دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم با فعالیتهای تکمیلی در رسم هندسی به ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن به موفق شوم ؟

دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

در رابطه با دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی به روش نوین امکان پذیر نیست.

دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

حال اجرای یک نمونه دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم با فعالیتهای تکمیلی در رسم هندسی به ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن به موفق شوم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۴۰ صفحه

دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی پیرامون مقوله چگونه توانستم با فعالیتهای تکمیلی در رسم هندسی به ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن به موفق شوم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن

اجرای فعاليت های تکميلی در سال جاری و نظارت بر آن

اجرای راه حل اول

عنوان : تعمیم و تطبیق کاربرد رسم ریاضی

هدف  : – آشنایی دانش آموزان با کاربرد و کارائی رسم های تزیینی و فنی در مکان ها و موقعیت های مختلف

– به قول نژاد صادقي ( ۱۳۷۶ ) ایجاد یک تصویر عینی ساده و روشن در ذهن آنان و فراهم آوردن زمینه برای علاقه مندی بیشتر فراگيران است .

اجرا : از همان اوایل سال در نيمه دوم مهرماه به بخش رسم هندسه كه رسیدیم تصاویری در مورد کاربرد رسم ها در زمینه های مختلف به آنان نشان دادم تا با دیدن کاربرد رسم ها در مکا ن ها و موارد متفاوت زمینه علاقه مندی آنان را ایجاد نمایم و توجه آنان را به اين قسمت جلب نمايم . (پیوست شماره۱۳  ص۴۴)

برای این کار صفحاتی از رسم های متفاوت اول و دوم وسوم راهنمایی با کاربردهایشان را در موقعیت های متفاوت به آنها نشان دادم . از جمله :

-کاربرد رسم صفحه ۲۸ کتاب ریاضی سوم راهنمایی در آینه کاری .  (پیوست شماره۱۴ ص۴۵)

-کاربرد رسم صفحه ۴۹ کتاب ریاضی سوم راهنمایی در سرامیک و کاشی (پیوست شماره۱۵   ص۴۶ )

-در رسم صفحه ۴۰کتاب ریاضی دوم راهنمایی به دانش آموزان طراحی را آموزش داده که صفحه را شطرنجی نموده و الگوی مورد نظر را در آن طراحی کنند که این مورد را در کاشی کاری ، قالی بافی ، آجرنمای جدید و قدیم ، گلیم بافی و…. می توان مشاهده کرد . (پیوست شماره۱۶ از ص۴۷ تا ص ۵۱)

– کاربرد رسم صفحه  ۱۸۷ کتاب ریاضی دوم راهنمایی همان رسم فنی بوده که من طرحی از رسم فنی یا قطعات بوشینگی و رزینی را به آنان نشان دادم که با طراحی و ساخت این وسیله توسط متخصصان کشورمان دیگر لزومی به وارد کردن آن قطعه از کشور ژاپن نيست . (پیوست شماره ۱۸  ص۵۲)

– همچنین هدف رسم صفحه ۱۲۶ کتاب ریاضی دوم راهنمایی آموزش نقشه کشی وپلان و نما یعنی همان رسم فنی می باشد كه به اين منظور چند نما و پلان را به آنان نشان دادم.  (پیوست شماره ۱۹  ص۵۳)

البته امروزه با استعانت از شیوه های علمی ارائه شده به راحتی می توان با استفاده از روش های سنتی یا رایانه ها و برنامه های اتوکد و … ساختمان ها و تاسیسات بزرگ را به وسیله نقشه کشی به تصویر کشید و برای ساخت در اختیار متخصصان قرار داد .

– حال کمی زمینه برای علاقه مندی و آشنایی آنان با کاربرد رسم هندسی بوجود آمده بود (پیوست شماره۲۰ ص۵۴)که باید اقدام به فعالیت های بعدی می کردم .فعاليت هاي  انجام شده را با همكارانم در هر بخش در ميان مي گذاشتم كه بسيار مورد توجه وتاييد ايشان قرار مي گرفت . ( پيوست شماره ۲۱ ص۵۴)

اجرای راه حل دوم

عنوان : آموزش طرحی با نام گره

هدف : – آشنايی بارسم تزيينی

– تعمیم و تعميق یادگیری رسم ریاضی جهت تقویت استعداد توان مندی های دانش آموزان

اجرا

در اجرای راه کارهای سال گذشته کتاب نقش به روایت هندسه ، معرفی گردیده شد که در آن به این نکته اشاره شد که برای کشیدن طرح هندسی ، لازم به رسم کلیه طرح نیست بلکه با کشیدن قسمتی از آن با دوران یا انتقال می توان شکل را کامل کرد .

در تاريخ ۸/۹/۸۷ رسم طرحی به نام گره را به دانش آموزان معرفی کردم که در آن ۱۲/۱ از شکل رسم می شود و با دوران طرح کامل می گردد و کاربرد آن را در قسمت های مختلف از جمله درب های مشبک رنگی ، منبت کاری ، آینه کاری ، خاتم کاری ، میناکاری ، فرش،    کاشی کاری و….نشان دادم . (پیوست شماره ۲۲ از ص۵۵ تا ص۵۸)

در این طرح با دانش آموزان به این هدف نیز رسیدیم که می توان یک طرح را رسم کرد ولی در موارد و کاربردهای متفاوتی به کار بست . تا این جا با راه کارهایم توانسته بودم نظر دانش آموزان را به رسم جلب کنم و زمینه ای برای علاقه مندی آنان ایجاد نموده و جوابی برای این سوال که همیشه برای دانش آموزان مطرح بود که « رسم چه کارش به ریاضی ؟ » پیدا کنم .

