نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم باعث افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید بشوم و او را علاقه مند به نقاشی کنم ؟

اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی

در رابطه با اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم باعث افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید بشوم و او را علاقه مند به نقاشی کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم پیرامون مقوله چگونه توانستم باعث افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید بشوم و او را علاقه مند به نقاشی کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید

انتخاب راه حل جديد و موقت

پس از گرد آوري و تهيه اطلاعات به دست آمده از طريق مطالعه كتابها و چند نمونه تحقيق انجام شده و مجلات و پرسش نامه و مصاحبه و نظر خواهي دانش آموزان، همكاران و مشاهده ي تأثير هنر در ساير دروس و… و تبادل تجربه با همكاران، راه حلهاي زير به دست آمد:

  • قرار دادن يك كلاس موضوعي براي نقاشی و رنگ آمیزی به منظور مهم دانستن اين درس
  • چيدمان كلاس به صورت كنفرانسي، دور تا دور كلاس
  • استفاده از آهنگ هاي بدون كلام و گاهي با كلام مورد تأيد آموزش و پرورش كه در كلاس هاي تأمين مدرسی تهران در اختيار مدرسين كشور، قرار گرفته بود
  • براي تنوع دادن به كلاس، نظر خواهي از دانش آموزان درباره علاقه منديشان به شاخه هاي مختلف هنر و انجام آن ها در كلاس و شنيدن پيشنهادات آن ها
  • براي متنوع و اثر بخش بودن كلاس هنر، اجراي حتمي درس نمايش در كلاس با توجه به علاقه اي كه بيشتر دانش آموزان به نمايش و كارهاي نمايشي و گاهي عروسكي دارند
  • استفاده از نرم افزارهاي سمعي و بصري و برنامه ي پاور پوينت در اجراي تدريس بعضي از فعاليت هاي هنري به منظور تنوع دادن به تدریس
  • انجام كارهاي فردي و گروهي در زمان كلاس برای، توجه به تفاوت هاي فردي و توانايي هر كدام از دانش آموزان
  • برگزاري نمايشگاه دائمي در كلاس
  • انتخاب حداقل يك اثر از هر دانش آموز به منظور ایجاد انگیزه بیشتر
  • تشويق فراوان دانش آموزان به انجام فعاليت­ها و درست اجرا كردن آن ها با توجه به توانايي هايشان، برگزاري نمايشگاه در مدرسه و فروش بعضي از آثار دانش آموزان و خريد توسط پرسنل مدرسه و ایجاد شوق در دانش آموزان
  • دعوت از والدين و انجمن مدرسه براي ديدن آثار فرزندان خود و ساير دانش آموزان به منظور آشنايي بيشتر و توجه به ميزان توانايي دانش آموزان در انجام فعاليت هاي هنري.
  • اجراي طرح جديد و نظارت بر آن

متخصصان و معلمان هنر مي توانند از خلاقيت خود استفاده كنند و روش هايي را براي آموزش بهتر ارائه دهند، نكته مهم در اين روش ها و راهكارها انعطاف پذيري است طوري كه دانش آموز اين انعطاف پذيري را احساس كند، اگر دانش آموز اين برنامه ها را نظير آموزش رياضي و يا ادبيات سخت و خشك بداند قطعاً همكاري لازم را نخواهد داشت( تیموری: ۱۳۹۲، ۶۳).

