نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با تلفیق دروس دانش آموزان را به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند آموزش و تمرین دهم؟

اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب

در رابطه با اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با تلفیق دروس دانش آموزان را به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند آموزش و تمرین دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۴ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم با تلفیق دروس دانش آموزان را به عنوان یک شهروند خوب و علاقمند آموزش و تمرین دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب

تجزیه و تحلیل و تغییر داده ها :

برای تجزیه تحلیل داده ها از روش شش پرسش استفاده می کنم

۱-چرا :علت استفاده این تحقیق داشتن کلاس با نشاط و با انگیزه و دارای مهارت های زندگی و شهروندی

۲-چگونه: استفاده از نظرات مدیر ومعاونین و پرسش از دانش اموزان و کتاب و غیره ….

۳-چه کسی: من به عنوان معلم این کلاس

۴- چه چیزی: برقراری آموزش مهارت های زندگی و شهروندی در کلاس

۵-چه موقع: از الان تا پایان تدریسم در  کلاس

۶- چه مکانی: در سر کلاس ششم به عنوان نمونه و ارجاع به سایر کلاسها

انتخاب راه حل یا راه حل های موقت:

۱-پخش فیلم یا اسلاید در سر کلاس

۲-کنفرانس دادن دانش آموزان

۳- استفاده از بروشور های مهارت های شهروندی

۴- برای هر فصل بازدید بردن دانش آموزان در سطح جامعه

۵- استفاده از مطالب و پاورپوینت در رابطه با مهارت های زندگی

۶- متنوع صحبت کردن معلم در حین تدریس در رابطه با نقش درس در زندگی

شیوه های اجراء:

علاوه بر راهکار های بالا مسائل زیر را توسط پاورپوینت به دانش آموزان آموزش دادم:

۱- توانایی تصمیم گیری: این توانایی به فرد کمک می کند تا به نحوی موثر در مورد مسائل زندگی خود تصمیم گیری کند چنانچه کودکان یا نوجوانان بتوانند فعالانه در مورد اعمال خود تصمیم بگیرند، جوانب مختلف راه حل هایی که می توانند انتخاب کنند را بررسی و پیامد هر انتخاب را ارزیابی نمایند، آنگاه خواهند توانست از سطح بیشتری از سلامت روانی برخوردار شوند.

۲- توانایی حل مسئله: این توانمندی فرد را قادر می سازد تا به طور موثرتری مسائل زندگی را حل نماید. مسائل مهم زندگی اگر حل نشده بمانند تنش روانی و به دنبال آن مشکلاتی برای جسم در پی خواهند داشت.

۳- توانایی تفکر خلاق: این نوع تفکر، هم به حل مسئله و هم به تصمیم گیری های مناسب کمک می کند. با استفاده از این نوع تفکر، راه حل های مختلف مسائل و پیامدهای هریک از آنها بررسی می شود تا در اختیار روند تصمیم گیری قرار بگیرد. این امر فرد را قادر می سازد تا مسائل را از ورای تجارب مستقیم خود دریابد و حتی زمانی که مشکلی وجود ندارد و تصمیم گیری خاصی لازم نیست، به سازگاری و انعطاف بیشتری به زندگی روزمره خود بپردازد.

۴- توانایی تفکر نقادانه: تفکر نقادانه، توانایی تحلیل اطلاعات و تجارب است. آموزش این مهارت نوجوان را قادر می سازد تا در برخورد با ارزش ها، فشار گروه همسالان و رسانه های جمعی مقاومت نماید و از آسیب های ناشی از این موارد در امان بماند.

۵- توانایی برقراری رابطه موثر: این مهارت به فرد کمک می کند تا از طریق کلام یا رفتار خود و به شیوه ای که متناسب با فرهنگ، جامعه و موقعیت، خود و ارزش ها و باورهای خویش را مطرح سازد. بدین ترتیب فرد خواهد توانست نظرات، عقاید، خواسته ها، نیازها و عواطف خود را ابراز کند و در صورت نیاز بتواند از دیگران درخواست کمک و راهنمایی نماید. مهارت تقاضای کمک و راهنمایی از دیگران در هنگام ضرورت از مشخصات مهم یک رابطه سالم است.

