نمونه اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ایجادنگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف آنها تقویت کنم؟

اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی

در رابطه با اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی ایجاد نگرش مثبت از طریق هنر و نقاشی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ایجادنگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف آنها تقویت کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۴ صفحه

نمونه اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ایجادنگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف آنها تقویت کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف

اهداف پژوهش

هدف کلی:

ميزان علاقه مندي دانش آموزان   به شركت در فعاليت هاي متنوع نقاشی و رنگ آمیزی افزايش يافته، و كاربرد آن را در زندگي خود دیده و به مزیت های اصلی هنر مردم پسند،که کشف ارزش های هنری در هر چیز است برسد

اهداف جزئی:

  • يادگيري نقاشی و رنگ آمیزی در دانش آموزان افزايش و به صورت تعمقي، تثبيتي و معنا دار باشد، افزايش اين اعتقاد و نگرش در آن ها علاوه بر تغيير تفكر، خلاقيت و….. به رشد و توانايي، فکری و فرهنگی خودو خانواده هايشان نیز منجر مي شود و این بازخورد مثبتي در كل جامعه دارد.
  • ايجاد نگرش مثبت در درس اساسي و كاربردي هنر
  • پرورش دقت، تمركز، اعتماد به نفس، اثرات مثبت روانی و… در انجام تكاليف و در روحيه شخص و ايجاد توانايي كاربرد اين فعاليتها در زندگي روزمره
  • تقويت قوه ابتكار و خلاقيت، پرورش نظم فكري – توانايي درست انديشيدن از طريق يادگيري فعاليتهاي مختلف هنري بوده است.

پس از جمع آوري داده ها و اطلاعات لازم، مهمترين علل به دست آمده از اطلاعات گرد آوري شده در باره بي علاقگي و ضعف فعاليت هنري و عدم جذابيت نقاشی و رنگ آمیزی براي دانش آموزان   به صورت مختصر عبارتند از:

  • با نشاط نبودن فضاي كلاس
  • ترس از خراب كشيدن و درست نبودن نقاشی و رنگ آمیزی
  • اهميت ندادن خانواده ها، اداره، اولياء مدرسه
  • آشنا نبودن والدين، دانش آموزان و… با اهداف و اهميت نقاشی و رنگ آمیزی و نقش كاربردي در زندگي روزمره
  • وابسته بودن دانش آموزان در كارهاي هنري به ديگران مخصوصاً خانواده
  • اهميت دادن اولياء، دانش آموزان، مدير و معاون و… به درس هايي كه به نظر خودشان مهم است كه قطعاً هنر جزء آن ها نيست
  • نگرش منفي بعضي از والدين و دانش آموزان به نقاشی و رنگ آمیزی
  • توجه نداشتن بعضي از معلمان هنر و والدين به تفاوت هاي فردي دانش آموزان و توانايي هاي آن­ها

گرد آوري اطلاعات و شواهد (۱)

براي اثبات وجود مشكل و به دنبال آن، راه حل مسأله مورد نظر و نياز مبرم به كسب اطلاعات كافي و منطقي و مدارك لازم و جامع از وضعيت دانش آموزان   والدين، همكاران مدرسه و مدير و معاون محترم به عنوان منابع اصلي جهت گرد آوري اطلاعات، كه از طريق مصاحبه، پرسش نامه، نظر خواهي، مشاهده و مطالعه يك سري مجلات و كتاب هاي معتبر، مرتبط با موضوع، در نظر گرفته شد تا طرح، از ارزش و اعتبار لازم برخوردار باشد ( حبیبی فکور، سرمدی: ۱۳۹۰، ۶۸) به منظور گرد آوري اطلاعات به شرح زير عمل كرده وبراي حل اين مشكل، ترجيح دادم ابتدا با خود دانش آموزان   مشورت كنم و از او و سایر دانش آموزان نظر خواهي كنم.

  1. چرا به نقاشی و رنگ آمیزی علاقه مند نیستند ؟
  2. نظرشان درباره نقاشی و رنگ آمیزی چيست؟
  3. چرا ازانجام فعالیت درکلاس فرار میکنند ؟
  4. دليل ضعف و مشكلاتشان در نقاشی و رنگ آمیزی چيست؟

بعد از جمع آوري نظرات شفاهي و كتبي دانش آموزان به اين موارد دست يافتم كه:

  • ما بلد نيستيم چيزي را بكشيم و خيلي سخت است.
  • نقاشی و رنگ آمیزی خيلي سخت است.
  • خانواده های ما دوست ندارند ما به نقاشی و رنگ آمیزی که اهمیت چندانی ندارد، بپردازیم.

