نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی پیرامون مقوله چگونه توانستم به شادابی حیاط و محوطه بازی ‏و مطالعه بچه ها کمک کنم؟

نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط

در رابطه با نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط به روش نوین امکان پذیر نیست.

نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط ، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط

حال اجرای یک نمونه نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی شادابی حیاط دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی پیرامون مقوله چگونه توانستم به شادابی حیاط و محوطه بازی ‏و مطالعه بچه ها کمک کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۴ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی پیرامون مقوله چگونه توانستم به شادابی حیاط و محوطه بازی ‏و مطالعه بچه ها کمک کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان

 انتخاب راه حل

پس از درمیان گذاشتن موضوع با همکاران مقرر شد که درصدد :

۱- ایجاد کتابخانه کلاس برای استفاده دانش آموزان در کتب علمی و آموزنده باشم و آنان را علاقمند به مطالعه کنم.

۲- تلاش در ایجاد یک فضای سرسبز و سالم برای رشد روحی و روانی دانش آموزان کنیم.

۳- بوجود آوردن فضایی مناسب و استاندارد ورزشی برای بازی و ورزش دانش آموزان .

۴- کیفیت فضای مناسب و فیزیکی مدرسه : از لحاظ آسفالت و برطرف کردن امکانات صدمه دیدن دانش آموزان هنگام بازی در زنگ تفریح

۵- جلوگیری کردن از به هدر رفتن اوقات فراغت دانش آموزان در زنگ تفریح بوجود آورد.

مراحل اجرای راه حل

با توجه به عوامل موثر دربی رغبتی دانش آموزان به مطالعه کتب درسی. ابتدا با تشکیل جلسه شورای دبیران مساله را با همکاران در میان گذاشتم و از آنها خواستم که راهکارها و همفکری خود را در این رابطه بیان کنند. پس از بحث و تبادل نظر همکاران هر یک نظرات خود را بیان نمودند. پس از اظهار نظر همکاران در این زمینه تمامی پیشنهادها را جمع بندی کرده و با توجه به احترامی که به نظرات آنان قائل بودم، سعی نمودم از همه آنها استفاده کنم و درصد کسانی که به این کار موافق بودند را مشخص نمودم که خوشبختانه تمامی همکاران با این کار موافق بودند. احساس کردم که اضطراب همکاران نسبت به دانش آموزان رو به بهبود است. سپس با بچه هایی که عضو شورای دانش آموزی بودند مطرح کردم و نظرات آنها را هم جویا شدم و خود آنها را هم در این امر مسئول قرار دادم. که دانش آموزان به ترتیب نظراتشان را بیان کردند که با هدایت پیشنهادهای آنها مقرر گردید :

۱-با مسئله اینکه جای فضای سبز کجا باشد مواجه شدم؟

۲-چگونه نهالها ودرختان در حیاط دو مدرسه بکاریم یا در یک حیاط ؟

۳-: چه کسی این کارها را انجام دهد؟

۴-هزینه های خرج کرد از کجا تهیه کنم؟

با یاری و توکل  به  خدا و  همکاری  و همفکری  همکاران و  دانش آموزان کار کار کاشتن  درختان  توسط   دانش آموزان   راهنمائی و آوردن کود برای درختان توسط بچه ها  و خرید درختان را خودم به اتفاق اولیای یکی از دانش آموزان انجام دادم که در هزینه صرفه جویی شود. که هزینه انجام این کار را می توان بابت هزینه های آموزشی وتعمیراتی وسایل کمک آموزشی برای بچه ها بکار برد.

مراحل اجرا تا پایانی را با همکاری افراد خیر و یا با بودجه مدرسه خرج شده است که با این کار دغدغه همکاران در رابطه با مطالعه و ورزش  دانش آموزان با  توکل به خدا  برطرف خواهد شد. و در هنگام  ورزش و بازی  دیگر نگران  صدمه  دیدن. دانش آموزان نخواهیم بود .

