کنش پژوهی ، اقدام پژوهی ، درس پژوهی چه اهمیتی برای دانشجویان دارد؟

2/5 - (1 امتیاز)

شاید برای شما جالب باشد اینکه دانشجومعلمان در فضای مجازی کلماتی مانند کنش پژوهی ، اقدام پژوهی ، درس پژوهی را بسیار زیاد جستجو می کنند.

جستجوی کلماتی مانند کنش پژوهی در اینترنت توسط دانشجو معلمان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به علت اهمیت و ضرورت این رفتارها و اقدامات پژوهشی در افزایش سطح یادگیری و ارتقای مسئله علمی پژوهشی آنهاست.در واقع فعالیتهایی مثل کنش پژوهی زمینه ساز اقداماتی چون پژوهش در عمل و اقدام پژوهی می باشد. و دانشجویانی که در ابتدای امر از رفتارهایی پژوهش محورانه بهره گرفته باشد و به تدوین و نگارش الگوهای نگارشی چون کنش پژوهی و فراگیری مبانی پژوهش در عمل روی آورده باشند، در آینده می توانند به معلمان و دبیرانی فعال و مقتدر تبدیل شوند و مبانی مدیریت کلاس و بهره وری آموزشی را به بهترین شکل ممکن جامه عمل بپوشانند.

باید خاطر نشان کرد که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در واقع قصد تربیت نسل قوی و طراز افرادبزرگ را دارند بنابراین می بایست در انجام فعالیت های پژوهش محورانه به آنها کمک و یاری نمود.

آشنایی با پیک های هفتگی

مسئله آشنایی دانشجومعلمان با تکالیفی همچون پیک آدینه مسئله تازه ای نیست.فراگیری چگونگی استفاده معلمان پیشکسوت از مبحث تکالیفی چون پیک آدینه در راستای تربیت دانش آموزان می تواند کمک بزرگی به دانشجو معلمان باشد در راستای چگونگی بهره وری از سوال و جواب ها و ارزشیابی های تاثیر گذار در این رابطه.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می بایست همواره به قدرت و تاثیر تکالیفی همچون پیک آدینه در افزایش سطح علمی آنها و بهره گیری از آن در جهت پیشبرد اهداف آموزشی کوشا و دقیق باشند.در سالهای اخیر نظام آموزشی ما در سراسر کشور عزیزمان متوجه این مسئله مهم شده است که مسئله پیک آدینه مسئله مهم و اساسی است و تاثیر شگرفی در فراگیری و قدرت بخشی به امور آموزشی در دانشجویان عزیز دارد. چرا که با مطالعه تجارب معلمان قدیمی و با تجربه می توانند از نقاط مثبت آنها در عرصه تدریس و علاقه مند نمودن به محث تکالیف هفتگی استفاده های لازم و کافی را ببرند.

بحث جالب و جذابی که صحبت پیرامون آن خالی از لطف نیست این است که باید به دانشجو معلمان عزیز خاطر نشان کرد که مباحث بروز پیک آدینه را استفاده کنند چرا که استفاده برخی از معلمان از پیک ها و تکالیف قدیمی باعث سردرگمی دانش آموزان و به طبع سرخوردگی آنها می گردد.

پروژه ترم هفت دانشجومعلمان

قوی ترین و مهمترین مبحثی که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با آن سرو کار دارند کارنمای معلمی می باشد.کارنمای معلمی در واقع حاصل دسترنج دانشجویانی است که در آینده قرار است معلم شوند. بررسی ها نشان می دهد که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیشترین جستجو را در رابطه با کارنمای معلمی انجام می دهند. در واقع می توان گفت که در کارنمای معلمی در ابتدا به زندگی نامه دانشجو پرداخته شده و سپس آرمانهای او مورد بررسی قرار می گیرد.در نهایت نکته ای که بیش از همه چیز در کارنمای معلمی به چشم می خورد بحث اهداف نهایی او در عرصه معلمی می باشد.در این قسمت دانشجویان کلیه فعالیت هایی که قرار است بعد از معلم شدن و اجرایی شدن حکم آنها اجرایی نمایند را به رشته تحریر در می آورند.در صورتی که این دانشجویان مباحثی را که در پروژه خود به صورت پیش فرض و تئوری از آن دم میزنند به صورت واقعی و عملی در بیاورند واقعا مملکتمان گلستان می شود. چرا که متاسفانه خیلی از این اهداف و آرمانها به دلایل مختلف از جمله کمبود بودجه و امکانات و همچنین مشکلات آموزشی قابلیت اجرایی پیدا نمیکنند.

بانک فایل پژوهشی معلمان

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 2 = 8