اقدام پژوهی دبیر فیزیک پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دهم ؟

اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب

در رابطه با اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی دبیر فیزیک اضطراب دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی دبیر فیزیک پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

اقدام پژوهی دبیر فیزیک پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر فیزیک می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر فیزیک را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر فیزیک موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک

انتخاب راه جديد موقتي :

با توجه به رفتارهاي مشاهده شده و مصاحبه  براي حل مشكل حسین راه حل هاي زير به نظرم موفقيت آميز آمد :

۱- شناخت پديده هاي هيجاني و فشارهاي رواني، به ويژه مقوله اضطراب، در عرصه فعاليت هاي فیزیک و تلاش براي مسلط شدن بر اين حالت ها به كمك راهكارهاي عملي.

۲- توجه و برخورد عملي با تفاوت هاي فردي در ابعاد گوناگون به ويژه از سوي دبیر و والدين.

۳- تلاش براي ايجاد اعتماد متقابل بين دبیر و دانش آموز.

۴- تلاش براي ايجاد نگرش مثبت نسبت به فیزیکات.

۵- شناخت دانش قبلي دانش آموز و رفع و ترميم كمبودها و مشكلات عملي فرد به ويژه هنگام وارد شدن در عناوين جديد فیزیک.

۶- اصلاح شيوه هاي سنتي و متعارف سنجش رفتار فیزیک (امتحان)

۷- انتخاب شيوه آموزشي مناسب.

۸- انتخاب آزاد دسته اي از مسائل و تكاليف فیزیک.

براي درگير شدن فراگيران و هدايت آنان براي انتخاب مسائلي كه هم جذاب باشد و هم چالش برانگيز.

۹- تحسين و قدرشناسي از تلاش و كار دانش آموز.

اجراي راه حل و نظارت بر آن :

در اين مرحله جهت كاهش اضطراب حسین سعي كردم تا راه حل هايي كه مد نظرم بود را اجرا كنم كه به توضيح آن ها مي پردازم :

راسل در كتاب اميدهاي نو مي نويسد : برخورد علمي با بلا و مصيبت دو حسن دارد، يكي اين كه باعث مي شود شخص با ميل و اراده خودش آن را بپذيرد، ديگر اين كه سبب خواهد شد عقل انسان در جستجوي وسايل تسكين آن برآيد.در مرحله اول با خود او صحبت كردم و از او خواستم تا باور كند كه مي تواند اضطرابش را از بين ببرد، زيرا امكان به حل آن نيمي از موفقيت است.

در مرحله بعد سعي كردم تا به تفاوت هاي فردي او توجه كنم كه اين تفاوت ها مي تواند شامل ظرفيت حافظه فعال، فرآيندهاي ذهني و پردازش اطلاعات، دانش قبلي، مؤلفه هاي فرهنگي، اقتصادي و … باشد و با توجه به اين تفاوت ها از او انتظار داشته باشم و با او برخورد مناسب داشته باشم.

براي از بين بردن افسردگي و نگراني اش سعي كردم تا اعتماد متقابل بين او و خودم ايجاد كنم  سعي كردم تا او را با ديگر دانش آموزان مقايسه نكنم و پيشرفت او را با خودش بسنجم و از او هم خواستم تا خودش را با خودش مدنظر قرار دهد.

سعي كردم تا در او نگرش مثبتي نسبت به درس فیزیک ايجاد كنم. متأسفانه تلقين هاي اجتماعي در همه جا از جمله جامعه خودمان به گونه اي است كه افراد حتي از نخستين روزهاي آغاز فیزیکات مدرسه با نوعي هراس مواجه هستند كه اين هراس طبعاً اضطراب آور است.

بنابراين سعي كردم وحشت زدايي و مبارزه با پيش داوريهاي منفي را مورد توجه قرار دهم و سعي كردم تا قابليت ها و ظرفيت هاي او را به او بشناسانم تا نگرش مثبتي در او ايجاد شود. براي ايجاد نگرش مثبت سعي كردم تا قبل از ورود به درس جديد ميزان يادگيري حسین را در درس قبلي مورد سنجش قرار دهم تا بتوانم درس جديد را از سطح مناسب شروع كنم.

آزوبل معتقد است كه براي آموزش بايد از محتواي دانش قبلي فرد آغاز كنيم با اين باور كه واقعاً همه دانش آموزان ما يكسان نيستند.

سعي كردم تا در طول ترم امتحانات متعددي برگزار كنم و سنجش از دانش آموزانم را براي آخر ترم نگذارم.اتخاد شيوه آموزشي مناسب به مشابه عامل بيروني مي تواند به گونه اي مؤثر در شكل دهي رفتار فیزیک دانش آموزان عمل نمايد. در اين ميان سعي كردم تا با توجه به حالات هيجاني و روحي دانش آموزم با انتخاب روش مناسب سني ، زمينه مشاركت بيشتر و مطلوبتر او را فراهم كنم.

در اين ميان با توجه به عدم اعتماد به نفس او در حل تمرينات سعي كردم تا تكليف جذاب و در حد او هم در ميان تمرينات داده شده باشد تا از او براي حل آن ها استفاده كنم تا خودباوري و اعتماد به نفس در او تقويت شود. در نهايت هم سعي كردم تا از فعاليت هاي او و موفقيتهايش تحسين به عمل آورم تا ديدگاه و خاطرات خوبي در ذهنش نسبت به فیزیک و یادگيري آن ايجاد شود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک اقدام پژوهی دبیر فیزیک

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک اقدام پژوهی دبیر فیزیک

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک اقدام پژوهی دبیر فیزیک

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک اقدام پژوهی دبیر فیزیک

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت فیزیک اقدام پژوهی دبیر فیزیک

منابع :

۱- جمال فر ، ترجمه، روانشناسي شخصيت ، انتشارات بعثت ، ۱۳۷۳ .

۲-  شاملو ، سعيد، آسيب شناسي رواني ، انتشارات رشد ، ۱۳۶۸ .

۳- آتش پور ، سيد حميد،اضطراب ، مجله بهداشت جهان ، سال دهم ، شماره اول ، ۱۳۷۵ .

۴-  احمدي ، سيد احمد، مقدمه اي بر مشاوره و روان درماني ، انتشارات دانشگاه اصفهان ، ۱۳۷۱ .

۵-  بيرجندي ، پروين، روانشناسي رفتار غيرعادي ، نشر دهخدا ، ۱۳۷۵ .

۶-  سرمد ، غلامعلي نشر، روانشناسي دانش آموز ، دوروني راحرز ، ترجمه آواي نور ، ۱۳۷۳ .

۷-  مهري نژاد ، سيدابوالقاسم ،مشاوره و روان درماني دانش آموزان مشكل دار ، ترجمه، انتشارات ابجد

۸-  شكركن ، حسين ،روانشناسي اجتماعي ، ترجمه انتشارات رشد .

۹-  احمديه ، ملك سيما ،بازيابي ارزشها در دانش آموزان و نوجوانان ، انتشارات نشرني ، ۱۳۷۵ .

۱۰-      ماهنامه آموزشي ، تحليلي و اطلاع رساني رشد ، شماره ۱۰۵ ، ۱۰۷ و ۱۰۸٫

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر فیزیک و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

40 − = 33