نمونه اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله را در ادای صحیح کلمات ، نحوه برقراری ارتباط صحیح و درک موقعیت مکانی مدرسه برطرف نمایم؟

اقدام پژوهی دو زبانه

در رابطه با اقدام پژوهی دو زبانه چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی دو زبانه به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی دو زبانه به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی دو زبانه بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی دو زبانه براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی دو زبانه مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی دو زبانه در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی دو زبانه این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی دو زبانه قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی دو زبانه به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی دو زبانه، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی دو زبانه

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی دو زبانه می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی دو زبانه می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی دو زبانه

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی دو زبانه دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی دو زبانه دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله را در ادای صحیح کلمات ، نحوه برقراری ارتباط صحیح و درک موقعیت مکانی مدرسه برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

نمونه اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله را در ادای صحیح کلمات ، نحوه برقراری ارتباط صحیح و درک موقعیت مکانی مدرسه برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات

دلایل انتخاب راه حل :

  1. از دلایل انتخاب راه حل سوم یعنی دادن مسئولیت در کلاس و انجام فعالیت کلاس این بود که حضور موثر غزاله را در کلاس افزایش داده و از رخوت و بی حالی دائمی وی جلوگیری نمایم . همچنین ترس ناشی از پذیرش مسئولیت را در وی از بین ببرم . این راه حل می تواند حس اعتماد به نفس و فعالیت و تلاش وی را افزایش داده و حضور وی را به عنوان دانش آموزی با انرژی کار آمد و موثر نشان دهد .
  2. باشناسایی استعداد ها و توانایی ها می توان جهت شکوفایی و رشد آنها و نیز بالندگی بیش از پیش غزاله برنامه ریزی نمود . توانایی هایی که در پس مشکلات روحی و جسمی وی پنهان شده اند و عدم بروز آنها بر دامنه مشکلات می افزاید. عدم رسیدگی به آنها آینده وی را تاریک و نامشخص می نماید . حضور وی در جامعه باید همراه با شکوفایی تمام استعدادهای بالقوه ای باشد که خداوند در وجود وی قرار داده است و قسمتی از این وظیفه در سال تحصیلی حاضر بر عهده بنده قرار داده شده است .
  3. عامل تشویق در صورتی که به موقع و درقبال فعالیتی هرچند کوچک باشد اثر مطلوب خود را خواهد گذاشت . در مورد خاصی همچون غزاله که تاکنون گوشه گیربوده وسعی می کرده ارتباط خود را بادیگران به حداقل برساند. مشاهده فعالیت وروبه رشد بودن ، تغییری مثبت می باشد که بایستی به شیوه های درست تقویت گردد . در مواقعی که کمکی به کلاس یا معلم می کند تشکر از او در حضوردیگران و نیز تشویق به موقع وی اثر ماندگار ی بر وی گذاشته و افزایش رفتارهای خوب او را باعث می شود .
  4. هر فرد توانایی ها ، روحیات و اخلاق خاص خودش را دارد. مقایسه کردن در صورتی که در کارهای مثبت باشد اثر آن نیز تقویت کننده رفتار خواهد بود . اما در مورد غزالهبا توجه به شرایط وی مقایسه نمودن مخصوصاً در انجام تکالیف نباید صورت بگیرد زیرا باعث دلسردی وی خواهد شد و همان اقدمات مثبت اندک را نیز انجام نخواهد داد . بلکه صرفاً بایستی با گذشته خودش مقایسه انجام گیرد تا خودش نیز در جریان پیشرفت و روند رو به رشدش قرار گیرد .

با همسرم که کارمند بیمارستان است این موضوع را در میان گذاشتم تا شاید بتوانم از این طریق کمکی به غزاله کرده باشم. با اینکه محل عبور پدر غزاله که خدمتگزار بیمارستان است از همان مکان همسرم بود ولی سعی می کرد از آن مکان عبور نکند. حتی بارها او را از بیمارستان پیج کردند ولی جواب نداد.

* باید سعی شود پیش رفت های دانش آموزان با خودشان سنجیده شود و با ابتدای شروع کار خودشان؛ یعنی در هر مرحله از پیش رفت دانش آموزان باز خوردهای کتبی یا شفاهی مناسب به آنان داد و بهتر است در کلاس به دانش آموزان مجلات رشد را داد و از آن ها خواست تا از روی آن ها بخوانند و مطالبی را که دوست دارند انتخاب کنند و به صورت گروهی یا فردی بر روی دیوار کلاس بچسبانند.(یعنی برپایی یک نمایشگاه ساده از مطالب مجلات رشد)اجرای این کار نیاز به امکانات خاصّی هم ندارد و از عهده ی تمام دانش آموزان کلاس هم بر می آید. حتی می توان ساعاتی از برنامه ی هفتگی را با نام ” یک روز با مجلات رشد” یا” رشد با رشد “و… اختصاص داد و در آن ساعت تدریس را با مجلات رشد تلفیق کرد. چون در برنامه ی درسی ملّی و سند تحوّل نیز به جای کتاب از بسته های آموزشی یاد شده است که بسی فراگیرتر از کتاب های درسی است و شامل مجلات رشد و… نیز می شود.

*می توان برای افزایش گنجینه لغات دانش آموزان از شعرها و متن های ساده و پر محتوا درباره ی مناسبت های ملّی، مذهبی، حتی از پیام های قرآنی روی جلد مجله و… هم استفاده کرد. بعداً ببینید دانش آموزان با چه سرعتی شعرهای مجلات رشد را حفظ کرده و در روخوانی نیز پیشرفت می کنند.( دانش آموزان به این فعالیّت ها علاقه ی زیادی دارند).

