اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم تناسب اندام و بهبود ساختار قامتی را با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب برای دانش آموزم پگاه به ارمغان بیاورم ؟

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

در رابطه با اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم تناسب اندام و بهبود ساختار قامتی را با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب برای دانش آموزم پگاه به ارمغان بیاورم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۷ صفحه

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم تناسب اندام و بهبود ساختار قامتی را با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب برای دانش آموزم پگاه به ارمغان بیاورم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب

در جهت رعایت مسائل غذایی و تغذیه مناسب روش های زیر را به کار بردم

۱-تعيين بهداشتيار تغذيه

۲-ارزش يابي هفتگي و ماهيانه از بهداشتيار تغذيه

۳- ابتدا خودم پوستر طبقه بندي گروه هاي غذايي را به پگاه  نشان داده و از پگاه  خواستم ليستي از غذاهايي كه در اطرافش  وجود دارند تهيه كرده و غذاهاي انرژي زا، مكمل و يا كمك كننده به رشد بدن را تعيين كند

۴-اهميت تغذيه را از طريق احاديث از معصومين به پگاه  تذكر دهم

۵- دادن كارت تندرستي و نشاط به پگاه  زمانی که از تغذيه‌ي سالم استفاده مي کرد.

۶-تهيه‌ي انواع بروشورها در رابطه با تغذيه‌ي سالم

۷-نشان دان تصاوير به دانش آموزان در مورد استفاده از تغذيه‌ي سالم و نصب كردن در كلاس و گاهي اوقات بردن تصاوير به منزل توسط دانش آموزان و نصب آن روي ديوار تا با ديدن اين تصاوير والدين تشويق به رعايت پيام آن شوند.مخصوصا بر روی پگاه بیشتر تمرکز می کردم.

اعتبار بخشي به راه حل ها

براي اطمينان بيشتر در زمينه‌ي اجراي راه حل هاي انتخاب شده براي اين كه راه حل ها از اعتبار بيشتري برخوردار باشد جهت اظهار نظر به صاحب نظران ورزش و تغذيه ارائه گرديد؛ آنها نيز نقطه نظرات خود را در اين خصوص ابراز داشتند. به طور كلي راه حل هاي ارائه شده تا حد نسبتاً زيادي مورد تأييد آنها قرار گرفت.

۱-ملموس و روشن بون راه حل ها.

۲- ابتكاري بودن برخي از راه حل ها مثل بهترين بهداشتيار تغذيه، صندوق بانك سلامت، جشنواره‌ي غذا، ايجاد پايگاه تغذيه‌ي سالم و يا دفترچه هايي با عنوان تنظيم ساعت به وقت به بدن، تهيه‌ي بروشور تحت عنوان قانون اساسي تناسب اندام.

۳-قابل اجرا بودن راه حلها.

۴-پيش بيني تأثير راه حلها در افزايش تعداد دانش آموزان علاقمند به استفاه از ورزش و تغذيه‌ي سالم.بخصوص پگاه.

۵- قابل دسترس بودن راه حل ها.

گرد آوری شواهد دو

تغییرات صورت گرفته از لحاظ تغذیه ای

۱_ پگاه به استفاده از تغذيه‌ي سالم بيش از پيش علاقمند شد

۲_ عادت به استفاده از مواد غذايي سالم در بين پگاه بيشتر شد.

۳_ مسئوليت پذيري پگاه تحت عنوان بهداشتيار تغذيه سبب شد علاوه بر رشد جسمي زمينه‌ي رشد اجتماعي او فراهم گردد.

۴_ كلاس از وضع موجود كه در اثر تغديه‌ي نامطلوب خشك و بي روح بود درآمد و براي دانش آموزان جذاب شد.

۵_ مشاركت تغذيه اي در ميان دانش آموزان بخصوص پگاه و والدين و ديگر دست اندركاران مدرسه افزايش يافت.

۶_ وزن پگاه به طور چشمگیری کاهش یافت و علاقه او به فعالیت های بدنی افزایش یافت.

تغییرات صورت گرفته از لحاظ فعالیت بدنی و ورزش

۱-        بعد از انجام هر فعالیت شاهد تغییر و تحول در روحیه پگاه  بودم.

