اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ازطریق شیوه های املاء نویسی اضطراب باران را در درس املاء بهبود بخشم؟

اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی

در رابطه با اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی اضطراب املا نویسی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ازطریق شیوه های املاء نویسی اضطراب باران را در درس املاء بهبود بخشم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۴ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم ازطریق شیوه های املاء نویسی اضطراب باران را در درس املاء بهبود بخشم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بهبود اضطراب باران در درس املاء

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء

تعریف املاء

املاء کلمه ای عربی و دارای معانی گوناگون از قبیل :پر کردن ،بر سر جمع سخن گفتن و تقریر است . دیکته کلمه ای است فرانسوی به معنای مطلبی که کسی املاء کند و دیگری بنویسد. واژه ی دیکتاتورهم فرانسوی از همین کلمه است و به معنا ی فرما نروایی است که با قدرت و زور حکومت افکار و عقاید خود را بر جامعه تحمیل کند .

  تعریف اضطراب

منظور از اضطراب هیجان نا خوشایندی است که با اصطلا حاتی مانند  «نگرانی »،« دلشوره»،« وحشت»و«ترس» بیان می شود .

اضطراب سبب به هم ریختن تعادل موجود می گرددو چون فرد دائما به منظور برقراری تعادل کوشش می کند ، می توان گفت اضطرب یک محرک بسیار قوی است که امکان دارد گاهی مفید و زمانی مضر باشد و این بستگی به درجه «ترس» ومقدار «خطری » دارد که متوجه فرد است اضطراب تنها زمانی نا بهنجار محسوب می شود که در برابر موقعیتهایی رخ دهد که اکثر مردم به راحتی آنها را حل و فصل می کنند.

پیشینه

درخصوص موضوع تحقیق بنده (چگونه می توانم ازطریق شیوه های گوناگون املاء نویسی اضطراب دانش آموز در درس املاء را بهبود بخشم؟)

همکارمان خانم ربابه رضایی گرما رودی به این نتایج دست یافته اند :

–   کلمات مشکل و ارزش املایی هر درس را استخراج کنند و قبل از گرفتن املاءآنها را روی تخته با خط خوش بنویسند و از دانش آموزان بخواهند چند بار با صدای بلند آنها را بخوانند .

–  از دانش آموزان بخواهند که متن املاءی جلسه ی آینده را آماده کنند.  این کارعزت نفس و روحیه ی فرد ضعیف را بالا می برد.

–  بعد از گذشت چند جلسه از املاءی صحیح کردنی استفاده کنند.

– واژه ی مشکل را به صورت بزرگ روی برگه ی  ۴َA بنویسند . و قبل ازگفتن املاءبه دانش آموزان نشان دهند سپس دیکته بگویند .

–  برای کلمات هم خانواده و مترادف پیدا کنند و با آنها جمله بسازند .

–  تکالیف خلاق یکی از راه های است که می توان دانش آموزان رابه ۱-دبیر ادبیات فارسی شهرستان ساوجبلاغ فعالیت وا داشت .مثلا بعد از چند املاء از دانش آموزان بخواهند که  از تمام غلط هایی که داشته اند داستانی بنویسند و در کلاس بخوانند .

– در پایان هر جلسه ی املاء ، معلم غلط های املایی دانش آموزان را   دسته بندی کند و در دفتر، صحیح آن هارا بنویسد وچند بار ازروی آن بخوانند وبنویسد که اشتباه آن ها تکرارنشود.

در پایان باید گفت که : املاء یکی از درسهایی است که به آموزش و  روش تدریس نیازدارد. و در یادگیری دروس دیگر نیز سهم به سزایی دارد . چون با غلط نوشتن یک کلمه ممکن است معنی آن نیز تغییر کند.

جمع آوری اطلاعات شواهد ۱ 

برای حل مشکلات باران تصمیم گرفتم با آموزگار سال گذشته او مصاحبه ای کنم.

– همکار محترم با عرض سلام وتشکر از زحمات جنابعالی بفرمایید

نظرشما در مورد وضعیت درسی باران زمانی که دانش آموز شما بود چیست؟

-باران دانش آموز گوشه گیر بود.که اکثر نمراتش زیر ۱۰ بود ولی ریاضی اش بد نبود.

رفتارش در زنگ املا عادی بود؟

– موقع نوشتن املاء فقط اشک می ریخت و چنان اضطرابی وجودش را می گرفت که با هیچ کلامی آرام نمی شد.

– شما چه راهکاری برای بهبود وضیعت او کرده اید؟

به اولیا دانش آموزمذکور توصیه کردم او راپیش روانپزشک ببرد که ناراحت شد واز آن روز به بعد باران را نا مرتب به مدرسه می فرستاد.

-آیا شما با باران در خانه دعوا می کنید؟

-با تأسف گفت بله.

-چرا این قدر باران را تحت فشار قرار می دهید.

-چون به درس خواندن علاقه ندارد تکالیف اش را انجام نمی دهد وبد خط است.

با رفتن پدرو مادر باران به فکر فرو رفتم که چگونه می توانم به باران  کمک کنم. بنابراین برای مشکلم ابتدا نامی انتخاب نمودم.

(چگونه می توانم از طریق شیوه های گوناگون املاء نویسی اضطراب دانش آموز در درس املاء را بهبود بخشم؟)

راه حل موقت

مشخص شدن اهداف هر درس سبب می شود که معلم بتواند در نیل به آن اهداف برنامه ریزی کند و برعکس نا مشخص بودن هدف سبب سردرگمی معلم و فراگیرندگان می شود . درس املاء نیز از این قاعده مستثنی نیست .

برای کمک به چنین فراگیری در کلاس درس بعنوان راه حل موقت باید:

– از لغات هم خانواده،مشتقات و کلمات متضاد استفاده شود تا زمینه ی  لغت شناسی گسترش یابد .

– همه ی معلمان باید در ایجاد انگیزه فعالیت مضاعفی داشته باشند؛ چون درس املاء جدا از درس های دیگر نیست .

– کلاس ها از حالت یکنواختی و تکراری خارج شوند .

– ازروش های متنوع در تدریس استفاده کنند . انتخاب شیوه ی مناسب  باعث ایجاد علاقه و انگیزه و نشاط در فراگیرندگان می شود و فرایند یادگیری را تسهیل می کند .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان  

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

کسب نتایج  پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بهبود اضطراب باران در درس املاء اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان

منابع

۱-راهنمای بخوانیم –بنویسیم ویژه اولیاء و معلمان کلاس پنجم ابتدایی /کورس /اشتری –قم:انصاریان  ۱۳۸۲٫

۲-رشته آموزش راهنمایی-آموزشی ، تحلیلی ، اطلاع رسانی برای دبیران ، دانشجویان و کارشناسان آموزش و پرورش  دوره ی چهاردهم –اردیبهشت ۱۳۸۸ – شماره ی پی درپی ۷۴٫

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه پنجم دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 3 = 1