* می توان حروفی را که دانش آموزان خوانده اند بر روی کارت های رنگی نوشت و از دانش آموزان خواست تا به صورت گروهی یا فردی کارت ها را کنار هم بگذارند و با آن کلمات یا جملاتی را بسازند و در دفتر خود بنویسند. (در این صورت آموزش با نوعی بازی همراه می شود که برای فراگیران لذت بخش می شود). می توان این کار را به صورت مسابقه نیز انجام داد به این نحو که در مدت چند دقیقه هر فرد یا گروه کلمات ساخته شده را بنویسد و بعد تعداد آن ها را بشمارند) البته برای این که داش آموزان کلمات بیش تر و بهتری بسازند می توان حروف را روی کارت ها تکراری نوشت ( البته این فعالیّت برای دانش آموزان پایه های سوم و دوم بیش تر کارایی دارد).

* همچنین می توانید از کتاب های محدود مدرسه و کلاس خود نیز استفاده کنید. (طرح کتاب خانه باز)؛ یعنی دانش آموزان کلاس در مواقعی که لازم می دانید به سراغ کتاب خانه ی کلاس بروند و هر کتابی را که خودشان دوست داشتند انتخاب کنند و بخوانند.( ضمناً برای ارج نهادن به کار آنان از آنان بخواهید یا روزهای بعد خلاصه ی داستان ها را در کلاس بیان کنند یا در انشاهای خود به کار برده و خلاصه ی داستان را بنویسند و در کلاس بخوانند.(البته با در نظر گرفتن تفاوت های فردی، تشویق برترین ها نیز فراموش نشود و در مراسم خاص با دادن هدیه هایی هر چند کم ارزش از پیشرفت دانش آموزانتان تقدیر کنید).

* شرکت در دوره های ضمن خدمتی هم که با توجه به تغییرات کتاب ها هر سال برگزار می شود، موثّر است.

* ضمناً می توان از تکمیل داستان های ناتمام در زنگ های انشا برای افزایش گنجینه ی واژگان دانش آموزان، بهره گرفت. (مثلاً روزی داشتم از خیابان عبور می کردم که ……………………..”)؛ دانش آموزان با توجه به سلیقه  ی خود داستان را تا هر جا دوست دارند ادامه دهند.

* در کارگاه ها و همایش هایی که در خصوص کار با دانش آموزان دیر آموز یا مرزی یا نیازهای ویژه یا اختلالات یادگیری نیز در سطح منطقه تان برگزار می شود، شرکت نمائید.

*بهره گیری و الهام از طبیعت پیرامونِ دانش آموزان برای تدریس جذّاب: با برگزاری اردوهای خیلی ساده و گردش های علمی در طبیعت روستا یا پارک شهر و محله ی خود، به دانش آموزان امکان استفاده از محیط های غیر رسمی تعلیم و تربیتی را بدهید. مثلاً در ضمن راه از دانش آموزان بخواهید تعداد جوجه ها و….را بشمارند، بگویند حوض آب داخل پارک شبیه چه چیزی است، تعداد گل ها را بشمارند، با قدم طول و عرض باغچه ای را اندازه زده و مساحت آن را بدست آورند، چند چیزی را که می بینند در یک جمله به کار ببرند،گزارشی ساده از گردش خود بنویسند و… (در ضمن یک گردش ساده می توان اغلب دروس را مرور یا تدریس کرد)

* از اولیای دانش آموزان بخواهید دانش آموزان بدوِ ورود به پایه ی سوم دبستان در کلاس های پیش دبستانی شرکت کنند و اگر این امکان نبود خودتان با هماهنگی اداره حداقل یک دوره ی آمادگی یک ماهه برای این دانش آموزان دوزبانه برگزار کنید.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات نمونه اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات نمونه اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات نمونه اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات نمونه اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات نمونه اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکلات دانش آموز دو زبانه ام غزاله در ادای صحیح کلمات نمونه اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی

فهرست منابع

۱-    شارتيه ، ژان ، «عدم اعتماد به نفس و راه های درمان آن » ، ناشر : مترجم ، ۱۳۷۳ .

۲-    قائمی ، علی ، «خانواده و نابسامانی های روانی» ، انتشارات اميری ، ۱۳۷۴ .

۳-    شفيع آبادی ، عبدالله ، «راهنمايي و مشاوره کودک» ، انتشارات تهران ، ۱۳۷۲ .

۴-    احمد وند ، محمدعلی ، « روانشناسی بازی» انتشارات پيام نور،۱۳۷۲ .

۵-    حسين نژاد ، محمد ، «مشاوره با کودکان» انتشارات سپند هنر ، تهران ۱۳۷۹ .

۶-    خاکيه ، پرويز ، «روانشناسی کودک» انتشارات آشنا ، تبريز ۱۳۷۲ .

۷- احمد وند ، محمدعلی ، مهجور ، سيامک ، «آشنايي بافعاليت های اجتماعی» انتشارات پيام نور ۱۳۸۰ .

۸-    «ماه نامه رشد آموزش ابتدايي» شماره ۴۱ ، انتشارات کمک آموزشی ، ۱۳۸۰ .

۹-  « ماه نامه رشد آموزشی در رشد تکنولوژی» شماره ۱۲۷ ، انتشارات دفتر کمک آموزشی ۱۳۷۹ .

۱۰- « نشريه ماهانه پيوند» شماره ۲۵۵ ، انتشارات دانشگاه تهران ۱۳۷۹ .

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

27 − 20 =