نمونه اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه می توانیم با ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی دست یابیم؟

نمونه اقدام پژوهی مشاور

در رابطه با نمونه اقدام پژوهی مشاور چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در نمونه اقدام پژوهی مشاور به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله نمونه اقدام پژوهی مشاور به روش نوین امکان پذیر نیست.

نمونه اقدام پژوهی مشاور بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که نمونه اقدام پژوهی مشاور براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری نمونه اقدام پژوهی مشاور مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف نمونه اقدام پژوهی مشاور در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف نمونه اقدام پژوهی مشاور این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای نمونه اقدام پژوهی مشاور قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما نمونه اقدام پژوهی مشاور به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو نمونه اقدام پژوهی مشاور، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های نمونه اقدام پژوهی مشاور

حال اجرای یک نمونه نمونه اقدام پژوهی مشاور می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای نمونه اقدام پژوهی مشاور می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش نمونه اقدام پژوهی مشاور

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه نمونه اقدام پژوهی مشاور دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه نمونه اقدام پژوهی مشاور دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

پیرامون مقوله چگونه می توانیم با ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی دست یابیم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۹ صفحه

نمونه اقدام پژوهی مشاور پیرامون مقوله چگونه می توانیم با ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی دست یابیم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی مشاور می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی مشاور را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی مشاور موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی

اهمیت موضوع

درجامعه امروز ما آسیب های اجتماعی پشت در منازل کمین کرده و هیچ خانواده ای از این مسئله مصون نیست.خانواده خود به فرزندان می آموزد که در جامعه چگونه باید رفتار کند بنابراین الگوی نامناسب رفتاری والدین می تواند فرزندان را به گرداب رفتارهای پرخطردرآورد. پدر و مادران بدانید بچه هایی که تا دیر وقت پای کامپیوتر می نشینند و سفرهای مجازی می روند لب پرتگاه آسیب های اجتماعی هستند.

وضع قوانین شفاف درخانه:والدین منطقی وموفق باید قوانین شفاف وواضح در خانواده وضع کنند نه با استبداد فرزندان را کنترل نمایند،بچه ها باید بدانند ساعت چند درمنزل باشند درغیراین صورت در فضای کوچه وخیابان دهها آموزش غلط می گیرند وازآن طریق خود را ارضاء می کنند.قوانین شفاف فرزندان را درچگونه زیستن یاری می رساند؛وقتی به بچه ها درخانه یاد بدهیم نه خود سیگارمی کشم وتوهم نباید به این رفتارپرخطر گرایش داشته باشی از زمینه هایی است که اقتدارذهنی کودک ونوجوان ما را تصاحب خواهد کرد و آن موقع که درکناریک دوست قراربگیرد چون موتورهای ذهنی روشن دارد بطرف یک مواد مخدریا روانگردان نمی رود.

ویژگی دیگرخانواده منطقی این است که ازمهارت های لازم برخوردارباشد یعنی اینکه باید بتواند آگاهی هایش به روزباشد تا بتواند یک سقف زندگی درخانواده خود حاکم کند. دراین مهارت ها والدینی که چند مهارت را بلد باشند واول خودشان وبعد به فرزندانشان آموزش دهند فرزندانشان به طرف آسیب اجتماعی نخواهند رفت.

خانواده ها باید بتوانند ارتباطات فردی را در منزل تقویت کنند؛ اگر پدر در حال روزنامه خواندن از فرزندش بپرسد:خوب امروز در مدرسه چه خبر بود؛یا مادر در حال پخت و پز و انجام کارهای منزل بخواهد مسائل روزانه فرزند را بررسی کند هیچ حرکت مثبتی انجام نداده است والدین باید برای صحبت با فرزندشان وقت بگذارند. همچنین خانواده ها باید در مورد انواع آسیب ها با فرزندانشان گفتگو کنند.

بسیاری از والدین می گویند اگر در مورد مسائل مختلف مثل مواد مخدرقرص های روان گردان ومسائل جنسی با فرزندانمان سخن بگوییم ممکن است آن ها کنجکاو شوند، اتفاقا آنها چون شما اینها را نمی گویید کنکاو می شوند واطلاعات غلط را ازکامپیوتر،دوست می گیرد.خانواده ها در کنار ارتباطات فردی باید ارتباط جمعی را به فرزندان یاد بدهند،فرزندان امروز صفات یک دوست خوب را نمی دادند،بنابراین ممکن است با هر کسی ارتباط برقرار کنند.

بر اساس آخرین آمار،دوستان نامناسب ۶۰ درصد عامل گرایش به مواد اعتیاد آور در جوانان و نوجوانان بودند؛چنانچه ریشه های آن درسنین۱۶ سالگی استارت خورده و در سن ۲۳ سالگی استفاده از مواد مخدر و سوء رفتارهای پر خطر شروع شده است.پدر ها و مادر ها هر شب بنشینند و طرح موضوع کنند، بگذارید به فرزندانتان شیوه های صحیح ارتباط جمعی با دوستان را آموزش دهید آنگاه دیگران اطلاعاتی به آنان خواهند داد که خیلی برای ما سخت تراست. پدر و مادر،میکروسکوب خانگی بگذارید.

