نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل بیش فعالی ژاله دانش آموزم را برطرف نمایم؟

اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی

در رابطه با اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی حل مشکل بیش فعالی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل بیش فعالی ژاله دانش آموزم را برطرف نمایم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل بیش فعالی ژاله دانش آموزم را برطرف نمایم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله

اهمیت وضرورت تحقیق    

یکی از مشکلات عمده مدارس ماکمک نکردن به دانش آموزان مشکل دار است.متاسفانه مد ارس به جای آنکه آماده کمک به کسانی که عقب افتادگی یامشکل ناسازکاری دارند بیشترآنهاراازخود دورمی سازند.وحالت دفعی از خود نشان می دهند.اغلب مدارسبه دنبال دانش آموزان قوی وبا نمره بالاهستند وبیشتر مواقع به تشویق وتکریم آنهامی پردازطند .در مقابل دانش آموان به ظاهر ضعیف مورد بی مهری قرار می گیرند وبه طور ناخواسته آنهارا رها وسرکوب می کنند (میر کمالی.۱۳۷۹٫ص۷۴)

بي انضباطي دانش آموزان همواره موجبات رنج وزحمت والدین واطافیان را فراهم می سازد وگاهی این رفتار به حدی شدید است که موجب رنج وعذاب افراد عادی نیز می گردد.وگاه افراد را از راه تحصیل نیز باز می دارد.وبه کار هایی مانند بد دهنی وانحرافات دیگر اخلاقی مبتلا می گرداند (حمزه گنجی.۱۳۸۷٫ص۵۲)لذا بر ما خدمتکاران امر آ.پ یک تکلیفاست که با استفاده از  منابع گوناگون وشیوه های صحیح نسل جوان وسرمایه های کشور را هدایت کنیم.

اهمیت وضرورت این تحقیق از اینجا ناشی شده که دانش آموزمورد نظر این اقدام پزوهی مشکلش احتمالاکاهش خواهد یافت.زیرا وقتی علل مشخص شود راه حل هم مشخص ودر نتیجه مشکل نیز حل خواهد شدونتایج بدست آمده از آن می تواند  در موارد مشابه مورد استفاده سایر همکاران ودست اندر کاران امر تژالهم وتربیت قرار گیرد.

اهداف پژوهش

اهداف کلی: شناسایی  مشکلات ناسازگاری ژاله

اهداف جزئی:

۱)  شناخت روشهای حل مشکل ناسازگاری ژاله

۲) ارائه راه حل درمورد بوجودآمدن مشکل اخلاقی در ژاله

پیشینه اقدام پزوهی :

تحقیقی درمرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد باموضوع:روش های افزایش انضباط در بین دانش آموزان دوره ی ابتدایی توسط اقای سعید ابراهیمی به راهنمایی آقای دکتر تلخابی دربهار ۹۰ صورت گرفته است.راههايي پيشنهادی  و نحوه استفاده از روش ها را نيزمورد بحث قرار داده است.با توجه به تحقيق “كانين “كه مشكلات بي انضباطي را از اقدامات پيش‌گيرانه‌ي معلم مي‌داند. راههاي براي پيش‌گيري اين عمل ارائه می شود. سپس علل بي‌انضباطي را بررسي كرده‌ و راههايي براي كاهش اين علل ارائه خواهد شد. براي برخورد با رفتارهاي بي‌انضباطي و بي‌انضباطانه نيز باتوجه به ديدگاههاي دانشمندان ،معلم ،مدرسه،دانش آموز و اجتماع

همچنین آقای حسین پیریایی در مقاله ای به بررسی اهميت و ضرورت نظم و انضباط در كلاس  روش تدريس مناسب    راه ها و فنون ايجاد نظم كلاس و يا مديريت كلاس ويژگي هاي رفتاري و اخلاقي يك معلم و رابطه ي آن با ايجاد نظم كلاس پرداخته است . همچنين در اين مقاله ضمن تبيين وتوضيح موارد ذكر شده و ارائه ي راه حل هاي كاربردي بر مبناي تئوري هاي علم تعليم و تربيت در رابطه با موضوع مقاله ، در پايان پيشنهادهايي نيز براساس موضوع مهم مديريت كلاس كه همه ي معلمان و استادان دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي با آن درگير مي باشند ، ارائه کرده اند.

پایان‏نامه خانم مهین توکّلی با عنوان  چگونه انضباط صحیح را در مدارس برقرار کنیم؟ به ارایه راهکارهای  پیشنهادی تحقیق  خود در مورد انضباط می پردازد.

علاوه برنظر ایشان در مورد کارکردهای اجتماعی انضباط، تأثیرات و پی‏آمدهای مثبت آن در زمینهء رشد شخصیت انسانها نیز از جمله موارد قابل‏ توجه است.انضباط،رفتار انسان را کنترل‏ و هدایت و رسیدن به اهداف فردی را تسهیل‏ می‏کند.بدون انضباط،فعایتهای فرد شکل‏ معیّنی ندارد و نیروی کارآمد او به هدر می‏رود.این مسئله،بخصوص در مورد کودکان و نوجوانان،که هنوز در زندگی‏ شخصی و اجتماعی دانش و تجربهء کافی به‏ دست نیاورده‏اند،محسوس است.در عین‏ حال،یکی از ملموس‏ترین مسایلی که‏ همواره در آموزش و پرورش مطرح است و ذهن معلمان را مشغول می‏دارد،مسئلهء برقراری انضباط در کلاس درس و اصلاح‏ مشکلات رفتاری دانش‏آموزان است. «گزل»،روان‏شناس معروف عقیده دارد: «نخستین پانزده سال زندگی کودک به‏معنای‏ واقعی سالهای اعمال انضباط و دیسیپلین‏ است.زیرا رشد و نمو کودک در حقیقت‏ فرآیند یادگیری انجام دادن کارهای صحیح‏ در زمان درست،در مکان مناسب و درست‏ و به‏گونه‏ای معنی‏دار است.کودکان آرزوی‏ متحد شدن،منظم بودن،تربیت شدن یا انضباط خاص را در سر نمی‏پرورانند؛بلکه‏ می‏خواهند آزاد باشند و برای خود تصمیم‏ بگیرند و تحت هیچگونه نظم و انضباطی‏ نباشند.»

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله  نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی  

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله  نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل بیش فعالی ژاله نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی 

منابع

۱-قشلاقی،محمد_۱۳۷۱_مبانی تحقیقات تجربی_چاپ اول____انتشارات المپیک ورزش.

۲-قاسمی پویا،اقبال_۱۳۸۳_عملی پژهش درعمل_چاپ دوم__انتشارات پژوهشکده تژالهم وتربیت

۳-میلانی فر،بهروز_۱۳۸۴_روان شناسی کودکان ونوجوانان استثنایی_چاپ هشتم نشرقومس

۴-تبریزی،مصطفی_۱۳۸۰_درمان اختلالهای خواندن،تهران،انتشارات خلاق

۵-سیف نراقی_مریم ونادری_۱۳۷۹_نارسایهای ویژهدریادگیری،تهران،انتشارات مکیال

۶-احدی،حسن_۱۳۸۷_اختلالهای یادگیری(ازنظریه تاعمل)_تهران-نشرارسباران

۷-کاکاوند،ژاله_۱۳۸۵_روان شناسی وآموزش کودکان استثنای_تهران_نشرروان

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 72 = 77