اقدام پژوهی خدمتگذار پیرامون مقوله چگونه توانستم فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه را در هنر جویان طراحی و دوخت هنرستان نهادینه سازم ؟

اقدام پژوهی خدمتگذار

در رابطه با اقدام پژوهی خدمتگذار چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی خدمتگذار به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی خدمتگذار به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی خدمتگذار بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی خدمتگذار براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی خدمتگذار مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی خدمتگذار در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی خدمتگذار این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی خدمتگذار قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی خدمتگذار به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی خدمتگذار، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی خدمتگذار

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی خدمتگذار می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی خدمتگذار می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی خدمتگذار

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی خدمتگذار دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی خدمتگذار دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی خدمتگذار پیرامون مقوله چگونه توانستم فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه را در هنر جویان طراحی و دوخت هنرستان نهادینه سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۸ صفحه

اقدام پژوهی خدمتگذار پیرامون مقوله چگونه توانستم فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه را در هنر جویان طراحی و دوخت هنرستان نهادینه سازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی خدمتگذار می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی خدمتگذار را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی خدمتگذار موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

دیباچه مطالب پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه

اجرای راهکار های پیشنهادی و نظارت بر آنها:

راهکارهای پیشنهادی را می توان از درون داده ها چنین بدست آورد و نتیجه گرفت:

۱- گرفتن کمک از خود هنر جویان در حل معضل خودشان با ایجاد ارتباط و دوستی

۲- مشورت و جلسه با اولیای آموزشگاه و همکاران و گرفتن ایده های ایشان برای حل معضل

۳- مشورت با اولیای هنر جویان برای حل معضل

۴- ایجاد انگیزه با ترتیب دادن برنامه های متنوع و برنامه های شاد

۵- تقویت اعتماد به نفس و تشویق و ترغیب ایشان به بهود اوضاع

۶- توجه به محاسن و ندیدن و اغماض عیوب ایشان تا حدی که به مسئله تربیتشان لطمه نزند و به آنها کمک کند.

۷- تغییر روش تربیتی و آموزشی از سنتی به نوین

۱- گرفتن کمک از خود هنر جویان در حل معضل خودشان با ایجاد ارتباط و دوستی. در این مورد چنانچه به خاطر دارم، در اوایل امر سعی کردم خودم هم کمی خشک برخورد کنم و فکر می کردم اگر با هنر جویان راحت تر باشم ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیریم و این را یکی از عواملی دیدم که در خراب شدن اوضاع کارگاه و ایجاد فاصله بین من و هنر جویانم و سخت شدن کار مؤثر بود. به طور مثال زمانی که حتی هنر جویان  ابراز علاقه به اینجانب می نمودند حال یا به زبان می آوردند یا به هر نحو دیگری، من نیمه ی خالی لیوان را می دیدم و فکر می کردم همه ی این رفتارهای آنها چاپلوسی است و همین امور باعث ایجاد شکاف و مشکل شد. تا اینکه در طی این مدتی که روی این اقدام پژوهی انجام می دادم .

۲- مشورت و جلسه با اولیای آموزشگاه در راستای حل معضل هنر جویان به دلایل ذیل به وقوع نپیوست:

اول اینکه مسئله را با اولیای آموزشگاه مطرح کردم و از آنها راهکار خواستم و گفتم کاش همه همکارانی که با هنر جویانی این کلاس سر و کار دارند را در یک جلسه گرد هم می آوردیم و با مطرح کردن مسئله از نظرات ایشان نیز بهره می بردیم. ایشان گفتند در یک جلسه شورای هنر آموزان مسئله را عنوان می کنیم که جلسه شورا یکی دو بار پس از این صحبت تشکیل شد که همیشه متأسفانه مسائلی که از دید آموزشگاه مهم تر بود مانع از طرح مسئله کلاس شد و این مسئله هیچ گاه در شورا مطرح نشد. این بود که تصمیم گرفتم با ایجاد پرسشنامه از نظرات همکاران استفاده کنم که متأسفانه نسبت به جلسه شورا نتوانست به عنوان راهکاری مؤثر واقع شود. در مورد نظرات اولیای هنر جویان و جلسه با ایشان هم همین موانع وجود داشت.

۳- توجه به محاسن و ندیدن و اغماض عیوب ایشان تا حدی که به مسئله ی تربیتشان لطمه نزند و به آنها کمک کند. در این زمینه سعی کردم همیشه توانایی های هنر جویانی مذكور را درشت تر ببینم و گه گاه برخی کارهای مثبتشان را به عنوان الگو مطرح کنم. از آنجایی که هنر جویان با هم در ارتباط اند و به یکدیگر اطلاع می دهند که فلان کس راجع به شما چه می گفت، هنر جویان باور کردند که نقاط مثبتی هم دارند.

پس از گرفتن یک آزمون و مشاهده ی نتایج مطلوب تر از گذشته ی ایشان سعی کردم ایشان را تشویق کنم که در جهت جلب اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه و ایجاد رابطه ی حسنه ی خودم با هنر جویان بسیار مؤثر بود.

پرسشنامه ای ترتیب دادم و نظرات همکاران را جویا شدم که پیشنهادات و اظهار نظرات ایشان نیز مرا در این امر تا حدی یاری رساند.

گردآوری شواهد ۲:

با توجه به طرح معضل و یافتن راهکارها پس از پرسش از هنر جویان و همکاران و مشورت و همیاری دوستان و همكارانم عکس ها و اسنادی از هنر جویان تهیه کردم که سیر تدریجی بهبود اوضاع کاملاً قابل دریافت بود

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار:

براساس شواهد ۲ تأثیرات اقدامات انجام شده را بنا به دلایل زیر مثبت ارزیابی کردم:

گزارشی از کارگاه  مذكور تهیه شد و تعیین اعتبار از طریق افراد زیر انجام گرفت:

۱- ارزیابی طرح توسط هنر جویان  به وسیله پرسشنامه ۲- توسط خودم

۳- توسط همکاران و هنر آموزان       ۴- به وسیله کتاب ها

هنر جویان پس از انجام اقدام پژوهی به نگهداری از وسایل کارگاه … علاقه مند شده بودند.

برای تحقق اهداف نظم و انضباط در مدارس باید با تکیه بر همه مطالب یاد شده، به دو موضوع مهم اصول انضباط و روش های آن توجه خاص داشت:

الف – اصول انضباط

اعمال و برقراری انضباط تابع اصول و قواعدی به شرح زیر است که بدون درک آن ها امکان موفقت در تغییر و اصلاح رفتار وجود ندارد:

۱- مبنای انضباط باید بر پایه دوستی دو طرفه عوامل آموزشگاه و شاگردان باشد.

۲- مسائل انضباط صرفاً به محیط آموزشگاه محدود نمی شود. هنر جویان فقط چند ساعتی در آموزشگاه هستند و بقیه ساعات زندگی خود را در خانواده و محله می گذرانند. بنابراین، ریشه های آن را باید در جاهای دیگر نیز دید و برای حل آن نیز باید از آن ها کمک گرفت.

۳- انضباط نباید بر پایه تنبیه اعمال شود.

۴- کنترل فرد بر رفتار خود از ضروریات ارزش انسانی است و بنابراین، برای برقراری انضباط باید از خود هنر جویان استفاده کرد و خودشان درباره ی رفتارشان و چگونگی تأمین انضباط تصمیم بگیرند.

۵- انضباط باید به عنوان یک امر ضروری برای زندگی جمعی در آموزشگاه به حساب آید و همه اعضای سازمان آموزشی مانند هنر جویان، هنر آموزان، کارکنان، مدیران و حتی اولیاء آن را درک کنند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه  اقدام پژوهی خدمتگذار

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه  اقدام پژوهی خدمتگذار

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه  اقدام پژوهی خدمتگذار

کسب نتایج  پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه  اقدام پژوهی خدمتگذار

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه اقدام پژوهی خدمتگذار

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله ایجاد فرهنگ مراقبت از وسایل کارگاه اقدام پژوهی خدمتگذار

منابع ومآخذ:

۱-میرزابیگی،علی،(۱۳۸۲)،نقش هنردرآموزش وپرورش وبهداشت روانی کودکان،تهران، انتشارات آموزشگاه،چاپ چهارم.

۲-هاجری،ضیاءالدین،(۱۳۷۲)،آنچه یک هنر آموز بایدبداند،تهران،انتشارات راد،چاپ اول.

(کتاب مذکورترجمه می باشد ،امانام مؤلف درآن نوشته نشده است.)

برای دانلود اقدام پژوهی خدمتگذار و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

− 3 = 2