نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه دانش آموزان خود را با نماز آشنا کنیم ؟

اقدام پژوهی آشنا با نماز

در رابطه با اقدام پژوهی آشنا با نماز چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی آشنا با نماز به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی آشنا با نماز به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی آشنا با نماز بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی آشنا با نماز براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی آشنا با نماز مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی آشنا با نماز در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی آشنا با نماز این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی آشنا با نماز قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی آشنا با نماز به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی آشنا با نماز، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی آشنا با نماز

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی آشنا با نماز می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی آشنا با نماز می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی آشنا با نماز

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی آشنا با نماز دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی آشنا با نماز دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه دانش آموزان خود را با نماز آشنا کنیم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم پیرامون مقوله چگونه دانش آموزان خود را با نماز آشنا کنیم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

دیباچه مطالب پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز

اعتباربخشی راه حل یا راه حل ها         

راه حل ها را در اختیار پیش نماز مدرسه که ازبین همکاران انتخاب شده است ، قرار دادم و نظرشان را در خصوص مفید بودن آن ها جویاشدم ، ایشان پس از بررسی و دقت درراه حل های انتخاب شده آن ها را تأیید کردند.

همچنین در جلسه ی شوراي معلمان راه حل ها ی انتخاب شده را جهت اعتبار بخشی و نظرخواهی همکاران مطرح کردم کلیه ی حاضران درجلسه راه حل ها را مناسب دانسته و در اجرای آن ها قول همکاری دادند.به مدت سه هفته راه حل ها را روی کلیه ی دانش آموزان شرکت کننده در نماز جماعت اجرا کردم که نتیجه ی بسیار خوبی داشت .

همچنین طبق تجربیات ۱۴ ساله ی من که در مدارسی که تدریس می کردم و نماز جماعت برگزار می شد این راه حل ها نتیجه ی خوبی داشته اند ؛ بنابر این این راه حل ها مورد اعتبار قرار می گیرند.

اجرای راه حل یا راه حل ها

برای اجرای راه حل های   ۱ و ۱۳  ابتدا قسمت هایی از گچ سقف نمازخانه را که فرسوده شده وازبین رفته بود را باکم ترین هزینه یعنی توسط پارچه های سفید و تمیز پوشاندم ، باکمک و همکاری دانش آموزان و همکارم که مسؤول پیش نماز نیز می باشدشیشه ها ، سقف و دیوارهای نمازخانه را تمیز و گردگیری کردیم و کف آن را با موکت های نو که توسط مدیر تهیه شده بود پوشاندیم ؛ سپس برای زیبا سازی و تزئین هرچه بهتر نمازخانه از دانش آموزان خواستم  نقاشی هایی باموضوع نماز کشیدند ودر تابلوی نمازخانه نصب کردند.

جاکفشی مناسبی در نمازخانه قراردادم که به منظم شدن نحوه ی قرار گرفتن کفش ها کمک زیادی کرد همچنین برای منظم شدن صف های نماز باکمک همکار پیش نمازم  نوارهای پارچه ای سفید جهت قرار دادن مهر نمازگزاران برروی آن تهیه کردم که نظم خاصی به صفوف نماز داد.

برای اجرای راه حل ۶  بین دانش آموزانی که قسمت های بیشتری از نماز را بلد بودند مسابقه ای با کمک و همکاری پیش نماز مدرسه برگزار کردم . همچنین مقرر شد ماهانه یک مسابقه وهربار از یک قسمت نمازبرگزار شود که این موضوع با استقبال بچه ها مواجه شد.

در اجرای راه حل ۲۱  در دومورد از تولد امامان دربین نماز ظهر و عصر ازشرکت کننده ها ی نماز جماعت با شکلات پذیرایی شد . و با بچه ها و پیش نماز قرار گذاشتیم در تولد امامان و دیگر اعیاد مذهبی بین دو نماز پذیرایی داشته باشیم، که البته بچه ها نیز درصورت تمایل به طور داوطلب می توانند میزبان این پذیرایی شوند.

جهت اجرای راه حل ۱۴  برای تشویق دانش آموزان در شرکت فعال درنماز و رعایت نظم در حین اجرای نماز وهمچنین یادگیری بهتر نماز توسط بچه ها ، با کمک همکارم کارت هایی را طراحی کرده ایم. دانش آموزی که روزهای بیشتری درهفته درنماز شرکت می کند با دریافت کارت تشویق می شود. وهمچنین دانش آموزان منظم  تشویق می شوند.

