اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم به شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی کمک کنم ؟

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط

در رابطه با اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی شاداب سازی حیاط دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم به شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی کمک کنم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۹ صفحه

اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش پیرامون مقوله چگونه توانستم به شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی کمک کنم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی

تجزیه تحلیل داده ها :

ریشه ها و عللی که باعث این مشکلات شده بود را مورد بررسی قرار دادم و علت نبود محیط شاداب در مدرسه را چندین علت تعمیم کردم :

۱-        مشکل های اموزش و پرورش:

اختصاص ندادن بودجه به امر نقاشی محیط ورزشی

۲-        مشکلات خانواده های دانش آموزان :

–           بی اهمیت جلوه دادن امر ورزش توسط بعضی از خانواده ها

–           بی سوادی و کم سوادی برخی والدین و بدنبال آن عدم آگاهی از ورزش و تاثیر آن در شادی بچه ها .

–           مشکلات اقتصادی خانواده دانش آموزان و عدم توانایی برای تهیه ی پوشاک ورزشی فرزند خود.

–           مشکلات فرهنگی و ایجاد یرگرمی های کاذب

۳-        مشکلات مدرسه :

۴-        که از اهم این مشکلات نبود بودجه کافی برای اختصاص دادن به امر شاداب سازی مدارس است.

مشکلات معلمان :

از جمله این مشکلات کم بودن وقت دبیران است :

علت هایی که ذکر شد همگی می تواند در بروز مشکل نبود شادی و تنوع در مدرسه دخیل باشد اما این علت بهتر است تجزسه تحلیل شود تا مهم ترین علل مشخص شده و جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

الف: نظر همکاران تربیت بدنی:

–           نظر همکاران تربیت بدنی که همیشه در جلسات سطح شده است کم بودن بودجه ورزشی و مهم تر از آن مشخص نکردن بودجه ورزشی از سایر بودجه هایی که به یک آموزشگاه تعلقمی گیرد.

–           عدم نظر خواهی از دبیر ورزش اموزشگاه در مورد مشکلات و نیاز های ورزشی آموزشگاه.

–           اختصاص دادن بودجه ورزشی آموزشگاه توسط برخی مدیران به بخش های دیگر غیر از ورزش به دلایل مختلف.

–           شاداب سازی محیط مدارس

–           یکی از شاخص های بهداشت روانی احساس رضایت ، شادی و شادابی است ، فردی که احساس می کند نیازهایش بدون برخورد با موانع در حال تامین است به زندگی خود امید واری دارد و به درجه ای از رضایت درونی می رسد که همواره او را شاد نگه می دارد .

–           شادی حاصل احساس “سعادتمند بودن ” است و سعادتمندی حاصل احساس سیر طبیعی زندگی و در مسیر رشد قرار گرفتن است .

–           در این حالت فرد به زندگی دیگران علاقمند می شود و به آنها عشق می ورزد ، احساس رضایت و شادی سبب پیدایش حاات روانی مختلفی می شود که دوستی ، عشق ، محبت ، امید واری ، خوش بینی ، مسرت ، همراهی ، همدلی و پذیرش از نمونه های آن است .

–           شاداب سازی ظاهری در مدارس

–           در این بخش اکثرا مواردی مورد توجه قرار می گیرد که قابل رویت و قابل لمس کردن باشد و در واقع اموری که لذت بصری ایجاد می کند یا دیدن فضا و محیط زیبا باعث ایجاد نشاط می شود مورد توجه قرار می گیرد.

–           ۱- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدارس، از جمله دیوارها، سطح زمین، کاشت درخت و گل و گیاه گذاشتن نیمکت های رنگی و زیبا در حیاط مدرسه، تابلوی زیبای سر در مدرسه، دیوارهای تمیز و زیبا و تزیین شده با نقاشی های زیبا، نماسازی های مختلف.

–           ۲- زیباسازی مناسب ساختمان مدارس از جمله هماهنگی کاشی و سرامیک و سنگ – رنگ آمیزی در و دیوارها، پرده های زیبا جهت کلا س ها، زیباسازی راهروهای کلا س ها، دفتر معلمان، اتاق مشاوره و…

–           ۳- زیباسازی و تمیز بودن نمازخانه استفاده از خوشبوکننده ها، استفاده از نوشته ها و خطاطی های زیبا و استفاده از گلدان های زیبا، استفاده از فرش های زیبا و هماهنگ با پرده ها تمیز بودن و زیباسازی دستشویی ها و وضوخانه (حتما فضای وضوخانه از کاشی و سرامیک زیبا و تمیز استفاده گردد) محل آبخوری ها سنگ شده باشد و در وضوخانه ها از لوله کشی آب گرم استفاده شده باشد.