خانواده،علت۸۳ درصدی گرایش جوانان به انحرافات است:به والدین توصیه می شود که درخانه بررفتارفرزندانتان میکروسکوپ خانگی بگذارید؛اگرفرزندان درسه دسته خطرناک”من خوبم ودیگران بدند” من بدم و دیگران خوبند”من بدم ودیگران هم بدند”قرار داشتند باید بدانید زنگ خطرخانواده به صدا درآمده و فکری باید به حال فرزندتان داشته باشید تنها گروهی از فرزندان دچارگرداب آسیب های اجتماعی نخواهند شد که هم خود را خوب بدانند وهم دیگران را…

مشاوران خانواده توصیه می کنند:

مادران و پدران هرشب باید پیچ رادیو و تلویزیون را بسته وبرای۱۰ تا ۱۵ دقیقه درمورد مسائل زندگی با فرزندانشان صحبت کنند؛والدین باید با فرزندانشان چشم در چشم سخن بگویند و به صحبت هایشان خوب گوش دهند و به آنها بیاموزند برایشان ارزش دارند؛فرزندی که ببیند پدرومادربه اواحترام عاطفی می گذارند وبرای اوارزش قائل است هیچ گونه کمبود شخصیتی نخواهد داشت وگرفتار گرداب آسیب های اجتماعی نخواهد شد.

آثار مخرب اختلافات والدین

اختلافات والدین نیز آثار بسیار سویی در فرد برجای می گذارد،در واقع ریشه رفتارهای بزهکارانه نوجوانان و جوانان را می توان در همین تنش های خانوادگی دانست،محرومیت از والدین نیز می تواند شرایطی را به وجود آورد که زمینه مساعدی برای بروز آسیب های اجتماعی باشد، از طرفی وجود والدین معتاد یا داشتن خواهر یا برادری که رفتارهایی بزهکارانه دارد خطر افزایش آسیب های اجتماعی را در اعضای جوان خانواده افزایش می دهد.این گونه خانواده ها مهارت های تربیتی لازم جهت فرزندپروری را ندارند، و خود زمینه ای برای بروز رفتارهای منحرف ایجاد می کنند.

اگرچه آسیب های اجتماعی می تواند بسیار گسترده باشد لیكن می توان مسائلی از قبیل اعتیاد، فرار از خانه، خشونت ،انزوای اجتماعی، ناهنجاری های رفتاری، سرقت و كودك آزاری را از جمله نتایج آسیب های اجتماعی عصر حاضر تلقی كرد.

پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کودکی

آسیب زمانی پدید می آید که از هنجار های مقبول اجتماعی تخلفی صورت پذیرد. عدم پایبندی به هنجار های اجتماعی موجب پیدایش آسیب اجتماعی می شود. عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی به ویژه در کودکان و جوانان را می توان به سه دسته عمده تقسیم نمود که عبارتند از عوامل شخصیتی ، عوامل فردی و عوامل اجتماعی.

مطالعه انحرافات و کجروی های اجتماعی و به اصطلا ح آسیب اجتماعی عبارت است از مطالعه و ریشه یابی بی نظمی ها، ناهنجاری ها و آسیب هایی نظیر بیکاری، اعتیاد، فقر، خودکشی، طلا ق و … همراه با علل و شیوه های پیشگیری و درمان آنها. اگر در جامعه ای هنجار ها مراعات نشود کجروی ها پدید می آیند و رفتار ها آسیب می بینند.

یعنی آسیب زمانی پدید می آید که از هنجار های مقبول اجتماعی تخلفی صورت پذیرد. عدم پایبندی به هنجار های اجتماعی موجب پیدایش آسیب اجتماعی می شود. عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی به ویژه در کودکان و جوانان را می توان به سه دسته عمده تقسیم نمود که عبارتند از عوامل شخصیتی ، عوامل فردی و عوامل اجتماعی.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی نمونه اقدام پژوهی مشاور  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی  نمونه اقدام پژوهی مشاور 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی  نمونه اقدام پژوهی مشاور 

کسب نتایج  پیرامون مقوله ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی  نمونه اقدام پژوهی مشاور 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی نمونه اقدام پژوهی مشاور 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای کاهش آسیبهای اجتماعی نمونه اقدام پژوهی مشاور 

منابع و مآخذ:

۱- صدیق سروستانی، رحمت ا….؛ آسیب شناسی اجتماعی (جامعه شناسی انحرافات اجتماعی)، ۱۳۸۳

۲- فرجاد، محمد حسین؛ آسیب شناسی كجروی اجتماعی، مركز مطبوعات و انتشارات قوه قضائیه، ۱۳۸۳

۳- دكتر دان دینك میر- دكتر گری. د.مكی؛ مترجم: رئیس دانا مجید، والدین مؤثر فرزند مسئول انتشارات رشد، ۱۳۸۳

۴- شری فرگوسن و لارنس ای. مازین، مترجم: خانم- ن. پارسا، قدرت والدین، انتشارات انجمن اولیا. مربیان، ۱۳۷۳

۵- جهانگرد، یدا…، نحوه رفتار والدین با فرزندان؛ انتشارات انجمن اولیا. مربیان، ۱۳۷۳

۶- دكتر نوابی نژاد، شكوه، سه گفتار درباره راهنمایی و تربیت فرزندان؛ انتشارات انجمن اولیا. مربیان، ۱۳۷۳

۷- زنده طلب، حمید رضا، بررسی تأثیر برنامه مشاركت والدین بر میزان عزت نفس نوجوانان پسر دبیرستان های شهر مشهد در سال ۷۷-

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی مشاور و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 60 = 61