  1. براي اجراي طرح جديد، ابتدا علي رغم موضوعي نبودن كلاسها در مدرسه فرزانگان يك كلاس اختصاصي براي هنر كه از نور كافي و مطلوبي برخوردار بود انتخاب كرده و از دانش آموزان خواسته شد كه به صورت كنفرانسي و يا نعلي شكل، صندلي هاي خود را مرتب كنند با اين چيدمان همه بچه ها معلم و تخته را به صورت كامل ديده و معلم نيز راحت مي توانست براي ديدن آثار و كارهاي آن ها رفت و آمد كند و خیلی مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت بعد با انتخاب خود دانش آموزان آن ها به گروه های ۵ نفره تقسیم شدند تا راحت تر در کارهای گروهی فعالیت کنند.
  2. براي انجام هر فعاليت ابتدا با بچه ها مشورت شده و نظر آن ها خواسته می شد این کار احساس ارزشمند بودن عقاید شان را به همراه داشت.
  3. از بچه ها خواسته شد از ظروفي كه دور ريختني هستند يا به درد خانه نمي خورد با خود به مدرسه آورده و در كلاس طراحي برای مدل عینی استفاده کنند که خیلی مورد استقبال قرار گرفت.
  4. اولين جلسة كلاس بعد از تغييرات، با بازي هاي دقتي شروع شد مثلاً از بچه ها خواسته می شد بگويند كه در راهروي طبقه دوم كه كلاس هنر در آنجا تشكيل مي شد چند در چوبي وجود دارد و يا چند تا لامپ، پله و… قرار دارد، اين كار تنوعي به كلاس داده بود و در عین حال دقت آن ها را مورد ارزیابی قرار می داد
  5. گاهی دانش آموزان را به دیدن مکان های تاریخی شهرستان و یا نمایشگاه هایی که در سطح شهرستان برگزار می شد برده تا روحیه دانش آموزان و چشم آن ها با دیدن آثار تقویت شود.

۶ . صحبت معلم با دانش آموزان درباره اهميت نقاشی و رنگ آمیزی، تأثير و كاربرد آن در ساير دروس و يا زندگي روزمره اشان مثلاً اين كه شناخت رنگ ها و خواص آن ها مي تواند چه تأثيري در انتخاب لباس، چيدمان سفره غذا، اتاق و دكور آن و… داشته باشد. اين كه هدف اصلي نقاشی و رنگ آمیزی بوجود آوردن هنرمندان زيادي مثل پيكاسو، ونگوگ و كمال الملك و… نيست بلكه تغيير در ديد آن ها و عوض كردن نگاه شان به دنياي اطراف، طبيعت و هر آنچه كه تا حالا به آن توجه نكرده اند، مثل رنگ هاي موجود در طبيعت و اگر اين رنگ ها نبودند چه اتفاقي مي افتاد، توجه به رنگ ها و نقش هاي موجود در بدن حيوانات، پرندگان، حشرات و… آواهاي گوش نواز موجود در طبيعت كه زياد به آن توجه نشده،صداي آبشار ، صداي باران، حركت بال پرنده و… كه اين موارد خيلي مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته و در زنگ تفريح و ساعت غير نقاشی و رنگ آمیزی در مورد آن صحبت می کردند.

