نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا پیرامون مقوله چگونه توانستم با تغییر روش تدریس ساعت درس را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم ؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت

در رابطه با نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت به روش نوین امکان پذیر نیست.

نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت

حال اجرای یک نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا تدریس ساعت دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا پیرامون مقوله چگونه توانستم با تغییر روش تدریس ساعت درس را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا پیرامون مقوله چگونه توانستم با تغییر روش تدریس ساعت درس را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس

اجرای راه حل جدید :

غالبا درسهایی مانند فیزیک ،شیمی وزیست شناسی و… دارای آزمایشگاهی  بوده ودانش آموزان در این کلاس ها می توانند از وسایل آزمایشگاهی استفاده نموده وتنوعی در کلاس ایجاد شود در صورتی که کلاس جغرافیا  محدود به همان کلاس بوده ومعمولا کلاس خشک وبی روح است به همین  جهت باید کاری می کردم که کلاس  جغرافیا را به کلاس شاد ودلپذیر تبدیل کنم که دانش آموزان از این کلاس  نه تنها خسته نشوند بلکه لذت هم ببرند.

بنابر این جهت تنوع اکثر اوقات با دانش آموزان به  کارگاه رایانه می رفتیم

روش اجرا :

قبل از ارزشیابی باید درس را تدریس نمود. هرچند موضوع روش  ارزشیابی ونحوه علاقه نمودن دانش آموزان به درس جغرافیا می باشد ولی ابتدا اشاره ای کوتاه به روش  تدریس اینجانب در کلاس درس نموده وبعدا به روش ارزشیابی می پردازم. بنده حدود ۱۷ سال است که در شهرستان علی آبادکتول به تدریس جغرافیا مشغول هستم در طول این سال ها تمام سعی وتلاش بنده این بوده  که حداکثر توان علمی وتجربی خویش را  جهت بالا بردن كيفيت  تدریس با استفاده از روشهای مختلف تدریس  به کار گیرم تا بیشترین نتیجه را در یادگیری وشکوفایی استعدادهای دانش آموزان داشته باشم .در طول این  سالها با روش های مختلفی آشنا شده و اغلب دارای نتایج خوبی بوده اندهر چند که بعضی از آنها وقت زیادی  را نیاز داشته اند. در این راستا با دانش آموزان متفاوتی سرو کار داشته ام از تیز هوشان ونمونه تا کارودانش  ومدارس عادی و …  سعی نموده ام در هر کلاس با توجه به سطح فکر دانش آموزان از روش های  متفاوتی برای تدریس وارزشیابی استفاده نمایم. همچنین در طول این سال ها به این نتیجه رسیده ام که  تدریس زمانی می تواند بیشترین راندمان را داشته باشد که :

– معلم به موضوع مورد تدریس علاقه واقعی  داشته باشد وبرای آن ارزش قائل شود.

– برای دانش آموزان ارزش قائل شود که این درس در هر رشته ای که  باشدمورد استفاده قرار گیرد.

– آشنایی با انواع روش های نوین تدریس در امر یادگیری واستفاده از وسایل  کمک آموزشی نظیر نرم افزار جغرافیا وتدوین آن ،فیلم آموزشی ونقشه و….

روش تدریس :

معمولا  جلسه اول ورود به هر کلاس را با نام جلسه معارفه و آشنایی آنان با روش تدریس وانتظارات دبیر از آنان  وآگاه  نمودن آنان به خصوص دانش آموزان سال دوم که تدریس  جغرافیا در مقطع متوسطه از سال دوم شروع  می  شود به اینکه چرا این رشته (ریاضی – تجربی – انسانی ) را انتخاب نموده اند ودادن اطلاعاتی راجع به رشته  انتخابی واینکه با انتخاب رشته مورد نظر آینده خودرا رقم زده اند حال برای رسیدن به هدف مورد نظر در رشته  انتخاب شده چگونه برنامه ریزی نمایند اطلاعاتی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهم.