۲-        پگاه  بدون گفتن من و بدون استفاده از زور و با علاقه ورغبت در فعاليت هاي ورزشي شرکت میکرد

۳-         ارزشیابی مدیر محترم از پگاه  به طور مستمر از لحاظ کمی و کیفی و احساس رضایت و خوشحالی ایشان از وضعیت پیش آمده.

۴-        اولیای پگاه  به صورت شفاهی و کتبی اعلام میکردند که از فرزندشان راضی هستند و از این بابت احساس خوشحالی می کردند و تقدیر و تشکر میکردند.

۵-        پگاه  به خاطر جایزه و کارت در فعاليت هاي ورزشي شرکت نمیکرد چرا که عملا مشاهده کردم با حذف همه ی این ها و جایگزین کردن روش های جذاب باز در فعاليت هاي ورزشي   شر کت میکرد

۸-        تعداد شرکت کنندگان کلاس در فعاليت هاي ورزشي به صد در صد رسیده بود.

۹-        همکاران به علت موفقیت در کارم تقدیر و تشکر می کردند.

ارزيابي از راه حل هاي اجرا شده

مشاهدات و اطلاعات به دست آمده نشان مي دهد كه طرح موفقيت آميز بوده به طوري كه پگاه هيچ گاه بدون صبحانه در مدرسه حاضر نمي شد  و در محيط كلاسش  بسيار شاداب و بانشاط شد.او به فعالیت های بدنی و ورزش علاقه شدیدی پیدا کرد و از مواد غذایی فراوری شده و فست فود به طور قابل ملاحظه ای چشم پوشی می نمود . همچنین توانست تناسب اندام خود را بدست آورد.

راهکارهای عملی فراهم نمودن بستر آموزشی بهتر وموثرتر درس تربیت بدنی در مدارس

▪ بستر سازی مناسب:

منظور از بستر سازی مناسب،فراهم آوردن امکانات کافی برای دانش آموزان است تا رشتۀ مورد علاقۀ خود را انتخاب نمایند.گرچه این بحث بسیار تکراری است اما نباید فراموش شود که مهمترین مسئله نیز هست.

▪ تمرین دادن دانش آموزان در زمان بندی خاص:

یعنی اینکه با ارائۀ یک برنامۀ خاص به دانش آموزان مستعد در زمینۀ ورزشی،آنها را علاوه بر زنگهای ورزش در دیگر اوقات هفته نیز تمرین دهیم ویک آموزش منظم،متداول وبا برنامه برای هر دانش آموز مستعد داشته باشیم.(منظور ایجاد کانون های ورزشی خود گردان آموزشگاه با تامین بودجۀ مالی آن می باشد).

▪ گزینش ژنتیکی:

در برخی از فعالیت های ورزشی وجود سابقۀ موفق در خانواده ونزدیکان یک دانش آموز می تواند نقش مهمی در موفقیت وی ویا ایجاد انگیزه در وی داشته باشد.البته سرمایه گذاری وکشف استعدادهای ورزشی در بین دانش آموزان با فیزیک بدنی مناسب جهت رشتۀ ورزشی خاص لازم وضروری می باشد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش 

کسب نتایج  پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تناسب اندام پگاه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه و تغذیه مناسب اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

«منابع »

۱ – مهريار، امير هوشنگ و يوسفي، فريده،(۱۳۶۹)، تشخيص و درمان بيماري‌هاي رواني در كودكان ، شيراز: انتشارات علامه طباطبايي.

۲ – اف. فيت، هاليس (۱۳۶۹)، تربيت بدني و باز پروري براي رشد، سازگاري و بهبود معلولان ، ترجمه‌ي تقي منشي طوسي، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوي.

۳ – دلاكاتو، كارل، تشخيص و درمان دشواري هاي گفتار و خواندن، ترجمه‌ي نيمتاج زرين قلم، چاپخانه‌ي دفتر نشر فرهنگ اسلامي – چاپ اول ، ۱۳۷۱٫

۴ – ملكي (قاسم) حسن (۱۳۸۲)، مباني و اصول تربيت، زنجان، انتشارات نيكان كتاب.

۵ – رحيمي ارسنجاني، اسكندر ، (۱۳۸۰)، تربيت بدني در مدارش، شيراز : انتشارات دانشگاه شيراز.

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

24 + = 27