اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان بی حجاب را مشتاق به رعایت حجاب کنم؟

اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب

در رابطه با اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی مشتاق کردن به رعایت حجاب دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان بی حجاب را مشتاق به رعایت حجاب کنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۳ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم دانش آموزان بی حجاب را مشتاق به رعایت حجاب کنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب

دیباچه مطالب پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب

اهمیت و ضرورت پژوهش

اگر پاکدامنی را گوهری بدانیم، با هزار چشم باید مراقبش باشیم. اگر رشته‌ی مروارید را در کمد و صندوق نگذارند و درِ آن را محکم نبندند،‌گم می‌شود. اگر در مقابل پنجره‌ی خانه، توری نزنند از نیش پشه ها و مزاحمت مگس ها در امان نخواهند بود.

«حجاب» وسیله ای برای پیشگیری از نیش ها و آسیب هاست.

وقتی شما راه ورود پشه را می بندید، خود را «مصون» ساخته اید نه «محدود» و نه «زندانی»!

حجاب نه زندان بلکه قلعه است. آنان که حجاب را بر می گزینند،‌می‌خواهند «گوهر‌عفاف» خود را از تاراج، مصون نگه دارند. این کار را با اختیار و انگیزه انجام می‌دهند و برگزینش خود هم می‌بالند؛ چون راهی می‌پویند که به ایمنی خودشان و حفظ سرمایه‌شان منتهی شود.

بانوان با حجاب ، قلعه نشینانی برخوردار از سرمایه و گوهر عفاف اند که برای «صیانت» خود از دستبرد مهاجمان، به «دژ حجاب» پناهنده شده اند.

«عفاف» هم گوهری درونی است هم جلوه‌ای بیرونی.

پوششی که اسلام برای دختران مقرر کرده است به این منظور نیست که جلوی فعالیت های اجتماعی آنان را بگیرد و از خانه بیرون نروند. پوشش دخترها در اسلام، این است که دختر در معاشرت خود با پسران، بدن خود را به جر صورت و دست‌ها بپوشاند و به جلوه‌گری و خودنمایی نپردازد.

حقیقت این است که در مسئله‌ی پوشش که در روابط دختران و پسران در جامعه به عنوان یک عامل مؤثر مطرح است، یک پرسش جدی پیش روی ماست:

آیا برای خود دختر بهتر است که پوشیده در اجتماع ظاهر شود یا نه؟

آیا با توجه به احساسات و کششی که دختر و پسر به یکدیگر دارند و با آسیب پذیری جدی عاطفی و محدودبودن قدرت طبیعی دخترها در دفاع از خویش و حریم خویش، باید هر پسری حق داشته باشد که از هر دختری در هر محلی حداکثر استفاده را ببرد؟ چرا مردان باید آزاد باشند تا هم چون کالا به زن بنگرند؟ آیا همین نگرش نیست که نظام خانواده را در غرب متزلزل کرده است؟

اسلام با وضع نمودن نوعی مقررات برای پوشش، حفظ سلامت جسم و جان فرد و روح جامعه را تضمین کرده است. به این ترتیب حجاب زن، حقیقتاً مصونیت بخش و پاسدار حریم اوست،‌ مگر نه این که: «هر آن چه دیده بیند، دل کند یاد».

در آیین اسلام، پسران فقط در موقعی که تشکیل خانواده دادند و آگاهانه انتخاب کردند و مسئولیت پذیرفتند، در کانون گرم خانواده است که می‌توانند با همسر قانونی خود پیوند کامیابی برقرار کنند، قبل از آن، نباید فکر و ذهن هیچ دختر یا پسر جوانی به این موضوع مشغول باشد و مانع فکر و تحصیل و کارهای زندگی او و دیگران شود.

در جامعه‌ی اسلامی هر نوع کامجویی بدون قبول مسئولیت یا کامیابی هیجانی و بدون تعقل و تفکر و انتخاب، ناپسند شمرده می‌شود؛ اصلی که اتفاقاً به تازگی در روان شناسی جدید غرب نیز به صورت جدی مطرح شده و مورد توجه قرار گرفته است.

پس می‌توان گفت که اسلام، نه تنها به دختران و پسران جوان به چشم موجوداتی خطرناک که باید محدود شوند، می‌نگرد، بلکه حتی غریزه‌ی جنسی را نیز در راه تشکیل خانواده و استمرار نسل و آرامش و شادابی یعنی بهداشت روانی فرد و جامعه به کار می‌گیرد. جوان سرشار از استعدادهاست و غرایز مختلف او همگی نیرومندند، کدام انسان خردمندی می‌پذیرد که تمامی این غرایز، در پای غریزه‌ی جنسی قربانی شوند؟

اگر بپذیریم که آزادی روابط دختر و پسر، بهداشت روانی آنها و کل جامعه را به خطر می‌اندازد و انضباط اخلاقی آنها و کل جامعه را مختل می‌سازد، ناگزیر باید به سطحی از محدودسازی روابط، تن در دهیم؛ محدودیت هایی که برای افراد سالم جامعه یک انتخاب عاقلانه اند و برای بیماران هوس، یک اجبار، تا نتوانند آزادانه از دیگران بهره‌‌کشی کنند و روح و جسم دیگران را بیازارند.