دراجرای راه حل ۱۵  من و تنها همکارم  روزانه ده دقیقه ی اول ساعت اول را به آموزش نماز اختصاص   داده ایم البته این راه حل تازمان یادگیری کامل نماز توسط بچه ها ادامه خواهد داشت.

دراجرای راه حل های ۲ و ۴ رفتار دوستانه وصمیمی با دانش آموزان درپیش گرفتیم و روزانه چند دقیقه قبل ازنماز با بچه ها در خصوص نماز جماعت و فضیلت های آن صحبت های دوستانه کردیم .

جهت اجرای راه حل های ۵ و ۷ از پیش نماز خواستم در هفته یک روز به مدت ۱۵ دقیقه بعد از نماز درخصوص اهميت وضرورت نماز برای دانش آموزان  صحبت کند ، همچنین طی سه مرحله برای اولیای دانش آموزان جلسه برگزار کردم و از مدیر دعوت کردم ودرزمینه ی نماز واهمیت آن صحبت هایی را ارائه دادند.

جهت اجرای راه حل ۸ دقایقی را جهت بیان داستان های نماز با همکاری دیگر همکارم اختصاص دادیم.

در اجرای راه حل ۱۰ با همکاری و کمک پیش نماز و خود دانش آموزان آن ها را گروه بندی کردم و اسامی آن ها را طبق جدولی در تابلوی نمازخانه نصب کرده تا به نوبت مکبر شده و اذان بگویند که این روش با استقبال بچه ها روبه رو شد .

درخصوص اجرای راه حل ۱۱ ، کارتون صحرای کربلا را برای دانش آموزان پخش کردم ، آن ها درقسمتی از این کارتون نماز خواندن امام حسین (ع) ویارانش را درسخت ترین شرایط جنگ دیدند ، همچنین از پیش نماز خواستم تا درخصوص الگو قرار دادن امام حسین (ع) مطالبی را دربین دو نماز برای بچه ها بیان کردند.

توصیف وضعیت مطلوب

پس ازاجرای راه حل های انتخاب شده حصول نتیجه ی مثبت مبنی بر شرکت باعلاقه و انگیره ی دانش آموزان درنماز جماعت مدرسه ؛ مشاهده نمودم که در زمان برگزاری نماز هیچ دانش آموزی در کلاس نمی ماند ، و همچنین دانش آموزان به طور مرتب قبل از نماز وضو می گرفتند و اشکالاتی که در وضو گرفتند داشتند ازمن یا پیش نماز می پرسیدند . درحین اجرای نماز جماعت نظم را برهم نزده وبا یکدیگر صحبت نمی کردند .نه تنها مهر یکدیگر را به کناری نمی انداختند بلکه در مواردی هم با احترام مهرها  را جابه جا می کردند .

گرد آوري شواهد دو

برای بررسی نتایج حاصله وسنجش میزان تغییر دانش آموزان رفتار آن ها را مورد مشاهده قرار دادم .

با مصاحبه ای که با اولیای دانش آموزان داشتم بیشتر آن ها اظهار داشتند که بچه هایشان درمنزل نماز می خوانند . همچنین پیش نماز مدرسه اظهار داشتند که دانش آموزان شرایط خواندن نماز جماعت را دوست دارند   و مقررات مربوطه را رعایت می کنند .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم  

کسب نتایج  پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم  

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  آشنا کردن دانش آموزان خود با نماز نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم 

منابع

۱- اصول تربیت، دكتر علی اصغر احمدی، تهران سازمان انجمن اولیاء و مربیان

۲- خانواده و فرزندان در دوره راهنمایی تحصیلی، تألیف استادان طرح جامع آموزشی خانواده

۳- مسائل جوانان و کودکان، دكتر محمد خدایاری فرد، گروه تحقیقات و تألیفات اداره چاپ و توزیع

۴- خانواده و نماز، به قبم جمعی از نویسندگان، مدیریت آموزش تحقیقات و تألیفات

۵- نماز در سیمای خانواده، ویراستار دكتر محمدرضا سنگری

۶- روشهای پرورش احساس مذهبی نماز در كودكان و نوجوان ، دكتر افروز

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی آموزگار دبستان پایه سوم و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

89 − = 88