اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم باعث افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز حال و آینده شوم ؟

اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه

در رابطه با اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم باعث افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز حال و آینده شوم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه پیرامون مقوله چگونه توانستم باعث افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز حال و آینده شوم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز

  تجزیه و تحلیل شواهد یک

باتوجه به شواهد ارائه شده ،ومطالب پیشینه تحقیق میتوان گفت که دانش آموزان برای انتخاب رشته باید کاملا آزاد باشند و خودشان شخصا” براساس استعداد و علاقه درونی تصمیم بگیرند و طوری نباشد که دانش آموزی فقط برای رضایت والدین و یا اطرافیانشان رشته خود را انتخاب کنند.

“نکته مهم:  در انتخاب رشته دبیرستان علاقه و میزان پیشرفت درسی و انگیزه خود جوش هر دانش آموز به درس های اصلی آن رشته تحصیلی است ، یعنی دانش آموزان از خواندن و مطالعه درس های آن رشته شخصا لذت ببرد و احساس تسلط بر آن درس را در خود احساس کند”

با درک شواهد ارائه شده عوامل موثر در انتخب رشته صحیح عبارتند از :

ž    عوامل بیرونی

ž    ۱- خانواده

ž   ۲- محيط آموزشي

ž   ۳- افراد اثرگذار در زندگي فرد

ž    ۴- گروههاي همسالان

ž   ۵-  رسانه ها  ووسايل ارتباط جمعي

ž    ۶- پيشرفت علم وتكنولوژي

ž      ۷- زمينه هاي اقتصادي – فرهنگي – اجتماعي

ž  عوامل درونی

ž    ۱- هوش واستعداد

ž    ۲- علاقه و رغبت

ž    ۳- جنسیت

ž    ۴- توانايي و مهارت

ž    ۵- ويژگي هاي شخصيتي

ž    ۶- اهداف وانگيزه هاي فردي

استعداد :  به معناي مهيا و آماده شدن وتوان انجام كاري را داشتن است.دانش آموزان بايد ظرفيت هوشي خود را در نظر گرفته و با توجه به آن تصميم گيري كنند. پایه اول دبیرستان به خاطر اینکه دانش آموزان از یک دوره تحصیلی وارد دوره تحصیلی دیگر،آنهمدر سن نوجوانی میشوند بیشترین افت تحصیلی رادر این پایه خواهد داشت .لذا با درس خواندن و شرکت در کلاسهای تقویتی در پایه اول دبیرستان ،میتوانند با معدل بالا قبول شده و هر رشته ای که علاقه داشته باشد انتخاب نماید .

علاقه: يكي از مسائلي كه مشكلات رواني وروحي بسياري ايجاد مي كند نداشتن علاقه به رشته تحصيلي است .علاقه را مي‌توان به ترجيح ميان اشيا مختلف هنگام انتخاب تعبير نمود. گرچه انگيزه و علاقه ارتباط تنگاتنگي با يكديگر دارند، و شايد بتوان علاقه را نوعي انگيزه بالفعل و عينيت يافته قلمداد نمود، ولي بهتر است در مسائل حساسي مانند انتخاب رشته كه به آينده داوطلب مربوط مي‌شود هر كدام را در جايگاه ويژه خود قرار دهيم. بدون آنكه ربط مستقيم آنها را ناديده بگيريم.. چنانچه علاقه بر اساس انگيزه واقعي شكل بگيرد، از آن بايد به عنوان يكي از مهمترين عوامل موثر در انتخاب رشته ياد كرد.

ž    افرادي كه اهداف بزرگي در ذهن خود مي پرورانند و از اصول صحيح هدف گذاري پيروي مي كنند بسيار موفق تر از كساني هستند كه يا هدفي ندارند يا اهداف شان كوچك و دست نيافتني است.برای درک بهتر وانتخاب صحیح تر رشته باید دانش آموز خود را درموقعیت شغل مورد نظر قرار دهد به عنوان مثال بگوید من در آینده یک پزشک جراح خواهم شد آیا میتوانم به کارم ادامه دهم یا یک مهندس برق ویا یک مهندس کشاورزی ، با قرار دادن خود در موقعیت  مشاغل مختلف میتواند انتخاب آگاهانه تری داشته باشد.

ž    لذا باید همواره اين پرسش را در نظر داشته باشند که.

نمودار

ž    هدف من از انتخاب رشته چيست؟

اولیاءدانش آموزان :مسئله بعدی آگاهی دادن به اولیاء دانش آموزان به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب رشته تحصیلی میباشد .که با جلسات متعدد میتوان برآن فائق آمد.

امکانات و شرایط اجتماعی:دانش آموز باید تاحدی امکانات تحصیلی محل زندگی و شهر،امکانات مالی در صورت نیاز به خود اشتغالی و شرایط منزلت اجتماعی رشته و به طبع آن شغلش را نیز در نظر بگیرد.

عوامل مزاهم درانتخاب رشته مناسب ودرست:

اشتباه  مدیر، معاون و دبیران در هدایت تحصیلی

متأسفانه گاهی مدیر،معاونان و دبیران،از روی دلسوزی ولی ناآگاهی با اظهار باورهای غلط در زمینه انتخاب رشته باعث اشکال در هدایت تحصیلی درست و صحیح دانش آموز(که شاید در خانواده و دوستان طرف مشورت مناسبی نداشته باشد.)می شوند.ویا به خاطر اینکه ظرفیت کلاسهای مدرسه راپرکنند . دانش آموزان را به اجبار هدایت به رشته دلخواه مدیر مدرسه می نمایند . واز ورود دانش آموزی مستعد و علاقه مند و آشنا با علوم انسانی به رشته علوم انسانی ویا دانش آموز علاقه مند به کارهای فنی، به رشته های فنی،  جلوگیری می کنند یا می کوشند دانش آموز خواهان ادامه تحصیل در رشته تجربی را از این کار منصرف کنند.که با این کار ضربه بزرگی به دانش آموزان وارد خواهند کرد

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز  اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز  اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه  

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز  اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز  اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه

منابع:

۱-اردبیلی ،یوسف.(۱۳۷۸).راهنمایی ومشاوره حرفه ای وروشهای کسب و کاربرد اطلاعات شغلی.موسسه نشر ویرایش.

۲-شفیع آبادی،عبدالله.(۱۳۷۹).راهنمایی ومشاوره تحصیلی و شغلی(مفاهیم و کاربردها).تهران :انتشارات سمت

۳-رازی،محمود.(۷۵-۷۲). بررسی دیدگاههای دانش آموزان نظام جدیدآموزش متوسطه در خصوص موفقیت مشاوران در هدایت تحصیلی دانش آموزان

۴-رضوی رزاقی ،محمود

۵-رئوفی ،مریم.(۱۳۷۷-۱۳۷۴).انتشارات خجسته

۶-یحیایی ،عفت.(۱۳۸۳)، گامها و مراحل انتخاب رشته تحصيلي –شغلي.مهر دامون

برای دانلود اقدام پژوهی مشاور آموزشگاه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

43 − = 34