نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم با فعال نمودن دانش آموزان کیفیت برنامه صبحگاهی را افزایش دهم ؟

نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی

در رابطه با نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی به روش نوین امکان پذیر نیست.

نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی

حال اجرای یک نمونه نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی برنامه صبحگاهی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم با فعال نمودن دانش آموزان کیفیت برنامه صبحگاهی را افزایش دهم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی پیرامون مقوله چگونه توانستم با فعال نمودن دانش آموزان کیفیت برنامه صبحگاهی را افزایش دهم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان

جمع آوری اطلاعات و ارائه ی راه حل های پیشنهادی:

۱-  قانون تنبیه: دانش آموزان تاخیردار در صورت همراه نبودن ولی و یا در صورت نداشتن عذر موجه برای تاخیر، آن روز غایب محسوب شوند و به میزان یک روز غیبت غیر موجه از نمره انضباطشان کم شود.(“انضباط بهتر است مبتنی بر پیشگیری باشد تا تنبیه یعنی قبل از بروز مشکل باید آموزش های لازم را داد” ، این پیشنهاد را رد کردم)

۲-  استفاده از موسیقی و ورزش: ورزش و نرمش صبحگاهی به صورت هماهنگ،همراه با موزیک و آهنگ های شاد برای ایجاد انگیزه ی حضور در برنامه صبحگاه خیلی خوب بود و برای مدتی نتیجه داد ولی با شروع فصل سرما و بارندگی پاییزی همه چیز به هم خورد.

۳-  بیان لطیفه: استفاده از لطیفه های بامزه توسط خودم یا دیگر دانش آموزان تا حدودی به حل مشکل کمک می کرد ولی آنقدر لطیفه پیدا نکردم که همه بچه های ۶ تا ۱۲ ساله به همه نکات ظریف و خنده دارش پی ببرند و تازه مشکل اخلاقی هم نداشته باشد؛ علاوه بر آن روزهای شهادت و سوگواری و… هم نمی شد از این راه حل استفاده کرد.

۴-  مشارکت: اجرای برنامه توسط بچه ها که به صورت رقابتی انجام می گرفت هم راه حل خوبی بود ولی برای همه ی دانش آموزان عملی نبود و علاوه بر این روزهای امتحان و اوقاتی که بچه ها درس های سنگین داشتند؛ وقت کافی برای برنامه ریزی و یا تمرین برنامه ها پیدا نمی کردند.

۵-  استفاده از تئوری های علمی: در مطالعات و تحقیقاتم، در مورد ایجاد و تغییر و یا تعدیل رفتار؛ تئوری ها و مطالبی خوانده بودم اما چاره ی مشکل مدرسه ی ما یک راه حل عملی بود که بتوان عمل کرد و به کار بست و نتیجه گرفت.

انتخاب و اجرای راه حل:

استفاده از ارزش های ملی و ایرانی:

طبق تحقیقات انجام شده، علاقه مندی و پای بندی به ارزش های ملی، در بین ایرانیان، مقام دوم را (پس از ارزش های دینی و اعتقادی) دارد؛ نظر به اقتضای رشته ی تحصیلی و علاقه ی خودم، از قصه های مثنوی و منطق الطیر و شاهنامه و…استفاده کردم.با قصه گویی، برنامه صبحگاه را به سریالی چند قسمتی تبدیل کردم که در جایی حساس و جذاب،تمام می شد و ادامه ی ان به فردا موکول می شد در نتیجه، بچه ها به حضور به موقع در مراسم فردا برای شنیدن قصه ترغیب می شدند و سعی می کردند به موقع در مدرسه حاضر باشند.

مطمئناً شما هم با این موضوع موافق هستید که شروع روز دانش آموزان با یک برنامه صبحگاهی مناسب علاوه بر پرورش روح معنوی دانش آموزان، در بالا بردن سطح آموزشی آن ها از لحاظ یادگیری تاثیرگذار است.

مثلاً اگر معلم پرورشی مدرسه بتواند هر هفته یک کلاس را برای برگزاری برنامه های صبحگاه مدرسه انتخاب و هدایت نماید:

اول: تمام دانش آموزان طبق استعداد خود در امور و انجام برنامه ها مشارکت می نمایند.

دوم: طبق ایام اله برای پیدا کردن مطالب مناسب روز اجرای برنامه به دنبال مطالبی از قبیل شعر، مقاله، طنز و غیره هستند.

سوم: مراسم آغازین مدرسه از یکنواخت بودن و احیاناً خسته کننده بودن به پویایی و سرشار بودن تبدیل می شود.