  1. تشكیل يك جلسه توجيهي براي والدين و صحبت درباره هنر و اهميت آن و تأثيري كه هنر مي تواند بر شخصيت و رفتار و عمل دانش آموزان و همچنين ساير دروس آنان داشته باشد، تأثيري كه هنر در برطرف کردن مشكل رواني و فردي بچه ها،مثل خجالتي بودن، گوشه گيري عدم اعتماد به نفس و… دانش آموزان داشته باشد و اين كه در هنگام انجام فعاليت هاي هنري، دانش آموزان را مورد تشويق قرار دهند و تأثير آن را بر روي فرزندانشان و شخصيت آن ها در دراز مدت ببينند و اين كه چگونه هنر و انجام فعاليت هاي هنري يكي از سرگرمي هاي مفيد است كه مي تواند جلوي خيلي از مشكلات اوقات فراغت و بیکاری دانش آموزان كه اغلب در فضاي مجازي و… تلف می شود را بگیرد.
  2. متنوع كردن فعاليت هاي هنري مثلاَ يك هفته كاردستي، هفته بعد خوش نويسي،انواع دوخت، سفالگري، نمايش، طراحي به انواع مدل ها براي جلوگيري از بي حوصلگي، جلد سازي، نقطه كوبي روي سفال، كاشي كاري با كاغذ هاي رنگي، نقاشي و طراحي هاي ذهني و خيالي و… اين كار باعث جلوگيري از خستگي در انجام کارهاي هنري مي شد.
  3. فعاليت هايي كه نياز به وسايل و زمان بيشتر داشتند را به صورت گروهي قرار داده تا كمتر ايجاد مشكل كند
  4. استفاده از معلمان و دانش آموزاني كه در انجام بعضي از فعاليت هاي هنري تخصص داشتند به منظور تنوع و جذابيت به كلاس هنر مثلاَ براي تدريس نقطه كوبي از تجربيات سركار خانم عبدالملكي معلم كار و فناوري استفاده شد و يا در تدريس دوخت كيف هاي چرمي از تجربيات يكي از دانش آموزان كه به همراه مادرش در اين كار تخصص داشتند استفاده شد، اين كار باعث تشويق و حس مشارکت در ساير دانش آموزان می­گردید.
  5. اجراي نمايش هاي عروسكي و پانتوميم و… با موضوعات مختلف در كلاس اين درس خيلي مورد توجه دانش آموزان بود و اصرار داشتند كه هر هفته نمايش داشته باشند، معمولاَ کارهايي كه با استقبال دانش آموزان مواجه می باشد، بيشتر انجام می­گرفت و پيشنهاد به همكاران دروس ديگر، كه از اين استعداد بچه ها در درس­هايي كه مي توان به روش نمايشي اجرا کرد، استفاده كنند.
  6. نكته اي كه تأثير بسزايي در روند روبه رشد كلاس هنر داشت اين بود كه روز اول قانونی تدوين شد كه همه بچه ها كارهايشان را ارائه دهند حتي اگر به نظر خودشان خوب نباشد و هيچ كس حق مسخره كردن آثار ديگران را ندارد،در ضمن در ساعت نقاشی و رنگ آمیزی بچه ها اجازه داشتند كه از لباس كار استفاده کنند و در صورت نداشتن لباس كار، مانتوي خود را درآورده و راحت در كلاس به انجام فعاليت بپردازند، اين كار كمك مي كرد آن عده از بچه ها که نگران كثيف شدن مانتوی مدرسه خود به وسیله رنگ و آب و… هستند با فراغ بال به انجام فعاليت­های بپردازند.
  7. استفاده از دانش آموزان فعال در امور فرهنگي و هنري و فعاليت­هاي متفرقه مثل تزئين برای جشن ها و زيبا سازي مدرسه و به منظور تشويق به انجام فعاليت­هاي هنري و شناخته شدن توسط ساير دانش آموزان و معلمان و اولياء مدرسه و حتي دانش آموزان متوسطه دوم.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله افزایش خلاقیت و نوآوری در نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزم امید نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم

منابع و مآخذ

۱- توماس، گلين، ج سلك، آنجله م،(۱۳۹۲)، مقدمه ای بر روانشناسی نقاشی کودکان– ترجمه محمد تقي فرامرزي،تهران (۱۳۹۲)، مقدمه اي بر روانشناسي نقاشي كودكان، تهران، نشر دنياي نو.

۲- تيموري،كاوه، (۱۳۹۲)، فصلنامه، رشد آموزش هنر ۳۶، دوره یازدهم،شماره۲،زمستان،تهران، چاپ سهامي عام

۳- تيموري، كاوه،(۱۳۹۴)، فصلنامه، رشد آموزش هنر ۴۴، دوره سیزدهم،شماره ۲،زمستان،تهران، چاپ سهامي عام

۴-حبیبی فکور،علی و همکاران(۱۳۹۰)، گزارش هاي برتر اقدام پژوهي، همدان، چاپ گيتي

۵- شريف زاده، سيد عبدالمجيد،(۱۳۸۵)، فصلنامه، رشد آموزش هنر ۷، دوره چهارم،شماره یک،پاییز، تهران، چاپ سهامي عام

۶- شریف زاده، سید عبدالمجید،( ۱۳۸۶)، فصلنامه،رشد آموزش هنر ۹، دوره چهارم- شماره ۳، بهار،تهران، سهامی عام

۷- قاسمي پويا اقبال ( ۱۳۸۲ )، راهنماي معلمان پژوهنده، تهران چاپ خاشع

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه چهارم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

35 − = 33