اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه برقرار کنم ؟
اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه
در رابطه با اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه به روش نوین امکان پذیر نیست.
اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه بر چه اساسی انتخاب میشود؟
حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟
به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .
اهداف اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه در ایران
به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.
تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.
هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.
بهترین نمونه های اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه
حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.
گزارش اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه
گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز ميخواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانشآموختگان را به بازار كار بفرستند.
ما واقعاً ميخواهيم فرصتهاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانشآموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شدهاند براي فرزندان خود دنياي بهتري ميسازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه جانبه بارقهاي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تماموقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركتهاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار ميبريم، ميباشد.
نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه دانشجو معلمان
قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی جوی دوستانه و صمیمانه دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.
اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه برقرار کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۶ صفحه
اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه برقرار کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی
تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.
مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی موجوداست عبارت است از :
اقدام پژوهی پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه
دیباچه مطالب پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه
چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه
بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه
شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه
جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه
تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه
ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه
ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه
ارتباط را ميتوان به اعتبارات مختلف تقسيم كرد:
الف- به اعتبار محتوا: ۱٫ ارتباط خصوصي و بدون واسطه؛ ۲٫ ارتباط جمعي يا عمومي؛ ۳٫ ارتباط نوشتاري؛ ۴٫ ارتباط غيرنوشتاري؛ ۵٫ ارتباط ملّي؛ ۶٫ ارتباط فرا ملّي؛ ۷٫ ارتباط كلامي؛ ۸٫ ارتباط غيركلامي؛ ۹٫ ارتباط انساني؛ ۱۰٫ ارتباط ماشيني؛ ۱۱٫ ارتباط زماني؛ ۱۲٫ ارتباط غيرزماني؛ ۱۳٫ ارتباط سازماني؛ ۱۴٫ ارتباط غير سازماني؛ ۱۵٫ارتباط نمادين.
ب- به اعتبار كاركرد: «ديويد برلو» ارتباط را بلحاظ كاركردي به سه دسته تقسيم ميكند: ۱٫ ارتباط در جهت توليد و انجام كار؛ ۲٫ ارتباط در جهت ابداع؛ ۳٫ ارتباط در جهت حفظ و بقاء، خواه هويت فرد و خواه حفظ روابط بين افراد.
ج- به اعتبار چگونگي ايجاد: ۱٫ مستقيم؛ ۲٫ غيرمستقيم.
د- به اعتبار افراد مشاركتكننده: ۱٫ ارتباط شخصي؛ ۲٫ ارتباط غيرشخصي؛ ۳٫ ارتباط جمعي. (دادگران، ص ۳۲-۲۹)
مدلهاي مختلفي براي فراگرد ارتباط ارائه شده است كه بطور كلي ميتوان آنها را از نظر وسعت عناصر تشكيل دهنده به صورت دو قالب ساده و پيچيده نشان داد. برخي از اين مدلها عبارتند از:
۱- مدل لاسول: وي مدل ارتباطي خود را در قالب پنج سؤال اساسي عنوان ميكند:
الف) چه كسي؛ ب) چه ميگويد؛ ج) در چه كانالي؛ د) به چه كسي؛ هـ) با چه اثري.
۲- مدل “كلود شانون” و “وارن ويور”: در اين مدل رمزها به صورت نشانهها، از سوي منبع و از مسير كانال، به مخاطب ميرسند و پيامگير آنها را رمزگشايي ميكند. در چنين مسيري است كه علائم تبديل به پيام شده و قابل ادراك ميشوند. در اين ميان اختلال يا پارازيت در فاصلۀ ارتباطي بين رمزگذار و رمزگشاي ميتواند وجود داشته باشد و روی پيام اثر بگذارد. (دادگران، ص ۳۹-۳۸)
۳- مدل گرنبر: گرنبر با دقت و تفصيل بر روي مدل لاسول كاركرد و مدلي كلامي تحصيل كرد؛ كه ده حوزه اصلي پژوهش ارتباطي را نشان ميدهد. اين مدل در واقع گسترش مدل لاسول است.
۴- مدل شرام: شرام در رشتهاي از مدلهاي اوليه از يك مدل ارتباطي ساده به سوي مدل پيچيدهتري پيش ميرود كه تجربههاي متراكم دو فردي را كه ميكوشند ارتباط برقرار كنند به حساب آورد و سپس به مدلي ميرسد كه ارتباط انساني را با كنش متقابل ميان دو فرد در نظر ميگيرد. (سورين ورنر و تانكارد جيمز،۱۳۸۶، چاپ سوم، ص ۸۷ – ۸۰)
در هر ارتباط عناصر گوناگوني وجود دارند كه با توجه به تركيب آنها طرز برقراري جريان ارتباط روشن ميشود. اين عناصر با توجه به نوع ارتباط متفاوتند:
۱- ارتباط مستقيم: اين ارتباط ساده ترين جريان ارتباطي را داراست و شامل سه عنصر: گيرنده پيام، فرستنده پيام، و پيام ميباشد.
