اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی را در دانش آموزان نهادینه کنم؟
اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان
در رابطه با اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان به روش نوین امکان پذیر نیست.
اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان بر چه اساسی انتخاب میشود؟
حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟
به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .
اهداف اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان در ایران
به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.
تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.
هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.
بهترین نمونه های اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان
حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.
گزارش اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان
گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز ميخواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانشآموختگان را به بازار كار بفرستند.
ما واقعاً ميخواهيم فرصتهاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانشآموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شدهاند براي فرزندان خود دنياي بهتري ميسازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه جانبه بارقهاي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تماموقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركتهاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار ميبريم، ميباشد.
نمونه اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان دانشجو معلمان
قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.
اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی را در دانش آموزان نهادینه کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه
اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی را در دانش آموزان نهادینه کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی
تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان
دیباچه مطالب پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان
رفتارهايي هستند كه فرد را قادر به تعامل مؤثر و اجتناب از پاسخ هاي نامطلوب نموده و بيانگر سلامت رفتاری و اجتماعی افراد هستند . اين مهارت ها ريشه در بسترهاي فرهنگي واجتماعي داشته و شامل رفتارهايي نظير پيشقدم شدن در برقراري روابط جديد، تقاضاي كمك نمودن و پيشنهاد براي كمك به ديگران است.(فصلنامه پايش ص۱۴۸)
ارتباط عبارتند از فن انتقال اطلاعات و افکار و رفتار های انسانی از یک شخص به شخص دیگر . به طور کلی هر فرد برای ارتباط با دیگران و انتقال پیام های خود با ایشان برنامه ریزی می کند و در این رهگذر از وسایل مختلف بهره می جوید.
.(شعاری نژاد،۱۳۷۷،ص۷)
به بازخورد و واکنش نادرست و زیان آور شخص نسبت به محرکات اجتماعی و محیطی اطلاق می شود . عوامل اختلالات سازگاری عبارتند از عوامل پزشکی ، عوامل تربیتی « اختلالات عاطفی و هیجانی » ، عوامل ارثی ، عوامل محیطی و سازگاری(همان)
بازخورد و واکنش نادرست و زیان آور شخص به محرکات اجتماعی و محیطی که به صورت گفتگو و محاوره انجام می شود .(همان)
به مجموعه عمل ها و عکس العمل هایی که یک فرد در زندگی خود با آن رو به روست مانند روابط دوستانه و محاورات روزانه (مایروهمکاران،۱۳۷۳،ص۵)
رفتار های متناسب با هنجار ها و ارزش های مورد قبول اجتماع تا بتوان از این طریق خود را با محیط هماهنگ ساخت .( شعاری نژاد،۱۳۷۷،ص۸)
گروه همسالان :
عمل اصلی تشکیل گروه هم سالان تشابه سنی گروه می باشد که به خاطر تمایلات و خواسته ها و گرایش های یگ گروه سنی دور هم جمع می شوند و تشکیل گروه همسالان را می دهند .(همان)
احترام گذاشتن:
عبارتست است ازکسی یا چیزی رامورد تکریم قراردادن وبزرگ داشتن آن
دانش آموز
آن که علم بیاموزد . در این پژوهش منظور نوجوانانی هستند که در سنین ۹-۱۰سالگی هستندودر مقطع تحصیلی ابتدایی در نظام آموزش وپرورش ایران طبق برنامه خاصی برای تحصیل به مدرسه می رود.
افزایش
در این پژوهش عبارتست از فزونی یک رفتار مثل احترام وبهبود آن در بین دانش آموزان
توانستن
منظور قدرت وتوانایی انجام کاری را داشتن است.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان
کسب نتایج پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر در دانش آموزان اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان
– اكبري، مشكلات نوجواني و جواني، انتشارات معبود، ۱۳۷۴
– افروز، روانشناسي كمرويي و روش هاي درمان- نشر فرهنگ اسلامي ۱۳۷۹
– اثربخشي سايكودرام بر عزت نفس و كمرويي دانش آموزان كه توسط معصوم رجايي
(پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه تربت جام )
– رمضاني (۱۳۷۳) در پژوهشي (پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه فردوسي) تحت عنوان ((تكنيك هاي آموزش ابزار وجود در درمان كمرويي و عدم قاطعيت دانش جويان))
– حيدر پور و همكاران (۱۳۷۸) (فصلنامه انديشه هاي تازه در علوم تربيتي ۴،۴۱-۵۲
برای دانلود اقدام پژوهی معلم پایه پنجم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید