اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب و دلهره شبنم را در درس برطرف سازم ؟

اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب

در رابطه با اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی اضطراب دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب و دلهره شبنم را در درس برطرف سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی پیرامون مقوله چگونه توانستم اضطراب و دلهره شبنم را در درس برطرف سازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس

راه حل پیشنهادی:

برای تقلیل و کاهش نگرانی و اضطراب دانش آموزان و به خصوص شبنم راه کارها و راهبردهای ذیل پیشنهاد می شود:

۱-     ایجاد علاقه و انگیزش بیشتر برای یادگیری بهتر مطالب درسی از طریق برگزاری کلاس های تقویتی

۲-     انجام ارزیابی و سنجش مستمر دانش آموزان تا قبل از برگزاری امتحانات

۳-     اصلاح روش تدریس معلّمان و دبیران و استفاده از روش های نوین علمی و آموزشی که بتواند فرایند یادگیری در دانش آموزان را تسهیل نماید .

۴-     نیل به هدفهای ارزشمند آموزشی که بدانیم علی الاصول نه تنها دانش آموزان نباید ترس و دلهره ای از امتحان به خود راه دهند بلکه باید به این درجه از آمادگی علمی برسند که مشتاقانه به انتظار روزهای امتحان باشند.

اقدام راه حل های پیشنهادی (اقدام و اجرای راه حلها):

با عنایت به مواجه بودن دانش آموزانم نسبت به چگونگی انجام ارزیابی و امتحان از آنان و نگرانی شدیدشان از این موضوع، چند راه کار را جهت کاهش و تقلیل دلهره و اضطراب آنان به ترتیب و شرح ذیل معمول داشتم:

۱-     برگزاری جلسه با حضور دانش آموزان و اولیای محترم آنان با هماهنگی قبلی با مدیر آموزشگاه و تبیین معیارها و ملاک های ارزیابی و چگونگی انجام امتحان و اهداف اصلی و بیان رهنمودهای مهمّ آموزشی و تربیّتی جهت ایجاد فضا و بستر مناسب منزل

۲-     برگزاری کلاس تقویتی، برای دانش آموزان جهت آشنایی آنان با مطالب کلیدی هر درس و همچنین شناخت بیشتر آنان با نمونه سوالات و همچنین تقویت بنیه علمی دانش آموزان ضعیف که پیشرفت مطلوبی در طول سال تحصیلی نداشته اند.

۳-     برگزاری کلاس کوتاه مدت برای همه دانش آموزان جهت مرور نکات مهم و کلیدی درس مربوطه و تقویت حس اعتماد و خودباوری در دانش آموزان و رفع اشکالات درسی

در تمام این جلسات و کلاس ها شبنم و والدینش شرکت فعال و مستمر داشتند و همواره سعی می نمودند. از راهکار های ارائه شده بیشترین بهره را ببرند.

گرد آوری شواهد دو

با امعان نظر و تفحّص لازم از پژوهش و تحقیقات علمی و عملی به عمل آمده در زمینه موضوع مطروحه نتایج به شرح و ترتیب ذیل حاصل شد:

۱-     گروهی از دانش آموزان مثل شبنم تصوّر می کنند که تنها حضور مستمر و مرتب آنها در سر کلاس، برای گذراندن موفقیت آمیز کافی است. در حالی که بودن در کلاس، تنها بخشی از فرآیند یادگیری و آموزش محسوب می شود، لذا با اندکی هشدار دادن و ایجاد انگیزه در وجود بچّه ها، می توان میزان اعتماد بنفس و افزایش حسّ مسئولیت پذیری را در آنها تقویت نمود.

۲-     باید توجّه داشته باشیم که دانش آموزان از ابتدا که وارد مدرسه و محیط آموزشی می شوند، هیچ ترس و دلهره ای نسبت به آزمون های کلاسی ندارند، این بزرگترها هستند که با نگران کردن بچّه ها، آن ها را نسبت به امتحان، آشفته و پریشان می کنند تا حدّی که در کلاس های بالاتر دچار چنان اضطراب می شوند که این امر گاهی مانع از مدرسه رفتن آنان می شود. که این موضوع با برگزاری متعدد اولیای دانش آموزان به همراه خود دانش آموزان قبل از برگزاری امتحانات تا حدّ قابل توجّهی تقلیل یافت.همچنین در مورد شبنم که قبلا بسیار اوضاع نگران کننده ای بود پیشرفت زیادی حاصل شد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن اضطراب و دلهره شبنم در درس اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی

منابع و مآخذ

  1. دلجو- شریعت- شیوه های ایجاد آرامش- انتشارات چاپار- چاپ سوم- ۱۳۸۷
  2. خیابانی- ناصر- روشهای دوری از اضطراب – انتشارات شلاک- سال انتشار ۱۳۸۱
  3. بیابانگرد- اسماعیل- اصول و بهداشت مطالعه- انتشارات آرین- سال انتشار ۱۳۷۷

۴٫سلحشور، ماندانا: ترس های کودکان، انتشارات واژه آرا، چاپ اوّل، تهران ۱۳۸۰٫

برای دانلود اقدام پژوهی دبیرعلوم تجربی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

33 + = 40