اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی

اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی

در رابطه با اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی بدخطی و نارسا نویسی و درشت نویسی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با تقویت انگشتان دست دانش آموزم بدخطی و نارسانویسی اورا بهبود ببخشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۴ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم با تقویت انگشتان دست دانش آموزم بدخطی و نارسانویسی اورا بهبود ببخشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او

ادبیات و پیشینه ی تحقیق

در تحقیقی که توسط خانم ” سهیلا گنج خانی ” با عنوان راهکارهای عملی برای کاهش میزان بد خطیدانش آموزان در دبستان شهید بخارایی ناحیه یک زنجان انجام گرفته است بهراه حلهای زیر جهت رفع مشکل اشاره شده است.

۱ –  استفاده از رسم الخط تحریری موجود در بازار

۲-دانش آموزان با راهنمایی معلّم بطور مستقیم از روی خطوط و نمونه های تحریری، کپی برداری کنند.

۳-شبیه سازی بطور مستقیم ( مشق نظری )

پس از انجام راهکارهای بالا به نتایج زیر دست یافته اند.

۱-    هرچه دانش آموزان تمرین بیشتری انجام می دادند مهارتشان در نوشتن خط نستعلیق افزایش می یافت.

۲-    انگیزه ی زیبا نویسی در دانش آموزان افزایش می یافت .

و در تحقیق دیگری که توسط خانم” صغری احمدی ” آموزگار دبستان حضرت رقیه (س) ناحیه یک زنجان با عنوان راهکارهای عملی برای کاهش بد خطی دانش آموزان انجام گرفته است ، به این راهکارها اشاره شده است.

۱-    آموزش اولیا :که از آن ها خواسته شد در خانه جهت رسیدگی به تکالیف فرزندانشان وقتی را اختصاص دهند.

۲-  معلم و روش تدریس او: آموزش گرفتن صحیح مداد به دانش آموزان و جدّی گرفتن خط تحریری در کلاس و همچنین آموزش کپی برداری از روی کلمات بوسیله ی کاغذ های نازک

۳-    تشویق دانش آموزان :تشویق دانش آموزانی که بیشترین دقت و توجه را در زیبا نویسی داشتند.

۴-    آموزش قواعد خط تحریری : بوسیله ی بازی با شن و آبرنگ

۵-    تقلید از کلمات کتاب : موقع نوشتن و راهنمایی معلم

پس از اجرای راهکارهای فوق نتایج ذیل بدست آمده است:

۱-    بهتر شدن خط دانش آموزان توسط همکاران تأیید گردید.

۲-    اولیای دانش آموزان نسبت به خط فرزندان خود حسّاسیت بیشتری داشته و آنان را به زیبا نویسی تشویق می نمودند.

۳-    خود معلم نیز مشاهده می کرد که دانش آموزان روز به روز زیبا تر و خوش خط تر می نویسند.

۴-    دانش آموزان برای زیبا نویسی و برای تشویق شدن با هم دیگر به رقابت می پرداختند.

۵-    انگیزه ی زیبا نویسی در دانش آموزان افزایش یافته بود.

اشکال در جهت یابی صحیح: برخی از دانش آموزان درک صحیحی از رابطه های فضایی ندارند و قادر نیستند اشکال صحیح حروف را بنویسند. مثلاً حرف« آ » را بیش از حد امتداد داده از روی خط می گذرانند ویا حروف کلمه ای مثل « آب » را اشتباه جا گذاری می کنند. وبه شکل  « ب آ » می نویسند .

۲-مشکلات نوشتن صحیح حروف  الفبا ( حرف نویسی ) : در عمل برخی از دانش آموزان حتّی تا  سالها بعد از کلاس اول نیز در نوشتن صحیح شکل حروف الفبا دچار مشکلات مختلفی هستند. گاهی حروف را بیش از حد بزرگ و یا کوچک می نویسند . در برخی موارد ، خطوط مستقیم ( افقی یا عمودی ) را به حالت قوس دار می نویسند ویا بالعکس.

۳-مشکلات نسخه برداری صحیح از کلمات ( رونویسی ): این هم نشینی به سه صورت انجام می پذیرد:

–     به کار بردن حروف منفصل ، مثل ( آزادی)

–     ترکیب حروف متّصل ، مثل ( میهن )

–     قرار گرفتن حروف بصورت مختلط ، مثل ( برابری )

به عبارت دیگر دانش آموزان فارسی زبان مجبورند رویه ی جدا نویسی و رویه ی سرهم نویسی را بیاموزند.

آموزش درست نویسی:

به دانش آموزان بیاموزید درست و راحت بنویسند ، مهمترین این اصول عبارتند از :

۱-  روش به دست گرفتن قلم : در هنگام نوشتن ، قلم بین انگشتان شست و نشانه قرار گیرد و تکیه ی آن بر انگشت میانه باشد. در این حالت انگشت شست ونشانه نباید خمیدگی زیادی پیدا کند و قلم باید در امتداد انگشت نشانه قرار گیرد.

۲-  روش نشستن در هنگام نوشتن : اگر هنگام نوشتن کمر و گردن خود را زیاد خم کنند ، ستون فقرات آنان از حالت طبیعی خارج می شود و در آینده سلامتشان به خطر خواهد افتاد. بنابرین باید به دانش آموزان یادآوری شود که هنگام نوشتن ( در پشت میز یا روی زمین ) کمر و گردن خود را مستقیم و راست نگه دارند.و از خمیدگی بیش از اندازه ی ستون فقرات بپرهیزند.

۳-   فاصله ی چشم از کاغذ و روش قرار دادن کاغذ: هنگام نوشتن ، چشم باید حدود ۳۰ سانتی

متر از کاغذ فاصله داشته باشد. رعایت نکردن این فاصله سبب خستگی چشم شده ، در مدت طولانی به قوه  بینایی دانش آموز آسیب می رساند.

میزان نور: متعادل ترین مقدار نور،نور طبیعی روز است که از پنجره سمت چپ به داخل اتاق و محل نوشتن می تابد .

گردآوری شواهد یک:

الف- مشاهدات ( مستقیم و غیر مستقیم )  در موقعیت های مختلف خصوصاً در زمان انجام فعالیتهای عملی

ب- بررسی و تحلیل پرسشنامه ی سیاهه ی رفتار

ج – اسناد و دارک ( عکس های گرفته شده از حالات مختلف دانش آموز ) ( پیوست شماره ی ۲ ) همراه بادست خط دانش آموز

د- پرسشهای مصاحبه ای از معلمان پایه سوم مدارس مختلف

هـ – یادداشت های روزانه

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تقویت انگشتان دست دانش آموزم  و بهبود بدخطی و نارسانویسی او نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان

منابع:

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۲ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها. تهران: نشرارسباران.

– کریمی،یوسف( ۱۳۹۰ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– کریمی،ي. ( ۱۳۸۹ ). روانشناسی اجتماعی: نظریه ها،مفاهیم وکاربردها(چاپ یازدهم).تهران: نشرارسباران.

– وینرایت،ویلیام(بیتا). عقل ودل. ترجمه: محمدهادي شهاب( ۱۳۹۴ ). قم: انتشارات پژوهشگاه علوم ومعارف اسلامی.

– مارشال،کاترین وراسمن،گرچنب. ( ۲۰۱۴ ). روش تحقیق کیفی. ترجمه: علی پارسائیان وسیدمحمداعرابی(۲۰۱۶).تهران: انتشارات دفترپژوهشهاي فرهنگی. )

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 2 = 1