 اهمیت برنامه ریزی مراسم صبحگاه:

۱- کلیه دانش آموزان و کارکنان، در مکان حیاط آموزشگاه حضور دارند.

۲- مدرسه می تواند برنامه های متنوع کوتاه داشته باشد.

۳- مراسم صبحگاه در ایجاد نظم و انضباط موثر می باشد.

۴- در مراسم صبحگاه پیام ها و اطلاعیه های عمومی برای همه حاضران قرائت می گردد.

۵- مراسم صبحگاه می تواند در آگاهی دانش آموزان نقش داشته باشد.

۶- در اجرای مراسم صبحگاه، دانش آموزان نقش فعال دارند.

چه مواردی در برنامه صبحگاه گنجانده می شود:

۱- تلاوت آیاتی از قرآن: تلاوت با صدای خوش، بیان معنی فارسی، اجرای کوتاه آن، درخواست سکوت کامل از طرف دانش آموزان به جهت احترام به  قرآن، مشخص کردن افراد قاری قرآن برای قرائت از میان دانش آموزان و… از نکات حاشیه ای برنامه قرائت قران می باشد. این برنامه هر روز تکرار می گردد.

۲- اجرای سرود ملی به صورت دسته جمعی: اجرای آن احساس ملی را در دانش آموزان تقویت و دانش آموزان ضمن احترام به سرود، آن را به صورت جمعی و با عشق و علاقه اجرا نمایند.

۳- بیان حدیث کوتاه از پیامبر و امامان معصوم : از قبل مشخص و به صورت موضوعی (مثل اهمیت علم، دوستی، عبادت،سلام کردن و… ) از دیگر برنامه های مراسم صبحگاه می باشد. بیان حدیث نیز از طرف دانش آموزان بوده و در صورت نیاز به توضیح کوتاه از طرف مدیر یا مربی یه دانش آموز توضیح داده می شود.

۴- قرائت دعا:  که در آن خواسته های مختلف دینی و ملی و شخصی گنجانده شده باشد. در اجرای آن، دعاها از طرف مجری قرائت و کلیه دانش آموزان آمین می گویند. اجرای مراسم دعا به عهده دانش آموزان قرار گیرد.

۵-اجرای کوتاه  ورزش صبحگاهی: ورزش شادابی خاصی به دانش آموزان می دهد.ورزش صبحگاهی یک کار دیگر گروهی بوده که اگر همراه با موسیقی باشد بهتر اجرا می گردد. در اجرای آن نیاید رفتارهای خشک وجود داشته باشدوبهتراست ۵ دقیقه قبل ازمراسم صبحگاه  اجراشود.

استفاده از امکانات صوتی مناسب و سالم در اجرای بهتر مراسم صبحگاه تاثیر دارد. ضمنا مکان اجرای مراسم و نظم  دانش آموزان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در مناسبت های مختلف از دانش آموزان مجری و برگزار کنندگان مراسم صبحگاه، نیز به نوعی قدردانی گردد.

مدیران مدارس در اجرای مراسم صبحگاه می توانند از نظر و حضور، مربی و مشاور و معاون و تشکل های دانش آموزی  استفاده نموده و ضمن بررسی و بازبینی مراسم صبحگاه، برنامه ها را به صورت هفتگی یا ماهانه به دانش آموزان اعلام نمایند. برنامه های مراسم صبحگاه با تدبیر و مدیریت مدیر و همکارانشان می تواند پربار برگزار گردد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله افزایش کیفیت برنامه صبحگاهی با فعالیت دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی

منابع و مآخذ:

۱-پاليزدار، مصطفي، ۱۳۸۸ فروردين، مديران مدرسه ها و ضرورت گسترش حسن مشاركت جويي دانش آموزان، رشته مديريت آموزشي شماره ۶۰ ، ص ۱۶

۲-جان جي- گايزل، ترجمه حجازي،محمد، ۱۳۵۲ ، شادكامي تهران، انتشارات ابن سينا، ص ۱

۳-حسن زاده، اكرم، كاتوزيان، فيروزه ۱۳۸۸ ارديبهشت چند پيشنهاد ساده ولي قابل اجرا، رشد مديريت آموزشي، شماره ۶۱ ، ص ۱۲

۴-حسني زنور، پريسا، ۱۳۸۲ ، دي، يادگيري مشاركتي، ماهنامه تربيت، شماره ۴ ، ص ۴۰

۵-سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۶-سرگزي، احمد علي، ۱۳۸۷ ، آبان، راهكارهايي براي بهسازي و با نشاط سازي مدارس، رشد مديريت مدرسه، شماره ۵۵ ص ۲۲

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معاون پرورشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

92 − = 91