمز عبور یا قفل گذاری بروی فایل ها و قسمت های دستگاه
  • قرار دادن رایانه در مکان مناسب و در معرض دید والدین

اقداماتی که بر عهده مربیان و دبیران و مشاور می باشد:

–  برگزاری جلسات آموزشی و مشاوره برای والدین

–  آموزش نحوه صحیح اتخاب رشته  به دانش آموزان در کلاسهای فوق برنامه

–  معرفی سایت های مفید برای استفاده نوجوانان

–  معرفی موتورهای جستجوی مناسب در اینترنت

انتخاب راه حل ها بر اساس اولویت اهمیت اجرا:

اقدام پژوه با توجه به یافته های بدست آمده و تحلیل وضعیت موجود، پیشنهادات و راه حل های ارائه شده را با قضاوت ارزشی سنجیده و با توجه به امکان اجرا و اهمیت اجرای آنها، راه حل ها را به ترتیب زیر بر می گزیند.

۱- آموزش و آگاهی والدین درباره رشته کامپیوتر

۲- فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب برای مواجهه با رشته کامپیوتر  دنیای مجازی برای دانش آموزان

۳- هدایت درست و قرار دادن اصولی دانش آموزان در مسیر استفاده از تکنولوژی و ارتباطات جدید توسط دبیران

اعتبار بخشی به راه حل های انتخابی:

اینجانب به عنوان اقدام پژوه نتایج پژوهش انجام شده را با همکاران، مدیر، و مشاور آموزشگاه مورد بحث قرار دادم. در این زمینه مدیر مدرسه، مشاور، معاوت پرورشی قول همکاری را برای اجرای راه حل های انتخابی دادند. و بنا را بر این گذاشتیم که راه حل ها را بر اساس معیارهای زیر به اجرا در آوریم.

  • قابل اجرا در مدرس و منزل باشد.
  • زمان و هزینۀ کافی برای اجرای روشها گرفته شود.
  • استفاده از وسایل و ابزارهای الکترونیکی موجود در مدرسه به هنگام نیاز.
  • کنترل و نظارت مستمر بر اجرای راه حل ها.

نظارت بر اجرای راه حل ها:

  • با والدین ارتباط حضوری و تلفنی در طی هفته برقرار می شو.
  • مدیر مدرسه با همکاری معاون ساعاتی را در بین هفته برای آموزش صحیح در نظر گرفته و هزینه های جاری را تقبل نمودند.
  • برای جلب اطمینان دانش آموزان به آنها فرصت برای ارائه برخورد مناسب در محیط اینترنت داده شد. به عنوان مثال مسابقه وبلاگ نویسی در بین دانش آموزان برگزار شد.
  • مشاور طی جلساتی دانش آموزانی را که دچار مشکل خاصی در این زمینه بودند فرا می خواند و مشاوره می نمود.
  • در پایان هر ماه گزارش اجمالی بصورت شفاهی در جلسه شورای دبیران در مورد تغییرات اعمال شده ارائه می شد.
  • کتابهایی مربوط به مسائل مورد نظر برای استفاده والدین و دانش آموزان به آنها معرفی شد.

پیشنهاد اقدام پژوه:

سعی کنیم هرچه زودتر فرهنگ صحیح انتخاب رشته  را آموزش دهیم و بستری را فراهم سازیم تا فرزندانمان هرچه زودتر بتوانند از رشته کامپیوتر  استفاده بهینه کرده و لذت ببرند.

گرد آوری شواهد دو

در بررسی از هنر آموزان مشاهده شد که به رشته کامپیوتر علاقه مند شده بودند و تصمیم گرفتند در این رشته ادامه تحصیل دهند . آنها به رشته کامپیوتر دید کاربردی پیدا کرده بودند و والدین آنها نیز از این موضوع ابراز خرسندی می کردند.

بازار کار رشته ی هوش مصنوعی

با توجه به اینکه در کشور ما خیلی روی زیر ساخت های بکارگیری علم هوش مصنوعی کار نشده متاسفانه در رابطه با این رشته چندان بازار کار مربتط با صنعت وجود ندارد و بیشتر فارغ التحصیلان این گرایش در حوزه های تحقیقاتی مرتبط مشغول به فعالیت برای سازمان های تحقیقاتی بزرگ هستند.

بازار کار رشته مهندسی شبکه

مطالعه و بررسی ابزار مخابراتی مناسب برای انتقال اطلاعات، مطالعه و بررسی سرعت و کیفیت شبکه‌های موجود ارتقا کیفیت شبکه های موجود و ایجاد شبکه های کامپیوتری از جمله بازار کار مرتبط با این رشته است.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان   اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان   اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان   اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه

کسب نتایج  پیرامون مقوله آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر به دانش آموزان اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه

منابع و ماخذ

فرهنگنامه جوانان و نوجوانان- تاریخچه آموزش و پرورش ایران

گسترش اینترنت در جهان- حاکمیت و حکومت بر اینترنت- اینترنت ایران و عرصه اطلاعات- ترجمه مهدی صمدی

تأثیر سازنده اینتر نت بر اخلاق کاربران- میترا دیلمقانی- سید یلیرضا حجازی

آسیب های فرهنگی پژوهشی اینترنت- جهانگیر عیسی- ۲۰/۸/۸۸

اسلوین جیمز (۱۳۸۰) اینترنت و جامعه- عباس گیلوردی و علی رادباوه

ضرورت توجه به تکنولوژی های نوین در آموزش و پرورش- علیرضا مرآتی- مرضیه خمیس آبادی ۸۸

تازه های آماری کاربرد اینترنت در دنیا- ۳۱ دسامبر ۲۰۰۹

برای دانلود اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

37 − = 34