در جلسه دوم که  تدریس شروع می شود برای اینکه به عمق مطالب درسی پی ببرند در جلسه اول مطالبی راجع به نحوه  مطالعه این درس در اختیار دانش آموزان قرار می دهم اینکه محیطی را برای مطالعه انتخاب نمایند فضای آرام  وساکت ، از لحاظ نور دهی مکان مطالعه ،اختصاص چه زمانی برای مطالعه هر درس ،پیش مطالعه دروس قبل  از تدریس دبیر با وجود توضیحاتی که در جلسه معارفه حاصل تجربیات بنده در مورد شیوه مطالعه بوده در اختیار دانش آموزان قرارداده تا آنان را به مطالعه وکتابخوانی نه تنها به درس جغرافیا بلکه به سایر دروس ومطالعات

غیر درسی علاقه نشان دهند. قبل از تدریس در جلسه اول از دانش آموزان می خواهم به مدت ۱۵ الی ۲۰   دقیقه سر کلاس به مطالعه درسی که معمولا بر اساس بودجه بندی خودم هر جلسه ۶ صفحه بیشتر تدریس  نمی کنم بپردازند تا بنده رئوس مطالب واهداف رفتاری را یا  روی تابلو برای آنها می نویسم یا نرم افزار جغرافیا را که خودم برای اکثر دروس به صورت پاورپوینت آماده  نموده ام در سایت راه اندازی نمایم.

در حین پيش  مطالعه در کلاس به نحوه مطالعه دانش آموزان  توجه می کنم که یکی از مشکلات آنان مطالعه با صداي بلند بود . براي دانش آموزان توضيح دادم که هنگام  مطالعه سعی نمایید با تمرکز حواس بیشتر وبا چشم مطالعه نمایید یا اگر فرصت شد قبل از تدریس مبحث  اصلی حداقل ۵ دقیقه در مورد اهمیت موضوع تدریس بحث نمایم یا گوشه ای از فیلم آموزشی راجع به تدریس  رابرای آنان نمایش دهم وآنقدر موضوع را مهم وجذاب جلوه می دهم که دانش آموز دوست داشته باشد  موضوع رابداند. به عنوان مثال اهمیت علم جغرافیا ، نظر جغرافیدانان وعلمای سیاست را در این ارتباط توضیح  می دهم . هدف علم جغرافیا – جغرافیای کاربردی واینکه هیچ فعالیت عمرانی در دنیا بدون جغرافیا امکان پذیر نیست،مثلا درس موقعیت ایران در جغرافیای سال دوم : بر انگیختن حس ناسیونالیستی – هویت ملی ایرانی بودن وایران را ساختن در گرو شناخت درست از ایران

– تدریس به کمک وسایل کمک آموزشی نقشه ایران  وجهان – نقشه های توپوگرافی – فیلم –عکس –روزنامه کتاب های کمکی علمی – اینترنت با توجه به موضوع  تدریس

– روش تدریس تنها یک روش نیست بلكه  از روش سخنرانی – گروهی- پرسش وپاسخ – الگوی کاوشگری  با استفاده از فیلم آموزشی ونرم افزار جغرافیا با توجه به موضوع درس ووضعیت کلاس استفاده می شود.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

کسب نتایج  پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله جذاب کردن درس جغرافیا با تغییر روش تدریس نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

 منابع قابل استفاده :

– الیس ، سوزان ووالن . آشنایی با یادگیری از طریق همیاری ،ترجمه طاهر رستگار ومجید ملکان،نشرنی ، تهران ،چاپ هفتم ،۱۳۸۲

– بروس ، چویس،ویل ،مارشال ،الگوهای تدریس ۲۰۰۰ ، ترجمه محمد رضا بهرنگی ، نشر کمال تربیت تهران ،چاپ اول ،۱۳۸۰ .

– شعبانی ، حسن ، مهارت های آموزشی ، روش ها وفنون تدریس ، انتشارات سمت ، تهران ،۱۳۸۴ .

– حایری زاده ، قاسم خان ، سودابه ، محمد حسین ، یادگیری از طریق همیاری ، نشرنی ،تهران ، چاپ چهارم ، ۱۳۸۴ .

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 57 = 65