اطلاعات از طريق همكاران

در جلسه شوراي معلمان با حضور مدير، معاون و تعدادي از همكاران، از آن ها در مورد دلايل بي توجهي دانش آموزان و علاقه ي كم به نقاشی و رنگ آمیزی سؤالاتي پرسيدم كه بعضي از جواب هاي به شرح زير است:

  • اهميت ندادن به نقاشی و رنگ آمیزی (خط، نقاشي و طراحي و…) در پايه هاي پايين تر، مخصوصاً ابتدايي، فقط و فقط سرگرم كردن دانش آموزان.
  • فقدان تصوير ذهني درست و قبلي از طراحي و نقاشي در ذهن دانش آموزان
  • مجهز نبودن بعضي از معلمان هنر كه از تخصص برخوردار نيستند به مهارتهاي هنري و گذراندن دوره هاي آموزش هنر به صورت نظري وعملی و استفاده از معلمان ساير دروس براي اين درس.
  • اهميت ندادن خانواده ها به هنر
  • آشنا نبودن والدين، دانش آموزان و حتي اولياء مدرسه به اهميت نقاشی و رنگ آمیزی
  • توضيح نخواستن از معلم از طرف هيچكدام از مسئولان (مدير، معاون، اولياء و حتي اداره ) در صورت درس ندادن اين درس در كلاس از طرف معلم
  • موكول كردن كار هنر و نقاشی و رنگ آمیزی از طرف والدين به تابستان براي گذراندن اوقات فراغت، آن هم به صورت غير اصولي و فقط وقت گذراني.

اطلاعات از طريق والدين

در جلسه اي كه براي والدين به صورت گروهي در نماز خانه ي مدرسه براي همه ي دروس تشكيل شد، بنده از بعضي از والدين كه صاحب نظر بودند و به پيشرفت فرزندانشان خيلي اهميت مي دادند سوالاتی پرسيدم كه از نظر آن ها نیز بهره مند شوم بعضي از نظرات آن ها به شرح زير مي باشد:

  • فرزند من اصلاً علاقه اي به هنر و نقاشي ندارد.
  • حجم درس هاي بچه ها در اين مدرسه به خاطر تيزهوشان بودن زياد است و درس هاي اضا فه اي مثل فيزيك و شيمي و كتاب هاي تقويتي اضافه، وقت براي نقاشی و رنگ آمیزی نمي گذارد.
  • ما خانوادگي خط و نقاشي امان خوب نيست و استعداد هنر نداريم.
  • الان بايد به درس هايش برسد، تابستان او را برای كلاس خط و نقاشي می فرستم.
  • هنر ياد بگيرد كه چه شود؟

و تعدادي از والدين که شناختي از بنده و پيشينه ي كاري ام داشتند، خواهش مي كردند كه ترا به خدا كمي هم به هنر بچه ها اهميت بدهيد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف نمونه اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف   نمونه اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف نمونه اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان  

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف نمونه اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف نمونه اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  تقویت نگرش مثبت در دانش آموزانم از طریق هنر و نقاشی به دنیای اطراف نمونه اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان

منابع و مآخذ

۱- توماس، گلين، ج سلك، آنجله م،(۱۳۹۲)، مقدمه ای بر روانشناسی نقاشی کودکان– ترجمه محمد تقي فرامرزي،تهران (۱۳۹۲)، مقدمه اي بر روانشناسي نقاشي كودكان، تهران، نشر دنياي نو.

۲- تيموري،كاوه، (۱۳۹۲)، فصلنامه، رشد آموزش هنر ۳۶، دوره یازدهم،شماره۲،زمستان،تهران، چاپ سهامي عام

۳- تيموري، كاوه،(۱۳۹۴)، فصلنامه، رشد آموزش هنر ۴۴، دوره سیزدهم،شماره ۲،زمستان،تهران، چاپ سهامي عام

۴-حبیبی فکور،دانش آموزان  و همکاران(۱۳۹۰)، گزارش هاي برتر اقدام پژوهي، همدان، چاپ گيتي

۵- شريف زاده، سيد عبدالمجيد،(۱۳۸۵)، فصلنامه، رشد آموزش هنر ۷، دوره چهارم،شماره یک،پاییز، تهران، چاپ سهامي عام

۶- شریف زاده، سید عبدالمجید،( ۱۳۸۶)، فصلنامه،رشد آموزش هنر ۹، دوره چهارم- شماره ۳، بهار،تهران، سهامی عام

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی کلاس چهارم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 1