جمع آوری داده ها و شواهد ۲

« چنانچه در یکی از کارهایی که انجام شد خود دانش آموزان درکلاس به موقع متذکر می شدند که حالا وقت مطالعه و استفاده از کتاب داستان می باشد که علاقمندی خود را نسبت به توضیح موارد و مطالب کتب درسی- داستانی ابراز می دانستند. نگهداری از کتب درسی و داستانی و آموزنده بیانگر این مساله است.

تقریباً تمامی بچه ها در این موضوع همکاری می کردند و با یکدیگر به بحث و تبادل نظر می پرداختند. در ضمن با توجه به  کارهایی انجام شده و موفقیت دانش آموزان و علاقمندی آنان به استفاده و مطالعه باعث گردید که آنان از لحاظ دروس دیگر هم پیشرفت قابل شایان ذکری داشت. دانش آموزان از حالت یکنواختی و رکود بیرون آمده  و در درسهای دیگر با هم گروه- بندی هایی که از قبل طبق روال سالهای گذشته می شدند البته با شدت توجهی داشته باشند و به روخوانی و حقظ مطالب درسی دیگر کمک بیشتر و علاقه بسیار پیشرفت بسیار خوبی داشتند. مخصوصاً در روخوانی فارسی و حفظ شعرهای کتاب درسی، بطوری که قبل از اینکه بخواهم درس را شروع به تدریس کنم حفظ کرده و در کلاس بطور گروهی می خواندند.

که این تاثیر در نمرات درس فارسی و روخوانی نوبت اول و دوم آنها بخوبی مشهود است. ارتباط معلم با دانش آموز تاثیر بسزایی داشته است و آموزشگاه و کلاسها را از وضعیت بی روح به محیطی کاملاً با نشاط و فعال با مشارکت خود دانش آموزان در امر ایجاد فضای سبز و فضای مناسب برای مطالعه و ورزش تبدیل نمود. البته توصیه های خوب و مهم و مفید و در امر مطالعه و صحبت به دانش آموزان  و شرکت فعال دانش آموزان درکلاس در زمینه استفاده و مطالعه کتب درسی و کتابخانه کلاسی همچنین علاقمندی آنان به وضوح روشن است و همین طور فعالیت دانش آموزان درکارهای گروهی و فعال بودن در کلاس کاملاً مشهود می باشد.

مادر یکی از دانش آموزان به نام مهدی نجفی می گوید: که در اوایل سال پسرم  خیلی خجالتی و رودرواسی می کردبا کسی  دوستی برقرار  نمی کرد. و از  لحاظ  درسی هم  پیشرفتی نداشت . اما به لطف خدا حال خیلی پسرم روشن و  دوست داشتنی شده و خیلی راحت با دوستانش ارتباط دوستی برقرار می کند و از لحاظ درسی هم خیلی خوب شده است و علاقه  زیادی به کتاب خوانی پیدا کرده است.

« ارزشیابی و تعیین اعتبار»

در هفته یک روز در زنگ نقاشی اختصاص داده شد به کتاب قصه خواندن و داستان از کتابهای کتابخانه کلاس که همگی با اشتیاق استقبال کردند و عضو کتابخانه کلاس شد که برای همگی کارت کتابخانه و دفتر ثبت و مشخصات کتاب -هایی که تحویل می گیرند تهیه شد.

که در این ساعت تعدادی از دانش آموزان داستانی از کتابی که قبلاً خوانده بود را برای دیگر همکلاسی هایش تعریف می کرد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان  نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  کمک به شادابی حیاط و محوطه بازی دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی

 منابع وماخذ

۱ جان میلتون..بهشت بازیافت . سال ۱۹۷۱ میلادی.

۲٫خالصی  . عباس. کتاب بهداشت محیط.

۳٫سنگری :محمدرضا . مجله پیوند  . ۳۲۸-۸۶ .

۴٫صفری نژ اد  رسول- اقدام پژوهی . چگونه توانستم به آراستگی و شادابی حیاط و محوطه بازی بچه ها کمک کنم. استان فارس-ناحیه ۳٫ سال ۸۷-۸۶٫

۵٫نورانی . حیدر سال ۱۳۸۲

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معاون عمومی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

2 + = 9