۶- توانایی برقراری روابط بین فردی سازگارانه: این توانایی به ایجاد روابط بین فردی مثبت و موثر انسان با دیگران کمک می کند. یکی از این موارد توانایی ایجاد و ابقای روابط دوستانه است که در سلامت روانی و اجتماعی، روابط گرم خانوادگی و قطع روابط اجتماعی ناسالم نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

۷- توانایی آگاهی از خود: خودآگاهی توانایی شناخت خود و آگاهی از خصوصیات، نقاط ضعف و قدرت، خواسته ها و ترس ها و انزجارها است. رشد خودآگاهی به فرد کمک می کند تا دریابد تحت استرس قرار دارد یا نه و این امر معمولاپیش شرط و شرط ضروری روابط اجتماعی و روابط بین فردی مناسب و همدلانه است.

۸- توانایی همدلی با دیگران: همدلی یعنی اینکه فرد بتواند زندگی دیگران را حتی زمانی که در آن شرایط قرار ندارد درک کند. این مهارت به انسان کمک می کند تا بتواند دیگران را حتی وقتی با آنها بسیار متفاوت است بپذیرد و به آنها احترام بگذارد. همدلی، روابط اجتماعی را بهتر می کند و به ایجاد رفتارهای حمایت کننده و پذیرنده نسبت به انسان های دیگر منجر می شود.

۹- توانایی مقابله با هیجان ها: این توانایی فرد را قادر می سازد تا هیجانها را در خود و دیگران تشخیص دهد، نحوه تاثیر هیجانات بر رفتار را بداند و بتواند واکنش مناسبی به هیجان های مختلف نشان دهد. اگر با حالت های هیجانی مثل غم، خشم یا اضطراب درست برخورد نشود این موارد تاثیر منفی بر سلامت روانی و جسمی یا اجتماعی خواهند گذاشت.

۱۰- توانایی مقابله با تنش ها: این توانمندی شامل شناخت تنش های مختلف زندگی و تاثیرات آنها بر فرد است. شناسایی منابع تنشی و نحوه تاثیر آن بر انسان فرد را قادر می سازد تا با اعمال و موضع گیری های خود فشار را کاهش دهد. مسلم است که عوامل فرهنگی و اجتماعی تعیین کننده ماهیت زندگی است. مثلادر بعضی جوامع، پسران برقراری تماس جنسی با ممنوعیت عرفی مواجه نیستند، حال آنکه در مورد دختران کاملابرعکس است بنابراین برای استفاده از مهارت های زندگی با هدف افزایش توانایی های روانی، اجتماعی، جنسیت نقش مهمی دارد. به این ترتیب محتوای آموزش مهارت های زندگی باید دقیقا بر اساس نیازمندی ها و ویژگی های هر کشور یا منطقه تعیین شوند.

گرد آوری  شواهد ۲:

پس از بررسی رفتار دانش آموزان پس از آموزش مهارت های زندگی تغییرات چشمگیری را در رفتار و کردار آنان مشاهده نمودم .

  1. ۱٫ قدرت تحمل در برابر عقايد گوناگون و احساس امنيت در برابر گفتار ديگران : آنان چنين مهارتي را کلاس به دست آورده و با تعامل با بنده و دانش آموزان دیگر ، به توانايي و مهارت برخورد با آنها دست يافتند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب  نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  آموزش و تمرین دانش آموزان به عنوان یک شهروند خوب نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی 

منابع :

۱- جان جي- گايزل، ترجمه حجازي،محمد، ۱۳۵۲ ، شادكامي تهران، انتشارات ابن سينا، ص ۱

۲ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۳ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۴ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۵ – سرشار، مرضيه، ۱۳۸۸ ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره ۳ ، ص ۶۰

۶ – مراد حاصل، مهدي، ۱۳۸۵ ارديبهشت، رمز و راز شاد زيستن، ماهنامه پيوند، شماره ۳۱۹ ، ص ۱۸

۷ – صباغيان، زهرا، ۱۳۸۴ تابستان، مدرسه و تقويت نشاط و اميد به زندگي، ماهنامه پيوند، شماره هاي ۳۰۹- ۳۱۰- ۳۱۱ ، ص ۲۸

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

25 − = 16