–           ۴- زیباسازی راهروها و ورودی ها با استفاده از گلدان های گل طبیعی و مصنوعی.

–           ۵- زیباسازی کتابخانه ها استفاده از کمدهای یکرنگ و یک مدل جهت نگهداری کتاب ها (ترجیحا استفاده از کمدهای چوبی زیبا) استفاده از گلدان های طبیعی در فضای کتابخانه، میز و صندلی های یک رنگ و زیبا، قفسه های زیبا جهت در دسترس قرار دادن مجلا ت و روزنامه ها.

–           ۶- تشویق دانش آموزان جهت آوردن گل و گیاه طبیعی و استفاده از آن در محیط کلا س ها.

–           ۷- پوشش ظاهری دانش آموزان، استفاده از روپوش های خوش رنگ و شاد .

–           ۸- پوشش ظاهری معلمان، مدیر و معاونان که با رعایت تمامی موازین شرعی می توان از رنگ های شاد و رنگ های روشن استفاده کنند.

–           ۹- استفاده از قاریان با صوت و لحن زیبا در صبحگاه مدرسه (اگر به صورت زنده باشد بهتر است وگرنه از نوارهای مناسب می توان استفاده کرد.

–           ۱۰- ایجاد روابط انسانی مطلوب بین ارکان مدرسه

–           شرایط مطلوب کار موجب تقویت روحیه معلمان و افزایش میل و رغبت و علاقه آنان به کار و غرور و افتخارشان در مدرسه خواهد شد

–           ۱۱-استفاده از روش‌های فعال تدریس

–           معلمانی که از روش‌های فعال استفاده می‌کنند، کلاس‌های شادتری دارند. مشارکت دانش‌آموزان در کلاس و آموختن آنها را از کسالت و بی‌حالی رها ساخته، شادابی و نشاط را تقویت می‌کند.

–           ۱۲-ایجاد رابطه دوستانه با نوجوانان و کودکان

–           ۱۳-معرفی الگوهای مناسب

–           ۱۴-تشویق کردن و ارزش‌گذاری برای ایجاد حس عزت و اعتماد به نفس و در نتیجه احساس لذت و شادی از فعالیت

–           ۱۵-آموزش روابط اجتماعی مناسب به دانش‌آموزان

–           ۱۶-توجه به معیارها و ملاک‌ها و عوامل شادی‌آفرین در سنین مختلف

–           در دوران کودکی، برآورده شدن احتیاجات اساسی جسمی و روانی عامل وجد و سرور است.

–           در دوران نوجوانی پذیرش از طرف اعضای خانواده و گروه همسالان و نیز ابراز موفقیت در کارهای شخصی و امور تحصیلی شادی‌آفرین است.

–           در جوانی و بزرگسالی، کسب مهارت‌های لازم برای تصدی شغلی، پیشرفت در کار و تحصیل، موفقیت در کارهای هنری و ورزشی احساس وجد و مسرت را به‌وجود می‌آورد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

کسب نتایج  پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله شاداب سازی حیاط و محوطه ورزشی اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش

منابع و ماخذ:

–           – دفتر امور زنان، (۱۳۸۵)، «آشنایی با مهارتها و شیوه‌های بهره یابی از امکانات آموزشی، فرهنگی، ورزشی

–           – مرآتی، کیانوش(۱۳۸۲)، «به شادی همی دار تن را جوان»، ماهنامه پیوند، شماره ۲۸۹،

–           – صباغیان، زهرا(۱۳۸۴)، «مدرسه وتقویت نشاط و امید به زندگی»، ماهنامه پیوند، انجمن اولیا و مربیان، شماره ۳۰۹، ۳۱۰، ۳۱۱،

–           – غفاری چمستان، صفیه(۱۳۸۵)، «راهکارهای مناسب جهت ایجاد آرامش در زندگی»، ماهنامه تربیت، سال ۲۲، شماره۶،.

–           – کاکیا، لیدا(۱۳۸۵)، «آرامش و نقش آن در زندگی، ارتباط پیوند، همدلی و آرامش»، ماهنامه تربیت، سال۲۱، شماره۸،

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر تربیت بدنی و ورزش و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

89 − = 81