نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی پیرامون مقوله چگونه توانستم نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه را افزایش دهم؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات

در رابطه با نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات به روش نوین امکان پذیر نیست.

نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات

حال اجرای یک نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی افزایش نمرات دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی پیرامون مقوله چگونه توانستم نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه را افزایش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۲ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی پیرامون مقوله چگونه توانستم نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه را افزایش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه

ر وش جمع آوری اطلاعات(شواهد ۱ ):

۱٫مصاحبه (دانش آموزان واولیاء).

  1. پرسشنامه

چگونگی انجام کار:

باتوجه به نمرات دانش آ موزان وموقعیت کلاس وپرسشنامه جمع آوری شده از اولیاءراه حل های زیررا بررسی کردم.

  1. استخراج کلیه افعال درس هرجلسه .
  2. انجام مسابقه فردی وگروهی ساخت صیغه های فعل درکلاس.
  3. آموزش از طریق ایماءواشاره.(ایجاد رمز به خصوص برای هر صیغه(
  4. تشویق سرگروه ها برای کار با افراد ضعیف.
  5. جابجایی ساعت تدریس هفتگی در برنامه روزانه.

نتایج حاصل از فرم نظر سنجی(شواهد ۲ ):

– نحوه تدریس معلم. (۰ )

-سخت بودن عربی پایه دوم.( ۰ )

– عدم انگیزه دانش آموزان واولیاء ایشان جهت فراگیری زبان عربی به عنوان زبان دوم. ( ۰ )

– عدم تکرار و تمرین در منزل. ( ۵۴ )

– عدم جایگزینی صحیح در برنامه هفتگی.( ۷۲ )

– استفاده بدون برنامه از تلویزیون-کامپیوتروماهواره. (۴۵ )

– عدم پیگیری اولیاء.( ۹ )

– کم بودن ساعات تدریس درس عربی.( ۴۵ )

باتوجه به بررسی های انجام شده با هماهنگی با کادردفتری جای درس عربی را در برنامه هفتگی به دوساعت اول روز یکشنبه انتقال دادیم.

جهت تدریس درس جدید از دانش آموزان می خواستم درمنزل مروری بر درس جدید داشته باشند

کلیه لغات جدید وافعال جدیدی که دردرس می بیننددردفتر عربی یادداشت کنند در ابتدای کلاس پس از تدریس قواعد باکمک البوم افعال ضمن قرائت درس جدید ازآنها می خواستم افعال جدیدرابا نوع فعل وصیغه برای کلاس مشخص کنند.

متن درس هم با کمک دانش آموزان ترجمه می شدومن صرفاًمتون ترجمه شده را تصحیح می کردم.کم کم این کار باعث ترغیب وتشویق دانش آموزان جهت مشارکت در تدریس شد تا جایی که دانش آموزانی داوطلب تدریس می شدند .

همانطور که می دانیم در تدریس به روش بازی،روابط اجتماعی فراگیران،مشارکت پذیری واعتماد وروحیه ی تعاون تقویت می شود.بازی برنامه ایی متعادل وفرآیند محور فراهم می آوردکه همه ی اهداف رشد را تحقق می بخشد.ودر عین حال به ارتقای مهارت های جسمی،گفتاری واجتماعی یاری می رسا ند.

فعالیت های گروهی وانفرادی باز باخورد های فوری برای معلم در توجه نشان دادن به هر فراگیر فراهم می آورد.مهم تر از همه ،یادگیری را برای فراگیران لذت بخش می سازد ودرآن ،انگیزه ای مداوم برای آموزش های مدرسه ای به وجود می آورد.(به نقل ازکتاب آموزش وپرورش در پیش  دبستان،نوشته وینتا کول،ترجمه فرحنده مفیدی تهران:سمت، ۱۳۷۴)

دانش آموزان از نظر علایق وتوانایی ها متفاوت اند.بنابراین عده زیادی ازآنها تمایل زیادی به بازی دارند وهر فعالیتی را درقالب بازی دوست دارند .معلم بایداز این موقعیت برای آموزش مفاهیم استفاده کند البته این روش تا حدودی دشوا ر است اما اثربخشی آن در یادگیری قابل توجه است.

بنابراین روش دیگری که پس ازخاتمه درس اجراء می شد مسابقه فردی یا گروهی بود .درمسابقه فردی دو نفر از دانش اموزان شرکت می کردند افعال خاصی از آنها خواسته می شدبا زمان مشخص وشخص برنده توسط دانش آموزان تشویق می شد.

در مسابقه گروهی فعل خاصی ازگروها خواسته می شد گروهی که زودتر پاسخ رامی نوشت باگفتن کلمه سُک سُک زمان را خاتمه می دادودرصورتی که پاسخ درست می داد نمره تشویقی می گرفت.

۱٫ارتباط نزدیکی بین آموخته های قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد.

  1. مشارکت دانش آموزان در تدریس های به تعمیق آموخته های اوکمک شایانی می کند.

۳٫انجام بازی فردی وگروهی کلاس راشاداب وازدلزدگی نسبت به درس عربی می کاهد.

۴٫عامل تشویق تاثیر محسوسی در بهبود فرآیند یادگیری دارد.

  1. استفاده از وسایل کمک آموزشی در یادگیری دانش اموزآن نقش مثبت دارد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله  افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  افزایش نمرات درس دانش آموزان سال دوم مدرسه نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی

منابع :

www.sid.ir

www.noormags.com

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر عربی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

61 + = 62