نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال در خواندن سینا را برطرف کنم؟

اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس

در رابطه با اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی اختلال در خواندن درس دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال در خواندن سینا را برطرف کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول پیرامون مقوله چگونه توانستم اختلال در خواندن سینا را برطرف کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن اختلال در خواندن سینا

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا

ارائه راه و حل ها:

برای اینکه بتوانیم به سینا کمک کنیم در پي مطالعاتی که انجام داده ايم متوجه شديم که می توان راههای مختلفی برای درمان ایشان انجام داد با توجه به اینکه سینا  دچار مشکلات خواندن می باشد و ضعفي که در این مهارت از خود نشان می دهد نمی تواند در برنامه های آموزشی مدرسه پیشرفتی حاصل نماید از لحاظ تاریخی، آموزش خواندن اولین مسئولیت مدارس بوده است از جمله راه حل هایی که می توان انجام داد تا بتوانیم به سینا کمک کنیم می توان به راه و حل های زیر اشاره نمود

۱ ) استفاده از روش های آوایی و کل خوانی می باشند که در شیوه ی اول آموزش مبتنی بر آموزش آواها به صورت جداگانه و نهایتاًَ ترکیب آنها جهت رسیدن به کلمه و کد برگردانی اطلاعات و معنا می باشد

۲ ) شیوه ی کل خوانی یا ببین و بگو بوده که در این شیوه شکل کلی کلمه ارائه گردیده و کودکان مبتنی بر حافظه بصری خود به یادگیری کل کلمه و کد برگردانی آن به یکباره می پردازد که این شیوه در کشور اجرا شده و به لحاظ بازده آموزشی بسیار مفید بوده است

۳ ) بازی درمانی۱: تلفظ در هنگام خواندن استفاده از وسایل بازی حروف صدادار است. طراحی بازی منجر به یادگیری تفریحی می شود که ذهن را طوری تحریک می کند تا در تمام طول مدت یادگیری کاملاًَ فعال باقی بماند

۴ ) استفاده از گفتار درمانی به موازات آموزش اشکال و تفکیک تلفظ صدا وجود دارد که می تواند از این طریق روی صداها مسلط شوند. کارت های بازی آموزش افراد را قادر به خواندن آسان، مؤثر و کاربردی خواهد کرد

۱۰

۵ ) می توان با برگزاری مسابقه و بازی صداها کسانی که برنده شده و جایزه می گیرند را با انگیزه کرد. برای درمان این نوع کودکان که اختلال در خواندن دارند بعضی از متخصصان کلاسهای تقویتی توصیه کردند که این کلاسها در ناتوانی  شدید و اختصاصی یا اولیه با ضایعه مغزی کارساز نیست ولی در انواع ثانوی مؤثر بوده و کودک به خوبی پیشرفت می کند.

اعطای پاداش برای پیشرفتهایی مختصر و رفع اضطراب و عدم اعتماد در ناتوانی ثانوی اصول درمان را تشکیل می دهد. از جمله روش های آموزشی مفید در خواندن به کودکان نارسا خوان عبارتند از :

۱ ) شیوه ی تجربه زبانی۱

۲ ) شیوه چند حسی در خواندن

۳ ) آموزش خواندن برنامه ای۲

اجرای راه حل موقت و نظارت بر آن:

۱۱

با توجه به اظهارات مادر سینا در طی مصاحبه ای که با ایشان صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که سینا یک دانش آموز بی انگیزه است. در واقع ایجاد انگیزه و هوشیاری در دانش آموزان و وجود دقت و توجه از عوامل مهم در فراگیری مطالب درسی است و دقت و توجه کم سبب یادگیری ضعیف در دانش آموزان می گردد برای ایجاد انگیزه در سینا سعی کردم ابتدا سینا را در ردیف اول کلاس بنشیند و با کمترین توجهی که به درس از خود نشان می داد او را مورد تشویق قرار دهم سعی کردم تکالیف کمتری برای سینا مشخص کنم و بیشتر در هنگام نوشتن از شیوه ی آینه نویسی استفاده کند هیچ وقت سینا را با بقیه ی دانش آموزان مقایسه نکردم و اصطلاح تنبل یا ضعیف را برای ایشان به کار نبردم و از دانش آموزان خواستم تا بیشتر ایشان را مورد توجه و محبت خود قرار دهند و ایشان در کنار دانش آموزانی می نشست که علاقه زیادی به درس خواندن داشتند با ایشان در مورد اهمیت درس خواندن و نقشی که خواندن در جهت اهداف زندگی دارد صحبت کردم و هر روز که وارد کلاس می شدم می گفتم سینا نسبت به روزهای قبل خیلی بهتر شده و ایشان را مورد تشویق دانش آموزان قرار می دادم؛ و چندین بار درصف صبحگاه ایشان را مورد تشویقدانش آموزان قرار دادم در هنگام خواندن از روی کتاب، به خاطر اینکه سینا نسبت به بقیه ی دانش آموزان ضعیف تر می خواند سعی کردم همیشه آخرین نفری باشد که از روی کتاب بخواند و در هنگام خواندن دانش آموزان از روی کتاب دست سینا را زیر خطوط هر صفحه کتاب قرار می دادم و به ایشان کمک می کردم تا از روی کتاب بخواند از والدین خواستم که در خانه بیشتر به سینا توجه کنند و هیچ وقت اصطلاحات منفی مثل کلمه تنبل که باعث می شد سینا نسبت به درس بی انگیزه شود به کار نبرند، در ادامه شیوه ی درس خود را عوض کردم و همه ی مباحث را در قالب طنز و بازی به دانش آموزان آموزش دادم، هر روز که سینا را مورد ارزشیابی قرار مي دادم متوجه شدم سینا با روحیه ی شادتری وارد کلاس می شود و بهتر از روزهای قبل مطالب را یاد می گیرد.

گردآوری اطلاعات شواهد (۲):

۱۲

برای اینکه بتوانم مشکل سینا را برطرف کنم در ابتدا به جمع اطلاعات پرداختم. و اهم این اطلاعات که برگرفته از مشاهدات خودم، مصاحبه با والدین، هم کلاسی ها و شورای مدرسه، مربی تربیت بدنی بود و همچنین طی مطالعاتی که از طریق کتب مختلف و اینترنت صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که دلایل مختلفی می تواند دلیل بر ایجاد اختلال در خواندن سینا باشد اما طی مشاهدات رفتار سینا و مصاحبه ای که با خانواده سینا صورت گرفت متوجه شدم که بی انگیزگی بیش از حد باعث شده بود که سینا هیچ گونه توجهی و علاقه ای به درس نداشته باشد و ما به دنبال ارائه راه و حل مناسب بودیم که بتوانیم این انگیزه را در سینا ایجاد بکنیم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن اختلال در خواندن سینا نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول  

منابع:

۱ – تبريزي، مصطفي، درمان اختلال در خواندن، انتشارات گفتمان خلاق، چاپ آروين، چاپ اول، ۱۳۸۰

۲ – فرقاني، رئيسي، شهلا، مشکلات رفتاري کودکان و نوجوانان، موسسه فرهنگي منادي تربيت، ۱۳۸۰

۳ – کريمي، دکتر يوسف، اختلالات يادگيري، دانشگاه علامه طباطبايي، نشر ساوالان، بهار ۱۳۸۰

۴ – ميلاني فر، بهروز، روانشناسي کودکان و نوجوانان استثنايي، نشر قومس، ۱۳۷۰

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه اول و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

22 + = 30