اولین فایده های این روش، امنیت فضای خانواده و اجتماع، ارتقای موقعیت زنان و دختران و شکوفایی استعدادهای مختلف نوجوانان و جوانان می‌باشد که مهم ترین نشانه‌های «بهداشت روانی» یک جامعه محسوب می‌شوند که زمینه‌ی لازم برای تولیدات فکری و صنعتی و توسعه‌ی ابعاد مادی و معنوی جامعه است.

گرد شواهديك :

در سال تحصیلی اخیر تعدادی از دانش آموزانم  با وضعیت نامناسبی به مدرسه می آمدند مانتو کوتاه مقنعه در نیمه سر کفشهای پاشنه بلند كه ظاهر آنها  باعث ناراحتی من و همکاران می شد و خود را به عنوان یک معلم که باید این مشکل را با برخورد عاقلانه و منطقی به طوری که باعث بد بینی و عکس العمل منفی در وي نشود مسئول می دانستم.

بنا بر این برای بررسی وبدست آوردن اطلاعات وشواهد لازم در این زمینه مورد نظر مشاهده را از رفتار آنها  شروع کردم .در ابتدای سال هنگام ورود به کلاس متوجه شدم که تعدادی از دانش آموزان  در کلاس درس از پوشش مناسب برخوردار نیستند .  وهمچنین استفاده مناسب از مقنعه ندارند. بطوری که موهایشان مشاهده می گرددوهمچنین مانتو وشلوار هایشان تنگ وکوتاه بود.

برای بررسی بیشتر اقدام به توزیع برگه هایی  در بین دانش آموزان کردم با این عنوان که”دانش آموز عزیزلطفا نظرتان را در مورد رعایت نکردن حجاب توسط بعضی از دانش آموزان  را بنویسید”

همچنین برگه هایی به معلمان در این زمینه ارائه گردید تا نظرشان را بیا ن  کنند .

مصاحبه با عوامل آموزشگاه انجام دادم که به شرح ذیل می باشد:

الف)مصاحبه با مدیر

۱-بی قیدی خانواده نسبت به مسئله حجاب

۲-تاثیر گرفتن از رسانه های جمعی

۳- علاقه به خونمایی به اقتضای سن

۴-کم نیاوردن در میان دوستان

ب)مصاحبه با معاون پرورشی

۱- تاکید نداشتن خانواده بررعایت حجاب

۲- عدم آگاهی خانواده وانتقال آن به فرزندان خویش

۳-تاثیر دوستان ورفتار ایشان برگروه همسالان

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی 

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب  اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله تشویق دانش آموزان بی حجاب به رعایت حجاب اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی

منابع و ماخذ

  1. قرآن کریم.
  2. الیاده، میرچا و دیگران (۱۳۷۴)، فرهنگ ودین؛ هیئت مترجمان زیر نظر بهاء الدین خرم شاهی، نو، تهران.

۳٫ابن شهر آشوب مازندرانی، محمدعلی (۱۳۷۹)، مناقب آل ابی طالب، مکتبه علامه، قم.

  1. پاینده، ابوالقاسم (۱۳۶۶)، نهج البلاغه، جاویدان، تهران.
  2. جوادی آملی، عبدالله (۱۳۷۲)، شریعت در آینه معرفت، فرهنگی رجا، تهران.
  3. دشتی، محمد (۱۳۷۹)، ترجمه نهج البلاغه، ائمه(علیه السّلام)، قم.
  4. ربانی، رسول (۱۳۸۰)، جامعه شناسی جوانان، آوای نور، تهران.
  5. ساروخانی، باقر(۱۳۷۱)، دائره المعارف علوم اجتماعی، کیهان، تهران.
  6. سرمد، غلام علی (۱۳۷۳)، درآمدی بر جامعه شناسی تعلیم و تربیت، دانشگاهی، تهران.
  7. سنگری، محمدرضا (۱۳۸۲)، «آسیب شناسی روش ها در قلمرو تربیت دینی»، مجموعه مقالات همایش آسیب شناسی تربیت دینی در آموزش و پرورش، ج۱، محراب قلم، تهران.

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه ششم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 1