اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مهارت خواندن را در دانش آموزم سوسن بالا ببرم؟

اقدام پژوهی مهارت خواندن

در رابطه با اقدام پژوهی مهارت خواندن چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی مهارت خواندن به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی مهارت خواندن به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی مهارت خواندن بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی مهارت خواندن براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی مهارت خواندن مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی مهارت خواندن در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی مهارت خواندن این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی مهارت خواندن قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی مهارت خواندن به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی مهارت خواندن، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی مهارت خواندن

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی مهارت خواندن می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی مهارت خواندن می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی مهارت خواندن

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی مهارت خواندن دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی مهارت خواندن دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مهارت خواندن را در دانش آموزم سوسن بالا ببرم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۲ صفحه

اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان پیرامون مقوله چگونه توانستم مهارت خواندن را در دانش آموزم سوسن بالا ببرم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله  بالا بردن مهارت خواندن در سوسن

دیباچه مطالب پیرامون مقوله بالا بردن مهارت خواندن در سوسن

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله بالا بردن مهارت خواندن در سوسن

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله بالا بردن مهارت خواندن در سوسن

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله بالا بردن مهارت خواندن در سوسن

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله بالا بردن مهارت خواندن در سوسن

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله بالا بردن مهارت خواندن در سوسن

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با بالا بردن مهارت خواندن در سوسن

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله بالا بردن مهارت خواندن در سوسن

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله بالا بردن مهارت خواندن در سوسن اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان 

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله بالا بردن مهارت خواندن در سوسن اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان  

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله بالا بردن مهارت خواندن در سوسن  اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان

کسب نتایج  پیرامون مقوله بالا بردن مهارت خواندن در سوسن اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان 

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله بالا بردن مهارت خواندن در سوسن اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان 

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله بالا بردن مهارت خواندن در سوسن اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان

منابع وماخذ:

–         آهنچیان ، محمد رضا ، و همکاران . ( ۱۳۸۳) . اقدام پژوهی : راهبردی برای بهبود آموزش وتد ریس .

تهران ، وزارت آموزش و پرورش ، پژوهشکده تعلیم و تربیت .

–     احدیان ، محمد . ( ۱۳۸۶). مقدمات تکنولوژی آموزشی . تهران ، انتشارات بشری ، چاپ سی و اول.

–    پارسا ، محمد . ( ۱۳۷۴) . روان شناسی یادگیری بر بنیاد نظریه ها . تهران ، انتشارات سخن .

–    پریمانی ، شعبان . (۱۳۸۰) .  رابطه  بین انگیزه های  درونی  و بیرونی  با  مهارت  خواندن  در دانش

آموزان ایرانی . گرمسار، دانشگاه آزاد اسلامی ( پایان نامه دفاع شده کارشناسی ارشد).

–         دادستان ، پریرخ . ( ۱۳۷۹) . اختلالات زبان ، روش های تشخیص و بازپروری . تهران ، انتشارات سمت .

–    رضایی ، پریسا . ( ۱۳۸۲) . تعیین  رابطه بین مهارت  خواندن  و حافظه  بینایی  در دانش آموزان  پایه

اول دبستان های منطقه ۲ اصفهان . تهران ، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی  ایران   ( پایان

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه اول دبستان و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 82 = 92