در این قسمت نیز با همکارانم سركار خانم ها سلطاني ، اوجي و زارع در مورد اجرای این مرحله و مرحله ی بعدی صحبت و تبادل نظر داشتم و از راهنمايي آنها بهره گرفتم . (پیوست شماره ۲۳ ص۵۸)

اجرای راه حل سوم

عنوان :  بازدید از آینه کاری کاشی کاری  ومنبت کاری اماکن متبرکه و طراحی و رسم آن توسط دانش آموزان

هدف : آشنایی با رسم های تزیینی

در این قسمت تاجایی که امکان داشته سعی شده تا تجسم فضایی درک علمی  و تفکر منطقی تحقق یابد وهر جزء از درس را با تصویر عینی که به اندازه کافی ساده و روشن باشد مرتبط کنم ( با توجه به مطالب نژاد صادقی ۷۶ )

– به علاوه برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموز با معلومات شان وکمک به حل مسایل آنها وایجاد ذوق و اشتیاق در آنان نيز از ديگر اهداف اين بخش است .

اجرا :  با توجه به نتایجی که در مدرسه راهنمایی پویش داشتم سعی کردم دانش آموزان مدرسه راهنمایی فرزانگان را نیز با هماهنگی مدیر مدرسه در تاريخ ۹/۱۰/۸۶  به بازدید از حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع)ببرم . در آنجا پس از زيارت ، دانش آموزان گروه بندي شدند و هر گروه قسمت هاي مختلفي از جمله آينه كاري ، منبت كاري و دريچه هاي مشبك رنگي را طراحي مي كردند . (پیوست شماره ۲۴ ص۵۹)

روز بعد از بازدید ، دانش آموزی می گفت که من فکر کردم که ریاضیات فقط یک سری فرمول و تست و محاسبات است نمی دانستم ریاضی اینقدر جالب و گسترده است . (پیوست شماره ۲۵ ص۶۰ و ۶۱)

تا اینجا موفق شده بودم حس کنجکاوی دانش آموزان را جلب کنم و به آنان در حل مسایل کمک نموده و ایجاد ذوق و اشتیاق نمایم .

دراین مرحله نیز با همكاران بحث و تبادل نظری داشته و نظرات آنان را جویا شدم (پیوست شماره۲۶ ص۶۱)

نمونه اي از رسم هاي طراحي شده توسط دانش آموزان به پيوست ارسال مي گردد . ( پيوست شماره ۲۷ از ص  ۶۲ تا ص ۶۷ )
اجرای راه حل چهارم

عنوان : درست کردن احجام هندسی جذاب

هدف : آشنایی با منابع مختلف

– در این روش فعاليت دانش آموز با مواد و ابزارهای متنوعی مانند مدل ها تصاویر و نمادهای گرافیکی ریاضی و توضیحات جنبی و جذاب ترتیب داده شده تا سبب افزایش درک مفاهیم و بهره وری مناسب از وسایل گردد . ( با توجه به مطالب اميني و صالحي ، ۷۸ )

اجرا

در این مرحله کتاب « احجام هندسی بسازیم » از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را به آنان معرفی کردم (پیوست شماره ۲۸ ص۶۸ ) در این کتاب الگوهایی از احجام هندسی از دوازده وجهی ، مکعب يخ بیست وجهی ، صلیب هشت وجهی ، دوازده وجهی قطری ، پنج چهار وجهی ، معرفی گردیده که در مورد مراحل ساخت آن یعنی : برش ، خط انداختن ، تا کردن چسباندن وتزیین توضیحاتی داده است .

جهت رسیدن به هدفم در تاريخ ۲۰/۱۱/۸۷ الگوهای کتاب را کپی کرده و دراختیار گروه های هر کلاس قرار دادم و آنان باکمک دوستان احجام هندسی را درست کردند (پیوست شماره ۲۹ ص ۶۹)

سپس با کمک دانش آموزان نمایشگاهی از کارهای آنان تشکیل دادیم(پیوست شماره ۳۰ ص۷۰ )

كه مورد تأييد همكاران و مسئولين محترم مدرسه قرار گرفت ( پيوست ۳۰ ص ۷۱)

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی  

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ایجاد علاقه مندی در دانش آموزان نسبت به رسم وتدریس آن دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی

فهرست منابع

– اسدی ، نسترن . (سال ۱۳۸۱) ، مقاله خلاقیت و آموزش ریاضی ، دبیر ریاضی مرکز پیش دانشگاهی کوثر سنندج ، ناحیه ۱ .

– تصویر رودی ، فرشته . (سال ۱۳۸۴) ، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش تبین جایگاه فعالیت های مکمل و فوق برنامه ، انتشارات رسانه تخصصی ، سازمان آموزش و پرورش استان کرمان .

– زمرشیدی ، حسین . (پاییز۱۳۷۰) ، کاشی کاری ، انتشارات کیهان ، چاپ اول .

– زمرشیدی ، حسین . (  تابستان ۱۳۶۸ ) ، طاق و قوس ها ، انتشارات كيهان ، چاپ اول .

-شرف الدین ، احمد . (سال ۱۳۸۳) ، هندسه دلپذیر ، انتشارات مدرسه ، چاپ سوم .

–  صالحی طالقانی ، امیر . (بهمن۱۳۷۸)مقاله هندسه کاغذ و تا در کلاس درس ، مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران ، دفتر نشر فخر دانش ، معاونت و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش تهران .

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

5 + 3 =