نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های حیاط پویا، ورزش صبحگاهی و … دانش آموزانم را به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید راغب سازم ؟

نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی

در رابطه با نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی به روش نوین امکان پذیر نیست.

نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی

حال اجرای یک نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی ورزش صبحگاهی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های حیاط پویا، ورزش صبحگاهی و … دانش آموزانم را به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید راغب سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم به کمک راهکار های حیاط پویا، ورزش صبحگاهی و … دانش آموزانم را به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید راغب سازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید

دیباچه مطالب پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید

 باز ساخت یا بهسازی عمل

۱-        این اقدام پژوهی باعث شد که اطلاعاتم را در مورد ورزش در  دانش آموزان و مراحل رشد بدنی آنها بالا ببرم

۲-        ابتدا برای بالا بردن آگاهی دانش آموزان در مورد آثار و اهمیت ورزش از روش تحقیق استفاده می کردم که بعد متوجه شدم که این روش به علت یکنواخت بودن برای بچه ها جالب نیست در نتیجه تصمیم گرفتم برای این کار از روش های جذاب و متنوع و ابتکاری استفاده کنم

۳-        همچنین خود و همکارانم به این موضوع پی بردیم که اقدامات مربی و مدیر مدرسه برای ترغیب دانش آموزان به ورزش کافی نیست باید همه معلمان در این مورد تلاش کنند.

۴-        استفاده از روش های یکنواخت و مستقیم برای ترغیب دانش آموزان مناسب نیست بلکه بهتر است از روش های غیر مستقیم و تلفیقی از چند روش استفاده شود.

هدف اصلی تربیت بدنی ( که با هدف کلی آموزش و پرورش یکسان است ) تربیت همه جانبه کودکان و کودکان به عنوان افراد مفید و مسئولیت پذیر جامعه است . بنا براین برنامه آموزشی باید به قدری اساسی و فراگیر باشد که کودکان بتوانند معلومات و تجربه های لازم را برای رسیدن به اهداف مقدس آموزش و پرورش کسب کنند .بنابراین برنامه های تربیت بدنی باید از نظر پرورش صحیح کودکان و کودکان دارای ویژگیهای زیر باشد :

۱- فرد را از نظر آمادگی بدنی به سطح مطلوب برساند ، یعنی بتواند آمادگی وکارایی بدن را تضمین کند .

۲- فرد بتواند به کمک آن در کاربرد بدن خود تسلط کامل داشته باشد و مهارتهای لازم را کسب کند .

۳- صفات ومحاسن اخلاقی و اجتماعی را ایجاد کند .

۴- مهارتهای ایمنی و عادتهای سالم را ایجاد کند .

۵- برای ایام فراغت ، برنامه سالم مفید داشته باشد .

۶- باعث اعتماد به نفس شود .

۷- از برنامه های آموزش و ورزشی ، نتایج انسانی و تربیتی بدست آورند .

اهداف عمده تربیت بدنی :

۱- هدفهای توسعه و رشد اندامی : منظور از آن ایجاد قدرت جسمانی از راه رشد و توسعه دستگاههای مختلف بدن است یا به عبارت دیگر توجه به این هدف معطوف به نیرومندی و آمادگی جسمانی می باشد .

۲- هدف توسعه و رشد عصبی ، عضلانی ( حیطه روان – حرکتی ) : منظور از آن دور ریختن حرکات اضافی و بیهوده در اجرای مهارتهای بدنی و انجام آن حرکات با تبحر و استادی و زیبایی و ظرافت و با صرف حداقل انرژی ممکن در مرحله اجرا ء

۳- هدف توسعه و رشد تفسیری (حیطه شناختی ) : توسعه و رشد تفسیری در بر گیرنده معلومات ، قضاوتها ، درک و تشخیص و ارزشهایی است که با اجرای فعالیتهای جسمانی همراهند و منظور از آن گرد آوری معلومات ضروری برای پر بار تر کردن زندگی ، توانایی اندیشه و تفسیر و تحلیل شرایط و اوضاعی است که فرد در زندگی روزمره خود دائما با آن مواجه می شود . همچنین معلومات بهداشتی ، پیشگیری از بیماریها ، قوانین و مقررات رشته های ورزشی ، روابط انسانی و غیره نیز در این حیطه قرار می گیرند .

۴- هذف توسعه و رشد فردی ، اجتماعی ( حیطه عاطفی ) : منظور سازگاری فرد با خود و با دیگران و نیز توسعه در رشد معیارهای رفتاری لازم برای یک شهروند خوب می باشد . تعالی این جنبه یکی از خدمات عمده تربیت بدنی به جوامع بشری است .

در این قسمت به طور خلاصه به اهداف تربیت بدنی در دوره های مختلف تحصیلی و هر یک از حیطه های مذکور اشاره می گردد :

اهداف درس تربیت بدنی در دوره ابتدایی

حیطه شناختی :

۱- آشنایی با وضعیت های صحیح بدنی درراه رفتن ،ایستادن،نشستن،حمل اشیاء

۲- آشنایی با برخی رشته ورزشی رایج آموزشگا هی.

۳- آشنایی با برخی عوامل ایجاد کننده صدمات ورزشی و نحو ه ی پیشگیری از آنها

۴- آشنایی باآمادگی جسمانی وحرکتی و برخی از آزمو نهای آن.

۵- آگا هی از اصول اساسی بهداشت ورزشی؛

۶- شناخت قا بلیت ها و محدودیت های حرکتی .

۷- آشنایی با اصول مبانی تربیت بدنی در حد د بستان.

حیطه روان – حرکتی:

۱- توانایی انجام مهارتهای بنیادی (حر کات انتقا لی-حر کت غیر انتقالی –حرکات مها رتی)به شکل صحیح.

۲- کسب توانا های ادراکی –حر کتی در پاسخ به محرک های مختلف و متنوع.

۳- مهارت در برخی شیرین کاری ها و حرکات ریتمیک(حرکات تعادلی ،تقلیدی،تشبیهی،ابداعی مر بوط به رشته های ورزشی).

۴- مهارت در انجام تمرینات آمادگی جسمانی وتندرستی؛

۵- توانایی اجرای مهارتهای اولیه رشته های ورزشی رایج آموزشگاهی به ویژه ورزش های پایه.

۶- مهارت در اجرای برخی بازی های د بستا نی و پرورشی.

۷- مهارت در شناخت مفاهیم از طریق حرکت.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

کسب نتایج  پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله راغب ساختن دانش آموزانم به فعالیت های بدنی هدفمند و مفید نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش  

«منابع و مآخذ»

۱ – مهريار، امير هوشنگ و يوسفي، فريده،(۱۳۶۹)، تشخيص و درمان بيماري‌هاي رواني در كودكان ، شيراز: انتشارات علامه طباطبايي.

۲ – اف. فيت، هاليس (۱۳۶۹)، تربيت بدني و باز پروري براي رشد، سازگاري و بهبود معلولان ، ترجمه‌ي تقي منشي طوسي، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوي.

۳ – دلاكاتو، كارل، تشخيص و درمان دشواري هاي گفتار و خواندن، ترجمه‌ي نيمتاج زرين قلم، چاپخانه‌ي دفتر نشر فرهنگ اسلامي

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 4 = 1