۲- ارتباط غيرمستقيم: در اين نوع ارتباط عنصر جديدي به نام وسيله ارتباطي به ۳ عنصر ارتباط مستقيم افزوده ميشود.
۳- ارتباط جمعي: در ارتباط جمعي علاوه بر عناصر موجود در ارتباط مستقيم و غيرمستقيم، عناصري ديگري نيز وجود دارند كه عبارتند از: ارتباطگر(رمزگزار)، دستگاه گيرنده، ارتباطگير(رمزياب) و بازخورد. (معتمدنژاد، ص ۴۶ – ۴۳)
با بررسی هایی که اینجانب انجام دادم موارد زیر مشاهده گردید :
دربخشی از کتاب معاون یک معاون است (، نشر امرود تهران ، ۱۸۵ صفحه ،۱۳۸۶ ) با موضوع معاونت ایجاد و اعمال ارتباطات انسانی مناسب با همکاران ، مطالبی در مورد اینکه چگونه می توانیم چهار کارکرد جذب ، بهسازی ، نگهداری و کاربرد را به عنوان اجزای اصلی نظام معاونت منابع انسانی ، را در مورد همکاران اعمال کنیم وجود داشت که در این خصوص برای هریک از مراحل راه حل هایی ارائه شده بود.
مارگريسون و كاكابادسه ( ۱۹۷۳) تحقيقي تحت عنوان مدیریت مؤثر از طريق داشتن مهارت در برخورد صحيح با افراد انجام داده اند. هدف اصلي اين تحقيق بررسي ميزان مهارت در برخورد صحيح براي انجام دادن كار مؤثر از سوي معاون ان ارشد بود . نمونه آماري اين تحقيق ۷۱ نفر از مقامات ارشد )شامل مسؤول وزارتخانه ها تا معاونان اول سازمانهاي خدماتي در ۱۶ وزارتخانه( زيمبابوه بود. نتايج زير از اين پژوهش به دست آمده است:
۱- اكثريت معاون ان سطح بالا متفق القول بودند كه اداره افراد بيشترين وقت آنها را مي گيرد و از نقش خود در زمينة مدیریت روابط ميان افراد آگاهي داشتند.
۲- مقامات ارشد، بر لياقت و مهارت در برخورد صحيح با افراد و ايجاد انگيزه در آنها به عنوان معيار اصلي براي افزايش اثربخشي و در نتيجه پيشرفت شغلي سريع تأكيد داشتند.
جمع آوری شواهد دو پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه اقدام پژوهی معاون آموزشی
اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه اقدام پژوهی معاون آموزشی
اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه اقدام پژوهی معاون آموزشی
کسب نتایج پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه اقدام پژوهی معاون آموزشی
راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه اقدام پژوهی معاون آموزشی
فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برقراری جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای آموزشگاه اقدام پژوهی معاون آموزشی
۱- كريمى، يوسف، روان شناسى اجتماعى، انتشارات آگاه، ۱۳۸۰
۲- جمعى از مولفان، روان شناسى اجتماعى، انتشارات موسسه پژوهشى حوزه دانشگاه قم ، ۱۳۸۲
۳- سون ویندال و دیگران؛ كاربرد نظريههاي ارتباطات(نظريهها و مكاتب ارتباطات)، عليرضا دهقان و ناصر ضرونچي، تهران، مركز تحقيقات رسانهها، ۱۳۷۶، چاپ اول، ص۳۷۵٫ و همان، مشهد، کنکاش دانش، ۱۳۸۴، چاپ اول، ص۵۹٫
۴- معتمدنژاد، کاظم؛ وسایل ارتباط جمعی، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، ۱۳۸۵، چاپ پنجم، ص ۲۸٫
۵- دادگران، محمد؛ مباني ارتباطات جمعي، تهران، مرواريد، ۱۳۸۵، چاپ نهم، ص۱۲-۱۱٫
۶- محسنيان راد مهدي؛ ارتباطشناسي، تهران، سروش، ۱۳۸۵، چاپ هفتم، ص ۳۷۵٫
۷- دادگران، محمد؛ مباني ارتباطات جمعي، تهران، مرواريد، ۱۳۸۵، چاپ نهم، ص۳۲-۲۹٫
برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید